1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon naar de afmetingen van de TV zoeken. De ene 32" is breder dan de andere 32", afhankelijk van hoe breed de fabrikant de randen maakt.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Heb die vga kabel binnen, en ik vind het beeld prima. Zeker niet minder dan streamen via xbox.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    dat is mooi!



    -------------------------------------


    Wat een opzienbarend nieuws:
    Mitsubishi komt in 2011 met een 155 inch OLED scherm??!!

    Maar ook met dlp rear projector hdtv (denk ik) van 60, 65, 73 en 82 inch en een 92 inch 3D rear projector hdtv. Volgens mij zijn die Laser Mitsubishi´s ook nooit in NL geleverd.

    Op de CES2011 over een paar dagen, wordt het getoond.

    http://www.engadget.com/2011/01/04/mitsubishis-big-year-at-ces-includes-92-inch-dlp-155-inch-ol/
    ---

    Vizio (ook USA) komt met een 21-9 scherm zoals de Philips, maar met een 2560x1080 resolutie.

    http://www.engadget.com/2011/01/04/vizio-bringing-21-9-cinema-hdtv-to-ces-with-2560-x-1080-resoluti/
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2011
  4. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat zijn nou belangrijke zaken om op te letten bij de aankoop van een lcd/plasma? Iemand ook voorbeelden van tv's van 32 inch die tot het topsegment horen en tv's die hier net onder zitten.
     
  5. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ben al een tijdje aan het rondneuzen voor een nieuwe televisie maar kan er maar niet achter komen wat nou de beste televisie is om op te gamen (xbox360). Ik heb namelijk verhalen gehoord over de irritante vertraging die bij verschillende tv's aanwezig is tijdens het gamen. Ook heb ik gehoord over plasma's dat gamen hierop slechte gevolgen kan hebben voor het scherm (inbranden e.d.) Kan iemand mij misschien helpen en/of tips geven wat nou een goede tv is om op te gamen. Mijn budget gaat tot ongeveer €750. Danku!
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    [​IMG]

    Mijn nieuwe televisie, de Samsung UE32C6730. Heerlijk beeld, mijn vorige tv was ook 32 inch en ik moet zeggen dat ik dat prima vond. Ik heb wel een redelijk groot huis, maar ik kan het priima zien, nu helemaal.

    Een maatje groter was direct € 100,00 meer, dat vond ik het gewoon niet waard, ik ben ervan overtuigd dat na een week of wat een groter scherm ook niet meer groot genoeg is. Een 37 inch is na een week ook niet zo spannend meer.

    Het gaat mij vooral om het beeld en 32 inch is voor mij het minimum waarop ik wil gamen en televisie kiijken. Wel nep overigens dat HD kijken bij UPC geen Full HD is. Ik dacht eerst dat het aan mij televisie lag, maar het ligt dus aan UPC. Dat draait op 720P of 1080i en niet op 1080P. Niks Full HD dus.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    antwoord voor de 2 posts hierboven:

    je kunt een goede hdtv niet kiezen door naar de specs te kijken, omdat deze niet realistisch worden gemeten.
    Hoe moet je dan kiezen? Eerst kijk je naar prijs en de grootte en aansluitingen. Daarna ga je kijken op reviewsites zodat je weet hoe goed de tv is en hoe de inputllag is..


    Een plasma brandt niet in en is juist veel beter met snelle beelden en hebben bijna altijd n lage inputlag.Een lcd is beter bij fel zonlicht en met aansluiten op n pc.

    Nogmaals: specs zeggen bijna niks. Zelf kijken dus.
    reviews op oa www.hdtvtest.co.uk
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik kon zelf geen review vinden van de door mij aangeschafte TV. Ik heb het gebaseerd op het beeld in de winkel en hij moet een beeldverversing van 100 hebben, geen 50. Ik heb als test thuis gelijk PES 2011 erin gedaan, met die game zie je pas goed of er vertragingen zijn. Het zag er erg goed uit. Je kunt je ook helemaal gek laten maken door specs, maar je moet het toch gewoon zelf zien.

    Heeft iemand verder ervaring met de 6730 serie?
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    heel goed, al was t beter geweest om de game in de winkel te spelen.
    Vergeet vooral niet om de beeldinstellingen te veranderen. De tv moet nooit op Dynamisch staan!
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Wou eerst zelf een 42" Samsung kopen. Heb het zelf uiteindelijk niet gedaan door slechte reviews qua inputlag, clouding en backlight bleeding. Die 2010 LCD LED Backlit serie van Samsung is helemaal niet zo goed eigenlijk op die punten.
    [​IMG]


    Nou goed, wil je niet bang maken verder, en de grootte zal ook wel meespelen met de problemen.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat ziet er niet best uit eigenlijk. Hopelijk speelt de grootte ook mee, ik heb het zelf iig niet gezien, alles zag er haarscherp uit. Games en HD televisie.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    led lcds zijn bijna altijd edge lit leds en die zitten alleen in de rand (het licht wordt met fiber verspreid) en dus krijg je een scherm wat niet overal even goed verlicht wordt.

    Dus ook hiet zie je contrast specs die astronomisch hoog zijn, terwijl daar in de praktijk niets van klopt.
    Daarom is t contrast van n plasma in real life gewoon 2-3 keer hoger, gewoonweg omdat deze de pixels afzonderlijk aan en uit kan zetten.
    Ook is t beeld van n goede lcd met backlight vaak beter door de betere lichtverdeling.

    Aan de andere kant zijn de edge lit leds prachtig vormgegeven en de meeste mensen zien t verschil of dit soort beeldfouten tòch niet.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  13. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ben nu gestrand op een tv met te verwaarlozen input lag van 14ms.
    ''Video games are great fun to play on the Samsung LE32C530, because its video processor does not introduce any input lag worth mentioning.'' (
    De TV kost slechts 350 euro voor de 32 inch versie (die meer dan genoeg is voor mijn studentenkamer). Het enige probleem is dat de tv slechts 50Hz is. Kan iemand mij uitleggen of dit negatieve gevolgen heeft?
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb zelf een 32a450 (of zoiets) gehad van Samsung, zeg maar de voorloper van dat model en heb daar nooit problemen mee gehad. Altijd alles kunnen spelen op mn xbox/ps3 (ook import spellen) en ook nooit bij mezelf gedacht 'potdomme 'ik wou dat ik een 600hz model had uitgezocht' want het beeld is ook met 50Hz lekker rustig
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mwoah,

    Ik zie het inderdaad niet. Ik heb niet zoveel met Plasma schermen, ik vind ze vaak niet mooier. Dat kan natuurlijk liggen aan de instellingen van de televisie, ik ken weinig mensen die echt de moeite nemen om hun dure televisie goed in te stellen.

    Ik hoor wel vaker dat kenners zeggen dat Plasma mooier beeld geeft, gelukkig zie ik het zelf niet en geniet ik lekker van mijn 32C6730 televisie. Wel is het zo dat LED nog niet tot in de perfectie is uitgevoerd, daar zal het natuurlijk ook mee te maken hebben.

    Overigens is het zo dat Edge LED geen beeldfout is, maar een bewuste keuze. Op deze manier kan de televisie zo dun mogelijk worden met zo min mogelijk verlies van de kwaliteit van het beeld.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  16. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een probleem met nu met m'n xbox. Deze heeft namelijk geen HDMI aansluiting (oud model). Mijn vraag is of ik met de AV kabel (groen, blauw, rood) en de switch op de av kabel naar 'HD-tv' ook op 1080p spelen op m'n televisie?
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Component kan volgens mij ook in 1080p uitzenden. Ik weet het niet helemaal zeker hoor....
     
  18. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net gelezen dat je xbox het signaal (1080p) met componenten kabels gewoon kan uitzenden. De vraag is alleen of je tv via component 1080p kan ontvangen. Hoe kom ik erachter of mijn toekomstige tv 1080p via component kan ontvangen.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Door te kijken of je TV een component aansluiting heeft.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar dan weet je nog niet of hij 1080p ondersteund via component

    mijn plasma doet dat namelijk niet en mijn oude samsung ook niet

    die ondersteunden max 1080i via component

    voor 1080p moet je via hdmi aansluiten
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina