1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is juist het probleem, ik heb geen HDMI aansluiting in m'n xbox. Is het verschil groot tussen 1080i en 1080p op een tv van 32 inch?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb dus een 42' plasma die ook geen 1080p via component ondersteund en speel op 720P. Ik zie t verschil niet met mn PS3 die wel op 1080p draait

    en op mn samsung (ook 32'' ) heb ook altijd op 1080i gespeeld , ik zag ook daar geen verschil met mn ps3
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik zou zowieso geen 1080i draaien via component (ook niet via HDMI overigens), ik zou dan gewoon lekker 720p draaien. Je krijgt vloeiender beeld op 720p dan op 1080i, en bij hele drukke games blijft het dan stabieler op 720p.

    Je ziet overigens het verschil tussen 720p en 1080p amper tot helemaal niet, daarbij draaien er bijna geen games op 1080p. Bijna alle games gaan over tot een resolutie van 720p al heb je een PS3 met een HDMI kabel en een Full HD tv staan en heb je je console op 1080p staan. De games ondersteunen het bijna geen van allen dus schakelt je beeld gewoon naar een lagere resolutie.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    precies wat ik bedoel met specs. Er bestaat geen tv die het beeld toont met 600hz ;)


    Het beeld schakelt zeker niet terug naar n lagere resolutie hoor ;)

    Bijna alle games worden gerendered op 720p en daarna door de console ge-upscaled naar 1080p.
    De meesta Samsungs accepteren 1080p ook via vga en componenten, terwijl de meeste hdtv's dit alleen via hdmi kunnen.

    Het verschil tussen 720p en 1080p is nauwelijks te zien op n 50inch en op n 32 inch nevernooit niet.
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  5. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info jongens! Ik ben er nu helemaal uit! :D
     
  6. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    heb vandaag ook een wii aangeschaft alleen krijg hem niet aangesloten met de meegeleverde kabel.. we hebben een nieuwe sony tv die hellemaal vlak tegen de muur aan hangt waardoor ik hem niet met scart kan aansluiten. heeft iemand voor mij een oplossing.
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Opnieuw ophangen en dan verder van de muur af? Sowieso is het verstandig om dat te doen omdat er dan warmte weg kan;)
     
  8. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is geen oplossing omdat ik de kabels heb weggefreest in de muur.
    andere kabel misschien?? via de zijkant?
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  10. r.n

    r.n You'llNeverWalkAlone

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt,

    denk zelf dat dat niet eens gaat, echt niks van ruimte door het frezen.
    welke kabels heb ik nodig als ik hem dan via de zijkant aan wil sluiten het is een nieuwe sony KDL-40NX700F

    alvast bedankt
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb het antwoord als gegeven in de Nintendo Wii thread ;)

    Heb je toevalig een tulp-kabel je de buurt liggen , druk deze even in de Component-ingang en kijk of je ruimte genoeg hebt.

    Je kan toch de standaard Wii kabel gebruiken met losse tulpstekker ??
    Zie aan de zijkant van mijn Sony namelijk geen gekken aansluitingen.

    Hou er wel rekening mee dat het beeld verschrikkelijk slecht is via Composiet ( gele stekker ).
     
  12. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu al even aan het zoeken naar pioneer plasma van de 9de generatie. Mijn oog is gevallen op het laatste model. De "krp-500a" deze heeft een losse tuner waardoor het scherm lekker dun is. Mijn pioneer van de 7de generatie is 3 keer zo dik denk ik, maar is toch nog altijd een mooi plaatje aan de muur.
    Ondertussen heb ik ook maar eens mail gestuurd naar pioneer of zij nog nieuwe of 2de hands plasma willen wegdoen, of nog een verkoop adres weten. Ze lieten mij heel kortaf weten dat ze 2 jaar geleden gestopt zijn met produceren, wat ik ook wel wist en had vermeld. Zo dringend is het niet, maar ik ga het toch blijven opvolgen. Ooit zal er wel eens iemand zijn pioneer willen inruilen voor iets nieuwer.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  14. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    60" is echt wel groot... mijn woonkamer is nu 5 meter op 3,6m. De kijkafstand is dus zo'n goede 3 meter. Voor hd beelden zou dat geen groot porbleem zijn, maar voor gewone televisie, dat ik toch nog regelmatig kijk, moet dat echt wel pijn doen aan de ogen denk ik. Maar mss woon in een jaar wat groter. Je mag het dan zeker laten weten als je hem weg doet.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Is goed ;) Ikzelf zit op 2,80 meter, maar ik kijk alleen hd content op dit scherm en ook geen tv programma´s.

    Het beeld is overigens adembenemend mooi. Je gelooft je eigen ogen gewoon niet :)
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je perse een Kuro 9G willen hebben? Ja natuurlijk heeft die TV (KRP model tenminste) de beste zwartwaarden maar dat is niet het enige onderdeel wat het beeld bepaald. Op alle andere facetten is de Kuro allang voorbij gestreefd. Dat is niet het enige. Wat ga je doen wanneer je een tweedehandse Kuro weet op te sporen en na een jaartje het paneel kapot gaat? Sja tegen die tijd als je nog een vervangend paneel kan vinden betaal je zeker de hoofdprijs (€5000+). Ik zou gewoon lekker wachten op de Panasonic VT30 of Samsung D8000, deze TV's hebben zwartwaarden die niet al te ver van de Kuro's vandaan liggen. De Panasonic zal ongeveer gelijk zijn aan de Kuro 9G LX5090 en zal vanwege gebruik van Kuro paneel techniek (CEL) waarschijnlijk geen last meer hebben van een black level rise of floating blacks. De Samsung is gelijk aan de Kuro 8G LX508/5080 (dit is al bevestigd door Samsung zelf) en zal sowieso geen last hebben van black level rise of floating blacks. Beide TV's zijn dunner, zuiniger, hebben snellere phosphors, langere levensduur, minder PWN, zijn goedkoper en doen 3D.
     
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom? Ja, soms heb je er gewoon iets mee. Waarom geld geven aan een oldtimer wanneer een nieuwe zuinige auto op de meetbare vlakken beter zal zijn. Als ik binnen een kort tijd een KRP aanschaf, ben ik toch zeker dat ik op veel vlakken (meetbaar en niet-meetbare) lang tevreden zal zijn. En nu op 3D mikken vind ik nog veel te vroeg. Pas wanneer er schermen zijn zonder brilletjes die commercieel verkocht worden, zal het betekenis vol zijn. Dan duurt het ook weer even vooraleer er wat modelletjes zijn die betaalbaar zijn en een zekere kwaliteitsnorm garanderen. Tel eens hoe lang het heeft geduurd vooraleer "full hd" een waardige standaard heeft gekregen, zowel op vlak van medium, spelers en schermen. En toch zit de grootste bevolkingsgroep nog steeds bij DVD of lagere beeldkwaliteit.
    En ik verwacht toch niet dat ik voor een KRP500A zo'n 5000 euro ga moeten neerleggen...
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Okay, probleempje;

    Sinds een paar weken doet mijn HD LCD televisie van Sony erg raar.

    Vooral bij het aanzetten s'morgens, is vaak de helft van het beeld normaal, maar de andere helft heeft een dikke, zwarte waas over zich heen.

    Het gaat na verloop van tijd wel weg, en komt dan af en toe nog maar terug, maar wat is dit?

    TV is 3 jaar oud, maar heb godzijdank 5 jaar garantie erbij genomen.\o/
    Maar hij doet het dus niet altijd (duurt hooguit 5 minuten), vandaar dat ik nog niet gebeld heb.

    Iemand ervaring met dit 'effect'?
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk de backlight (de soort tl balken) en dat is prijzig. Gebeurt wel vaker bij lcd´s.
    Maat van me heeft hetzelfde op zn Samsung lcd.

    Ik zou sowieso bellen en kijken of er een monteur langs kan komen. Wegbrengen zou ik niet doen. Misschien is t wat anders.
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vraagje ovee het aansluiten van een SNES op mijn Samsung LE32B530 LCD:

    Ik had deze eerst aangesloten via de antenne-ingang. Geen enkel probleem tot dusver. Nu las ik dat het beeld en geluid met een scart-aansluiting stukken beter is, dus heb ik gisteren bij de lokale Gameshop zo'n kabel gehaald. Wanneer ik deze aansluit en de SNES opstart krijg ik of zwart/wit heel slecht beeld, of gewoon helemaal geen beeld/geluid. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina