Man wat een spel, terwijl ik in een party zit met o.a Lequero en Denvan waarbij mijn vocabulaire aan scheldwoorden vergroot wordt begrijp ik de frustratie. Wat is dit spel soms "bloed onder de nagels vandaan halend moeilijk". Neem nou een Hot Pursuit race:
- andere (CPU) spelers recoveren altijd heel snel van een crash
- politie blijft terug komen en heeft 't vooral op jou voor zien
- naast dat je in leven moet blijven, dien je ook nog voor een bepaalde tijd bij de finish te komen voor gold, die zie je niet, maar er was een race waarvan ik wist dat als ik iets voorbij 5.12 zou aankomen bij de finish de nummer 2 ineens achterelkaar kon versnellen en mij dan nog inhaalde.
En dan zijn er de "preview" races, in een bepaalde tijd de finish halen met een snelle bolide. één of twee kleine / lichte stuurfoutjes kan nog, maar als je meer maakt dan is het toch echt geen gold. Dit spel is soms zo moeilijk dat ik denk "waarom doe ik dit spel nog".
Na vele pogingen (koppig als ik ben) word de vraag gelukkig beantwoord, de voldoening als je dan ineens een tijd neerzet van 1.42 van de gold partime 1.48 is schitterend!. Erg "rewarding" en dan werd ik eigenlijk nog geprikkeld om hem nog eens te proberen omdat ik één bocht niet helemaal super nam.
Dit spel, ge-ni-aal
nog een gouden tip, met dank aan Lequero :
- Drift door gas los te laten en dan vol het gaspedaal in te drukken en tegelijkertijd te sturen, in de drift dien je steeds met de left stick van links naar rechts te gaan. Nu kun je bochten snel nemen tot wel 300 k/m in plaats van 200 k/m, dat vooral veroorzaakt wordt doordat je dus eerst afremt. De methode van snel driften vergt wel veel geduld en oefening, heb het ook nog vaak dat ik een bocht door wil driften maar dat hij niet drift en ik gewoon rechtdoor blijf rijden.
Laatst bewerkt: 24 dec 2010