[Algemeen] Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 okt 2010.

1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb laatst bij iemand Wii fit plus gedaan en dat vond ik wel erg grappig, dus vraag me af of Xbox kinect your shape fitness evolved daar een beetje op lijkt qua precisie en fun.

En ik heb gewoon een normale Xbox 360, moet ik dan en een kinect-ready xbox en zo'n kinect ontvanger kopen? Of is de ontvanger voor mensen die geen kinect-ready xbox hebben?

2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Overal waar je het losse Kinect pakket koopt krijg je een stroomkabel bij zodat je m makkelijk op je normale 360 aan kan sluiten.

3. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Mooi, anders wordt het wel een heel duur verhaal, en een nieuwe xbox en een kinect sensor.

4. (T)r@cer

(T)r@cer X-box owner

Leuk Bevonden:
    0
    Your Shape heeft wel een iets serieuzere aanpak dan Wii Fit naar mijn mening, maar het is zeker leuk en uitdagend om te doen.

5. UnitedJunk

UnitedJunk Roflcopter! "SOI"

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem net besteld bij Bol

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik denk dat ik ook een kinect sensor ga kopen, eerst nog even wat reviews kijken op youtube. Dat Fitness evolved lijkt me wel leuk en wat andere games ook, maar zijn allemaal best wel duur, dat spel met die tijger ofzo lijkt me geen flikker aan, maar is ook wel erg duur 48 euro om je beestje een beetje te aaien enzo :p

7. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Staan er nog nieuwe games in de planning die binnenkort uitkomen?

8. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    [yt]qbotylSAKmg[/yt]
    Nog geen releasedate.

En hier nog een paar open source projectjes:
    [yt]7yuqMQWYVnM[/yt]

[yt]UXC5wQU41MU[/yt]

[yt]fXHsl_DKqDk[/yt]

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Omdat je je te hardcore voelt om ook eens iets anders te spelen als... tsja 'hardcore' games?
    De enige game die ik de laatste tijd speel, ongeacht console of controls, is Kinectimals. Verre van een fail dus voor mij.

Hoewel de Move blijkbaar beter in jou straatje past is dát een grote fail voor mij (en ik denk qua verkoopcijfers ook voor Sony. :p) Het is écht niks anders dan de Wii (Motion+). En je vergelijkt het zelf met het spelen van een muis. Hoera voor innovatie! 'Muis-like' controls op consoles. Hier zat ik al jaren op te wachten. :emo:

En kom op, wie heeft ooit iets anders verwacht dan een on-rails shooter? Hoe wil je de bewegingen van je character anders aanpakken? Lijkt me niet meer dan logisch.

edit: Ik kan tenminste zeggen dat ik de Move heb uitgeprobeerd. Heb jij Kinect ooit uitgeprobeerd? Of zit je hier iedere keer alleen maar te trashtalken zonder het ooit maar eens hebben aangeraakt?

Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niks trashtalk, heb de kinect zeker al geprobeerd en het gevoel van disconnect met wat je doet is te groot voor woorden. Daarnaast blijf je een soort van lag voelen.

Jij hebt daarnaast de move alleen geprobeerd met wat eerste (redelijk slechte) spellen.

Move is er veruit interessanter voor de non-casual gamer.

En wie wat anders had verwacht? Volgens mij zei X dat er hardcore spellen zouden komen.

Daarnaast geef ik alleen mbt KZ3 aan dat het de precisie benadert van muis en keyboard. De ervaring is echt compleet anders en bijna iedereen is er erg positief over. Daarnaast biedt de move nog genoeg andere wel precieze manieren van besturen van games ipv de lompe kinect.

Heb je me zo genoeg uit de tent gelokt? :9

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het word nu wel echt serieus tijd voor nieuwe Kinect games. Ben nu al wel een tijdje klaar met de launchgames. En ik wil hardcore games zien. Sowieso vind de hele line-up van MS voor 2011 uberhaupt belabberd slecht.

Killzone 3 werkt echt GEWELDIG met Move! :thumbs: Uitstekend voorbeeld van een motion control toepassing in een hardcore games!

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik wil je niet zozeer uit de tent lokken, maar het valt me op dat 99,9% van je posts hier alleen zijn gemaakt om jou visie van Kinect te ondersteunen; dat het troep is. En dan mod of niet, dat is ^#*&$^irritant. :+

Jij vindt niet de ervaring die je wilt met Kinect. WE GET IT! Ik vind de ervaring niet die IK wil met de Move, maar ik ga toch ook niet iedere keer in dat topic zitten klagen? Vooral niet omdat ik het apparaat simpelweg niet (meer) heb.

Kinect voelt tenminste uniek aan. Ik zit niet eens zo te wachten op hardcore games, ik wil de unieke ervaringen die je nergens anders kunt vinden. Ik heb geen behoefte aan een Wii Motion+ kloon, met games die ik al jaren zit te spelen.
    Jottem KZ3 met de Move. Nounou, een hele nieuwe wereld gaat voor me open. Gameplay met de move is opeens zooooo anders. Nergens anders gezien. Ben blij dat Sony met dat apparaat op de proppen is gekomen. Ook al die moeite en research wat ze erin hebben gestopt. (lol :+)
    edit: Oh, Dead Space Extraction is wel leuk. Maar ja, dat is logisch, die speel je met de Move, dan zijn on rails shooters blijkbaar wel leuk! ;)

Dat iets on-rails is wilt volgens mij ook echt niet zeggen dat het opeens niet meer 'hardcore' is. Gewoon, alleen dat het, je weet wel, on rails is. Sin & Punishment op de Wii is ook on rails. Volgens mij wordt dat ook gezien als hardcore. Is Rez casual? Vond je dat niet een leuke game? Is die ook opeens te min als het met Kinect zou zijn?

