1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Goedemiddag. Mijn vader heeft een laptop met Windows XP erop. Nu is het zo dat zodra hij de PC opstart dat hij automatisch verbinding maakt met het netwerk van de buren, genaamd Sitecom. Echter willen wij dat hij automatisch verbinding maakt met het netwerk van hier in huis, die van onszelf dus. Hoe zorg ik ervoor dat hij niet automatisch op het netwerk van de buren gaat zitten? Ik heb al geprobeerd het netwerk van de buren uit het lijstje met netwerken te verwijderen maar de volgende keer start ie gewoon op nieuw op met verbinding met de buren .. iemand die kan helpen?
     
  2. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Om nog een probleem toe te voegen: Mijn monitor gaat niet meer uit de standby mode.. Sinds een weekje reageert hij nergens meer op, zelfs als ik opnieuw opstart schiet hij meteen in standby mode en kan ik niet zien.. HELP!
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Weet iemand hoe ik de IP van mijn router kan vinden? De normale (192.168.1.1) doet het niet :mad:
     
  4. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Die weet ik wel.:+

    Ik weet niet welke versie van Windows je gebruikt, maar je moet even bij 'Uitvoeren' terecht komen. In XP is dat Start > Uitvoeren, maar bij Vista en W7 is dat volgens mij anders. Vervolgens moet je cmd intypen, en als het goed is krijg je dan een soort van DOS schermpje. Vervolgens typ je ipconfig in, en dan staat er ergens in het rijtje je IP adres. Er is ook nog een andere code voor meer netwerk informatie, maar die ben ik even kwijt.

    edit: Die van Kiss of Fire weet ik ook denk ik, moment.:9
    edit 2: Volgens mij moet je het volgende doen.

    Ga naar 'Netwerkverbindingen'. Als het goed is kom je daar via Start > Verbinding maken > Alle verbindingen weergeven. Volgens mij kun je er ook komen via 'Mijn Netwerklocaties'. Als je daar bent druk je rechtermuisknop op je draadloze verbinding, en dan op 'Eigenschappen'. Vervolgens druk je op het tabje 'Draadloze Netwerken', en dan zie je een lijstje met voorkeursnetwerken staan. Als je Sitecom hieruit verwijderd zou het in principe opgelost moeten zijn.
    Of bedoelde je dit met "uit het lijstje met netwerken te verwijderen"?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Meh, die IP adressen reageren niet, ik kom niet meer in het menu van de router :mad:

    Heb trouwens een Linksys WRT320N
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een soft-reset al geprobeerd ?
    Reset knopje 1x kort indrukken !

    Heb het probleem namelijk een paar gehad bij mijn oude WRT54G.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je moet het ip adres van de standaardgateway hebben.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Oke! Ik zal het morgen even proberen, ik laat het nog wel even weten.

    Had ik al geprobeerd, helaas dus zonder succes.
     
  9. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een klein probleempje,
    ik heb een printer in de meterkast staan die op de router is aangesloten, ik doe via de wizzard deze instaleren op de pc, maar ik kan 1 pagina afdrukken of 1 document en dan kan ik niet meer printen en moet ik hem opnieuw instaleren. Hij gaat dan Offline en kan niet meer printen na 1 document.

    Op mijn vaders pc (windows xp) gaat het wel gewoon goed, op deze pc staat windows server 2003. Ik vind het zelf een raar probleem en vraag iemand om raad om mij misschien te kunnen helpen.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Hmm, nee helaas. Heeft geen zin gehad. Oftewel ik moet hard-resetten?
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil de firmware upgraden (of een soort van patch voor een bepaalde fout) van mijn HD.
    Ik heb al wat geprobeerd maar dan zegt hij dat de HD (mijn 1e is een Western Digital, mijn 2e nu een Samsung) geen SS schijf is.
    Hoe krijg ik nou die firmware wel op de goede schijf?

    Verdere info en hoe ik wat gedaan heb staat nog in deze topic;


    http://nl.hardware.info/forum/threads/237131-Firmware-upgraden-van-HD
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je moet imgburn ofzo gebruiken om de ISO op cd te branden.
     
  13. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb die isofile al uitgepakt en op de USB stick gezet en van daaruit het bestand geprobeerd runnen. Dat werkt toch hetzelfde lijkt me?
     
  14. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    kan dat? anders is er toch ook niets op tegen om de isofile gewoon op een virtual drive te mounten?
     
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet wat een virtual drive is maar hoe bedoel je dat?

    Dat firmware installeren zo lastig kan zijn... of ik doe iets compleet fout...
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom wil je eigenlijk de firmware upgraden? Heb me er nooit mee bezig gehouden, geen last van hardeschijven die een upgrade nodig hebben :+
     
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    edit; eindelijk HD kunnen patchen met firmware
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  18. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb een probleempje met mijn laptop.

    Na het mounten van een image kreeg ik een foutmelding en daarna viel mijn laptop uit. Nu start hij niet meer op. Er staat het volgende:

    Gevonden hoofdoorzaak:
    ---------------------
    Onbekende bugcontrole: Bugcontrole d1. Parameters = 0xfffff960002c9874, 0x2, 0x1, 0xfffff880010d2783.

    Herstelbewerking: Controle en herstel van integriteit van systeembestanden resultaat: Mislukt. Foutocde = 0x490
    Tijdsduur = 771113 ms

    http://img88.imageshack.us/i/p1160023.jpg/
    http://img822.imageshack.us/i/p1160027.jpg/

    Systeemherstel kan ik niet doen, omdat hij geen herstelpunten kan vinden.
    Veilige modus werkt wel, maar ik weet niet wat ik daar dan moet doen. Ik heb bij CMD sfc /scannow geprobeert, maar hij vond geen fouten. Ook bij Memtest86 vind hij niks.

    Iemand die weet wat ik nu kan doen zonder dat ik mijn gegevens verlies?

    Alvast bedankt.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    mount software in veilige modus deinstalleren?
     
  20. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had nog niks geinstalleerd. Ik heb de image+image software inmiddels verwijdert in veilige modus, maar nog steeds niks:{
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina