XBOX 360 elite - optische audio

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door bottearie, 24 dec 2010.

1. bottearie

bottearie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal,

zojuist een xbox 360 elite 250 gb ontvangen. Deze heb ik via HDMI op mijn TV aangesloten. Met een optische audio kabel is de xbox verbonden met mijn receiver (panasonic SC PT560). De xbox is ingesteld op Dolby Digital zodat de XBOX de juiste signalen verzendt. Echter wanneer ik mijn receiver op 'D-IN' zet (de modus waarop het het signaal van de optische audio moet laten horen), hoor ik niks!

Het geluid werkt wel gewoon via de HDMI --> TV --> Tulpstekkertje naar receiver --> Receiver op AUX. Echter, dat is natuurlijk niet de beste geluidskwaliteit die de Xbox mogelijk kan bieden.

- Heb ik de bekabeling/ instellingen goed aangebracht om het geluid via de optische audio kabel te laten verlopen?

Alvast dank voor de antwoorden!

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    geluid hoort ookgewoon te werken via hdmi (dus zonder tulp) werkt dat wel. Als je de optische kabel uit je receiver haalt zie je dan wel rood licht, als de 360 aan staat?

3. bottearie

bottearie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo,

dank voor je snelle reactie, maar ik begrijp je antwoord niet:F:

Zoals ik de boel nu heb opgezet zou het geluid op 2 manieren moeten kunnen worden weergegeven:

1: Via HDMI van Xbox naar TV. Van TV naar receiver via de tulpstekkertjes. Dit werkt

2: Via optische audio van XBOX naar Receiver: dit werkt niet.

4. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals als fardo al zegt: Brand er een rood lampje als je xbox aan staat waar de optische kabel in zou moeten zitten.

JA : Wacht tot er een oplossing komt

Nee: Dan is je optische ingang defect en zou ik maar contact met M$ opnemen of slim halen

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik weet nog niet of de optische ingang defect is, kan aan de kabel liggen of aan de receiver of aan de xbox. Zie je rood licht uit je xbox komen (als je de kabel er in doet optisch geluid )

Meestal heb je met hdmi geen optische kabel nodig omdat deze ook geluid kan transporteren.

Het is ook handig om te melden welke receiver je hebt.

6. KoB

KoB Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mogelijk moet je je receiver instellen:
    Setup -> Selecteer "PCM Fix" en dan "PCM OFF" selecteren.
    Meer info staat in de handleiding op pagina 30 (Iig op pagina 30 van de handleiding die ik gedownload heb).

Succes!

7. bottearie

bottearie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het rode lampje brand, dus de ingang is in orde. Ik heb een panasonic SC PT560. Ook als ik de PCM FIX op 'off' heb staan krijg ik nog steeds geen geluid...

8. KoB

KoB Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan weet ik het ook niet...

Heb je geen ander apparaat (CD/DVD speler of zo) met een optische uitgang die je aan de receiver kan hangen om te testen?

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    kabel kapot? je mag ze nooit scherp buigen, want dan is die kapot

Deel Deze Pagina