[XOne] Xbox 360 zegt dat er geen internet kabel is aangesloten

Discussie in 'Games' gestart door MR art, 31 dec 2010.

1. MR art

MR art Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal.

Ik had eerst een computer + een xbox op mijn kamer staan en nog een pc op zolder. Nu staat er ff geen pc op mijn kamer omdat ik tijdelijk ergens anders ga wonen, me xbox staat nog wel in het andere huis.

Voorheen kwam ik altijd op xbox live, maar nu die ene pc er niet meer op me kamer staat geeft me xbox bij test internet connection steeds aan dat er geen internet kabel is aangesloten. en deze zit er tog echt in, heb hem er nog ffkes lekker hard in gedouwd maar het mocht niet helpen. Router/modem resetten werkt ook niet.

Ik heb een fritzbox router van xd4all. met 20mbit down.
    k heb alle stekkertjes gecontrolleerd,
    ik snap er geen reet van, ik wil verdomme mw2 spelen en dat gaat dus niet.

Nou groetjes, en als ik meer informatie moet geven vragen jullie er maar naar. Ik heb namelijk geen flauw idee waar het aan kan liggen. Behalve dan dat me netwerk heel hard zuigt. Wel snel enzo, maarja, het werkt dus als de ballen.

alvast bedankt voor in het vervolg en prettig oudjaarsavond, houd je vingertjes aan je hand want anders kun je me geen antwoord geven:emo:

2. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al een andere utp kabel geprobeerd ?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    idd gewoon andere kabel proberen, die van mij deed het op een dag ineens ook niet meer

4. MR art

MR art Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt hoor,

maar zoals ik al aangaf, ik had eerst één pc en één xbox 360 op me kamer staan. En er liepen 2 internet kabels naar mijn kamer toe. Een voor de xbox 360 en een voor de pc.

En alle 2 heb ik ze geprobeerd, leek me sterk uberhoud dat ze allebei zomaar ineens kapot zijn.

Wel weet ik dat mijn pc (die er dus nu niet meer staat) als dhcp server draaide. Had ik er miss bij moeten zeggen. Weet in het heel kort wat dhcp inhoud, hoe en wat ik anders moet instellen om dat weer normaal te krijgen en of het probleem daar uberhoud mee te maken heeft weet ik ook niet.

Maarja, dat zou dan te maken hebben met dat de xbox 360 geen ip adres krijgt uitgedeeld, maar hij geeft aleen aan dat de internet kabel niet is aangesloten.

Nu heb ik dus vanochten een laptop aan de kabels gehangen, en daar krijg ik gewoon internet op.

iemand nog andere idééen.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Duik eens in de instellingen van de Fritzbox en kijk of het aanmaken van ip-adressen niet uitstaat.

In de router zitten 2 DHCP instellingen.
    1. Verbinding met het internet.
    2. Voor het aanmaken van ip-adressen , netwerk thuis.

6. MR art

MR art Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat probeer je precies te vragen aan me? sorry maar de zin is een beetje gebrekkig, kan er niet precies uit afleiden wat je van me vraagt.

Maar ik moest dus in me router duiken. En dat heb ik gedaan. Stond dus een vinkje bij dhcp server voor ip adressen uitdelen. Het vinkje heb ik uitgeschakeld. De enige computer met internet verbinding (die op zolder dus, deed het hele tijd al trouwens) is waar ik nu dus op zit. De xbox geeft nog steeds aan dat er geen kabel inzit.

Ik heb wel vaker gehad (zoals ik niet de enige ben) dat de xbox 360 geen internet heeft, meestal loopt ie dus vast bij latere stappen, maar hij geeft gewoon verdomme aan dat er geen kabel inzit, bij test network connection kan ik kiezen uit wired en wireless internet tests.

Ook heel gek is dat bij het "vakje, grote icoon van wired internet test" er rechtsboven in dat icoon een vinkje aan en uit springt. Alsof de connectie aan en uit springt.

Nou snap ik dus echt niet wat dat zou moeten betekenen, ik begin me zorgen te maken dat me internet port op de xbox zelf kaduuk is,

dan ga ik dus eg gek worden, kan ik weer maanden op dat kut upc wachten voordat ik een nieuwe krijg. Ook heb ik de utp kabel op de firtbox in meerdere poorten gezet inclusief die van de pc op zolder die dus wel internet heeft.

Het mocht dus niet baten.

verder weet ik het ook gewoon niet, tja hoe kun je nu testen of de ethernet poort op de xbox kaduuk is, zon apparaatje waarmee je signaal op je ehternet kabel kunt testen test alleen de kabel, niet de poort van de xbox,

ik zou anders ook niet weten wat het probleem is.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je niet de Xbox360 even naar zolder verhuizen en deze dan op de netwerkkabel van de pc aansluiten ??
    Je weet dan meteen waar je het probleem moet zoeken , netwerkkabel of ethernet-poort Xbox360.

8. MR art

MR art Member

Leuk Bevonden:
    0
    ga ik doen over een uurtje, ben nou nog het een en ander aan het downloaden,
    maar ik zal het laten weten, vanavond laat of morgenochtend.

groeten.

9. mbuist

mbuist Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stap 1.

Zet de utp kabeltje op een andere poort in je router

Stap 2
    Indien stap 1 niet werkt probeer een andere utp kabel

Stap 3
    Indien stap 1 en stap 2 niet werken kijk je instellingen na in je router.

Waarschijlijk in jou geval doet stap 2 het al. Het kan zijn dat de RJ45 van de utp kabeltje beschadigt is geraakt en niet meer goed in je xbox klikt. Dan kun je inderdaad de ene keer wel een connectie hebben en dan weer niet.

Wat je zou kunne proberen maar is een beetje omslachtig is je utp kabeltje drukken tegen je xbox utp poort. dus echt stevig drukken en dan nogmaals de test uitvoeren.

Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  10. mbuist

mbuist Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En is het je gelukt?

Deel Deze Pagina