[XOne] open NAT, werkt als STRICT

Discussie in 'Games' gestart door Joeneunited, 24 dec 2010.

1. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb geprobeed thuis een 2e xbox aan te sluiten op LIVE via een verbindingsbrug dmv. mijn laptop. Dit werkte niet echt naar behoren, dus heb ik alles ongedaan gemaakt. Toen ik daarna op xbox 1 weer wou spelen, bleek dat ik daar geen enkele game/room kon joinen (Black Ops). De NAT staat wel op open, maar werkt gewoon als strict omdat ik in potjes kwam met veel lag, heel lang moest zoeken, en vaak een eigen room opende wachtend op 5 more players.

Als ik een IP-adres handmatig invoer in mn xbox krijg ik bij test connection te zien dat ik wel verbinding heb, maar dat die verbinding strict is. Zet ik vervolgens de instellingen van het IP op automatic, dan krijg ik die melding niet en heb ik een open NAT. Tenminste, dat staat er wel, maar is helemaal niet zo want ik kan niet normaal een room joinen (zie eerder gemelde symptomen).

Het rare is ook dat ik met diezelfde kabel wel gewoon met mijn laptop kan internetten als ik de LAN inschakel en de wifi uit. Dus met de kabel en aansluiting is niks mis, het zit hem in de Xbox.

Ik heb alles al geprobeerd, router opnieuw opgestart, poorten geopend in de router (wat eigenlijk ook al raar zou zijn als dit zou werken, want voordat ik deze problemen had was dat ook niet nodig), fabrieksinstellingen van de router teruggezet, en fabrieksinstellingen van de xbox ingesteld, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit goed krijg?

bvd, Joeneunited

Laatst bewerkt: 24 dec 2010
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heb je je router al even herstart?

3. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, staat ook in de OP

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    kan je je router resetten dus aale instellingen weg halen. heb je dan ook een open nat?

5. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de router gereset (15 sec. de reset knop aan de achterkant ingedrukt) zodat alle instellingen terug zijn naar de fabrieksinstellingen.
    Ik moest zelfs via mn laptop het netwerk opnieuw instellen.

6. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dinsdag bij een kennis geweest om daar Black Ops draaiende te krijgen op XBL.

Router instellingen veranderd en volgens de Xbox360 is de NAT open.
    Black Ops opgestart en deze geeft ook aan dat alles Open is.
    Ondanks dat lukt het 9 en de 10 keer niet om online te kunnen gamen.

Gisteren voor de PS3 de nieuwe update gedownload en eindelijk kan ik "normaal" gamen op PSN.

Heb navraag gedaan over de problemen met Black Ops (XBL) en kreeg van Activision een simpele antwoord terug.
    1. Het is niet bekend wanneer er een update uitkomt voor de Xbox360 die werkt , nog geen dag later kwamen ze wel met de update voor de PS3.
    2. Blijven proberen.

8. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor je antwoord, maar het gekke is dat, voor het geklooi met die 2e xbox die ik wilde aansluiten, m'n NAT op moderate stond en ik verder geen problemen had. En de instellingen staan nu hetzelfde, ik heb alles verwijderd van wat ik heb ingesteld.

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    2 Xboxen tegelijk aansluiten op een router is bijna altijd vragen om problemen.
    Je krijgt ze beide alleen online als de UPnP in de router zijn werkt goed doet.

Anders kan het gebeuren dat de 2e Xbox de 1e van XBL gooit als deze online komt.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daarnaast heeft Black Ops ook nog steeds verschillende connectie problemen.

11. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, maar er lijkt me toch echt iets verkeerd ingesteld in mijn netwerk of iets dergelijk. Voorheen had ik nooit problemen, pas nadat ik die 2e xbox had aangesloten kwamen de problemen. Aan mijn xbox ligt het ook niet want gister heb ik hem meegenomen naar een vriend en daar kon ik zonder problemen (met 2 xboxen op de router aangesloten overigens) online spelen.

Er moet echt iets verkeerd zijn ingesteld in het netwerk wat voorheen niet zo was, ik weet alleen niet wat. Maar zelfs na een herstart is het er nog niet uit :confused:.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij een 2e Xbox360 op het netwerk MOET de UPnP aanstaan !!
    Handmatig de zelfde poorten koppelen aan 2 ip-adressen is vragen om problemen.

13. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    We hadden niks ingesteld, gewoon inpluggen en kijken of het zou werken.

Maarja, het was leuk om even online te spelen weer, maar toen ik thuis kwam viel ik weer met mijn neus in de boter.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een router kan heel snel van slag raken !
    Duik even in de instellingen van de Router en schakel daar de UPnP in.
    Instellingen opslaan en dan de router de van de spanning halen (minimaal 30 seconden).
    Als je de router opnieuw opstart moet je er wel voor zorgen dat alle apparaten die verbinding hebben met de router uitstaan.

15. Joeneunited

Joeneunited Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn instellingen stond de UPnP al ingeschakeld. Ik heb hem uitgeschakeld, weer ingeschakeld en 30 sec. van het stroom gehaald. Toen ik online kwam zag ik mn NAT al op moderate staan (zoals vanouds dus) en ik kwam 2x gelijk in een room nadat ik een match zocht :D

Thanks, het is verholpen nu blijkbaar :D

Deel Deze Pagina