[XOne] Vraagje over NAT

Discussie in 'Games' gestart door TheEreaser, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheEreaser

TheEreaser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al vaker problemen met mijn NAT instelling gehad.

Ik vroeg me af waarom dat alles zo omslachtig moet zijn en er niet gwn een optie is om de instellingen open, moderate of strict te zetten?
    Of dat je xbox dat gewoon voor je doet?

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat ligt aan de router/modem, niet aan de Xbox360. Als je je router goed kan instellen heb je nooit problemen met NAT. Het makkelijkste is om alle network settings op de Xbox360 op automatisch te zetten en in de router DHCP en uPnP aan te zetten. Als je hier hulp mee nodig hebt geef dan even het type en merk van je router/modem.

3. ScorpiuS

ScorpiuS Cede maiori

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zelf een stuk prettiger vind werken is om mijn xbox een vaste ip aan te wijzen en dan een DMZ in te stellen voor die ip in mijn router.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een vast ip-adress is helmaal niet nodig , ik verhoog namelijk altijd de DHCP release-tijd.
    Bij een kennis was de NAT net een jojo Open>Strict>Open>Strict.

Heb bij hem 2 dingen gedaan.
    1. Het aanmaken van ip-adressen beperkt van 50 naar 10.
    2. De DHCP release-tijd verhoogd van 0 (1dagen) naar 9999 minuten.

De kennis zit nu al >2 weken onder problemen online te gamen met Black Ops.

5. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    die ga ik onthouden

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Apple Extreme maakt ip-adressen tussen de 10.0.1.2 en 10.0.1.200
    Waarom zoveel ip-adressen aanmaken terwijl ik maar 12 apparaten heb je een internetverbinding nodig heeft.

De DHCP release tijd kan ik instellen op minuten , uren en dagen.
    Ik vind een release tijd van 7 dagen perfect werken.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Voorkeur blijft om alle apparaten een vast ip adres te geven met problemen met NAT en oudere routers ;), maar of de xbox in dmz zit of in de veilige ruimte (achter de router maakt voor de xbox niets uit).

mijn volgorde keuze:
    1. Upnp (meerdere xbox'en)
    1a. Vaste Ip adres met upnp aan
    2. vast ip met port forward (1 xbox)
    3. dmz

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    voor de NAT maakt het toch wel degelijk uit of hij in het DMZ zit of niet? Dan kun je je Upnp en port forwarding achterwege laten. En het kan totaal geen kwaad om je xbox in het DMZ te zetten

Ik zou daarom ook eerder zeggen (bij 1 xbox)

1. DMZ
    2. Port forwarding
    3. Upnp

Altijd met een vast ip

hoe minder complex en vaster de routering hoe beter wat mij betreft

Laatst bewerkt: 4 jan 2011
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee UpnP is altijd het beste .. (DMZ is buiten je beveiligde zone) je xbox is een blackbox, dus niet echt erg

dus 1. UpnP, 2 port forwarding 3 dmz ;)

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daarom juist toch altijd eerst DMZ? Xbox is een blackbox dus maakt geen bal uit en het voor een beginner supersimpel. Vast ip, DMZ en altijd open NAT

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als je apparaten in de dmz plaats maak je je zelf kwetsbaar (er is dan een device bekend in je onbeveiligde zone). Je auto staat buiten je garage. Kan eigenlijk niets mee gebeuren. Maar als het een Ferrari was geweest zet ik hem toch liever binnen.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    helemaal met je eens , maar zoals je zelf zegt is de xbox meer een baksteen dan een Ferrari :+

tijd dat IPv6 overal ingevoerd word en de ISP's weer standaard meerdere Ip adressen bij een abonnement geven en we lekker allemaal 1:1 kunnen NAT'en. Dat zou hier een hoop posts schelen denk ik

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De kennis heeft een WRT54G en ik weet dat de UPnP met dynamische ip-adressen perfect zal werken ;)
    Ik wil best bij iemand een netwerk installeren maar poorten open voor XBL en PSN doe ik niet.
    Ik weet dat ik dan regelmatig kan komen opdraven om de poorten weer te openen.

Kan bij de Apple Extreme gewoon werken met dynamische ip-adressen.
    Heb in het menu een optie waar ik een ip-adressen kan koppelen aan een bepaalde Mac-adres.

14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    1:1 NAT is dus eigenlijk geen NAT ;).

Daarnaast, maar hopen dat de Xbox ooit IPv6 ondersteuning krijgt dan.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    xbox ondersteund ipv6. Je router moet het ook ondersteunen (maar je zet je xbox als je deze een ipv6 van je provider geeft gewoon weer in de dmz ;))

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daarom werkt het ook altijd goed :+

17. mbuist

mbuist Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het enige wat ik gedaan heb is een vaste IP adress gegeven en mijn problemen waren de wereld uit. Nu helemaal geen alst meer met connectie problemen als ik COD: Black ops speel. Alleen als ik als host draai komen er problemen naar voren. Wellicht heeft dit te maken met de pport instellingen

18. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Radeloos

Sinds 2 Juni 2010 ben ik in het bezit van xboxlive. Tot 6 juni heb ik perfect kunnen spelen, totdat we overstapten van Ziggo naar KPN (Router: Thomson Gateway). Sindsdien was mijn nat type strict. Sinds die dag heb ik vanalles geprobeerd om mijn nat-type op open te krijgen. Ik heb een vast ip-adres voor mijn xbox ingesteld, de router 100den keren gereset, ports geforward, UPnP 100x uit en aan gezet, alles... Vele fora langsgegaan, computernerds laten komen, niets werkte. Ik gaf het dan ook op, aangezien mijn vader het onzin vond om een nieuwe router in te stellen voor 'alleen' mijn xbox. Tot afgelopen vrijdag heb ik altijd met veel moeite op strict gespeeld. Opeens stond mijn nat-type op open! Ik kon mijn ogen niet geloven, zonder iets te doen of te veranderen! Helaas bleek een paar minuten geleden mijn nat-type weer op strict te staan. Echt waar...
    Hopelijk weten jullie iets wat mij kan helpen, want ik ben echt ten einde raad.

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een nieuwe router kopen heeft geen zin omdat de Thomson jouw toegang is tot het internet.
    Om welke Thomson gaat het eigenlijk ??

Bij onze oude 780 en nu de TG787 heb ik de poorten open gekregen door alleen de UPnP aan te zetten.

20. lincity

lincity Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de TG789vn.
    Ik zag dat UPnP net uit stond, maar dat de xboxlive en cod black ops poorten waren geforward. Ik heb de UPnP toen maar aangeklikt en nu moet ik wachten tot ik de router opnieuw kan opstarten.. Heb ik kans op slagen of moet ik iets veranderen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina