1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] DLC console gebonden?

Discussie in 'Games' gestart door DriesM, 24 dec 2010.

  1. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg morgen misschien Microsoft Points van mijn vriendin, maar ben op dat moment bij haar. Kan ik mijn HDD meenemen en Bad Company: Vietnam (DLC) op haar xbox installeren? (wel met mijn gamertag natuurlijk) En als ik dan thuis kom, doet ie het nog wel op mijn xbox? Oftewel: Is de DLC console gebonden of gamertag gebonden?
     
  2. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    DLC is gamertag gebonden. Dit betekent dat je altijd en overal gekochte DLC kunt downloaden. Echter, deze DLC is dan alleen speelbaar voor jouw gamertag.

    Op de console waar je de DLC het eerst download, is het mogelijk om met alle gamertags de DLC te spelen. Op elke andere console waar je de content download kun je de content dan alleen nog maar spelen door via jouw gamertag te spelen.

    Tot slot is het mogelijk om de console waarop elk account de content kan spelen te wijzigen, door middel van een licentie transfer. http://www.xbox.com/en-US/Support/LicenseMigration/Home
    Let wel op, dit kun je maar 1 keer per jaar doen!

    Voor jouw situatie zou je het dus gewoon bij haar kunnen downloaden, het enige nadeel is dan dat je niet met elk account op je xbox thuis de DLC kunt spelen, tenzij je die licentie migratie doet.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Beide: Console en gamertag verbonden.

    Als je met de gamertag op een andere xbox op xbox live in signed dan kan je hem daar met je vriendin spelen. Maar stel dat je xbox geen connectie meer heeft met Xbox live dan kan je de content niet spelen.

    Je kan ook een keer per jaar de licentie overzetten, zodat een andere console de eigenaar wordt van de dlc
     
  4. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow. Het gaat om de Bad Company: Vietnam uitbreiding. Toevallig speelt mn vriendin ook BC, dus eigenlijk kan ik haar ''gratis'' ook DLC geven? Bij mij thuis ben ik de enige met een xbox, dus dat maakt dan niet uit dat je die DLC maar voor één gamertag werkt op een andere console.
     
  5. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is krijgt zij op deze manier dan inderdaad gratis DLC. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2010
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    ja dat klopt :)
     
  7. rikietje

    rikietje www.rikbeernink.nl

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0

    Woow, dus als er een nieuwe mappack uitkomt voort stel : Als een vriend van me, die bij mij thuis download. Kunnen we hem dus beide spelen? Ik bij mij thuis en hij bij hem thuis?
     
  8. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zolang jij op die console speelt en hij met zijn gamertag speelt, dan kan dat inderdaad. :)
     
  9. rikietje

    rikietje www.rikbeernink.nl

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan moet ik hem met ZIJN gamertag op MIJN console downloaden =D?

    Dit klinkt heel leuk =D
     
  10. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb dus met mijn HDD vietnam gedownload op de 360 van mijn vriendin en ik kqn hem zowel bij haar als thuis spelen, maar helaas staat hij niet op haar 360. Dus op haar hdd met haar gamertag kan ze hem niet spelen. Jammer, was leuk geweest.
     
  11. rikietje

    rikietje www.rikbeernink.nl

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh, terwijl iedereen hier het tegendeel beweert.

    Klopt dit?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    DLC is gekoppeld aan de Gamertag en serienummer van de Xbox360 waar het content is gedownload.

    Je kan de HDD wel in/op een andere Xbox360 drukken maar de content zal altijd eerst de Gamertag + serienummer controleren.
    Is er een afwijking dan kan je de DLC niet spelen.
     
  13. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zijn dat de DLC van Battlefield Bad Company 2 een apart geval is, omdat je eigenlijk niet de DLC maar de unlock codes download. De DLC is voor zover ik begreep al met een patch/update gedownload en als je Vietnam koopt koop je alleen een sleutel om dit vergrendelde bestand te openen.

    Maar voor 'normale' DLC zou het voor zover ik weet gewoon wel moeten werken.
     
  14. mbuist

    mbuist Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet is de DLC alleen gekoppelt aan je gamerstag. Dus alleen met jou gamerstag te spelen op elke xbox.

    je kunt je gamerstag op een andere xbox zetten en vervolgens alles opnieuw downloaden te doen via xbox.nl. Heb je andere gamerstag op die xbox staan kunnen die er geen gebruik van maken.

    Op deze manier zorgt microsoft ervoor dat alles wat je koopt ook jouw eigendom blijft en de copyright protection gehandhaaft blijft. Stel je voor dat je xbox kapot gaat dan kun je alsn og al je DLC opnieuw binnen halen op je nieuwe xbox met uiteraard je eigen gamerstag. Alles opnieuw binnen halen doe je via Xbox.nl en dan ergens in je downlaod geschiedenis
     

Deel Deze Pagina