(ik denk trouwens niet dat jij meer games op Kinect hebt geprobeerd dan ik met de Move heb geprobeerd, dus daar is geen onderscheid te maken. Kan btw ook niet eggen dat ik ooit een disconnect voel met wat ik doe. Kan me juist erg goed inleven nu ik mijn hele lichaam gebruik)

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mag je best vinden hoor, jouw mening :)

Het probleem wat ik met Kinect heb is dat het gewoon keihard tekort schiet, tov alle beloftes (ook X zei: eerst casual en dan komen de hardcore games, dat is echt wel mogelijk etc). Terwijl ik en vele anderen toen al twijfels hadden. Met Kinect kan je nog steeds alleen maar lompe spellen spelen en Move maakt ondertussen gewoon waar wat er beloofd is. KZ3 is daar een uitstekend voorbeeld van.

Dus als er vervolgens een Gears-Kinect gerucht op duikt en dat een on-rails shooter blijkt te zijn dan blijken de tekortkomingen van Kinect, wederom nog een keer en vind ik dat de moeite waard om te melden. De Kinect kan nooit een controller gaan vervangen, gewoon niet mogelijk. Het is te gekke techniek en heeft best geinige toepassingen, maar die liggen vooralsnog voornamelijk op non-gaming vlak :)

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En je vindt het gek dat het bij Kinect langer duurt? Bekende en oude techniek (waar ze al jaren bij de Wii hebben kunnen afkijken) vs nieuwe techniek die nog niet bewezen is/was. Natuurlijk duurt het dan langer voordat er een steady stroom aan games komt. Developers willen ook eerst de kat uit de boom kijken of het aanslaat en dan pas games gaan maken. Ontwikkelen kost tijd... In tegenstelling tot de Move waar die functionaliteit een stuk gemakkelijker dmv een patch is toe te voegen.

Er zijn ook al genoeg hardcore games aangekondigd op de TGS en er zullen @ GDC/E3 etc alleen maar meer bijkomen. Kinect is pas sinds november uit!

Kinect is ook helemaal geen vervanging van de controller. Het is een toevoeging, een ándere manier om games te beleven. Dat het een vervanging zou moeten zijn zit je jezelf wijs te maken. Move is veel traditioneler.
    En ja, er zijn dus ook genoeg leuke toepassingen op gaming vlak. Maar ze zijn voor jou niet traditioneel en simpel genoeg? Ik zit nu iig al dagelijks te genieten van leuke toepassingen. Zijn volgens mij toch echt games.

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Welke beloftes bedoel je dan Kevf?

Daarnaast snap ik niet hoe je er bij komt om te zeggen dat Kinect beter geschikt is voor toepassingen op non-gaming gebied. Kinect Sports geeft een goed voorbeeld van hoe nauwkeurig de sensor is en voor wat voor games het gebruikt wordt. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen hoe Rockstar's Table Tennis er met Kinect uit zou zien.

Ook vind ik Kinectimals een goed voorbeeld van hoe een spel zonder de controller te spelen is. Lopen op de plaats, je lichaam draaien om je view te draaien, twee handen die te gebruiken zijn voor verschillende acties.

Als je kijkt naar de lijst van komende Kinect games (bijvoorbeeld hier) dan zie je dat er veel games uitkomen die wel 'hardcore' zijn. Alleen zijn ze er nu nog niet. Ik denk dat er echt nog veel goeds gaat komen.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Er moet nog meer bij!

voor mij springen Project Draco en Child of Eden (en in mindere mate Forza 4 en Virtua Tennis 4) er bovenuit maar ik wil meer zien. Als je ziet wat al die hackers op de PC met hun open source drivers allemaal kunnen met Kinect (bijvoorbeeld WaW besturen) dan moeten er toch hele toffe games aan zitten te komen?

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Kinect heeft dikke potentie, maar voor mij is er nog niet 1 game uitgekomen waardoor ik Kinect ga aanschaffen.
    Op dit moment is het voor mij een fail, maar ik ben er van overtuigd dat Kinect icm een controller de toekomst van gaming is en dat gaming er radicaal van gaat veranderen.

Move zal dat ook gaan doen, maar vind Kinect innovatiever. De huidige Wii games zijn aan mij niet besteed, maar Kinectimals is voor kids natuurlijk geweldig.
    Let wel, ik heb beide systemen nog nooit geprobeerd en dat zegt veel, aangezien ik echt een gadgetfan ben.

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niet alleen voor kids hoor. :+

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Willem

Dit bedoel ik. De pers, MS etc heeft het steeds over de eindeloze mogelijkheden van Kinect. Maar ik zie het gewoon niet. De techniek is super, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar tot nu toe zijn er niks meer dan lompe games uitgekomen, terwijl de doorsneel xbw-er juist games speelt waarvoor veel precieze handelingen voor nodig zijn (racers, fighters, shooters, sportspellen etc). Die gaan er volgens mij niet komen en zelfs een onrails Gears heb ik mijn bedenkingen bij. Ik kan met de move een oogbal uit een zombie schieten als ik wil, dat zie ik bij Kinect met de huidige resolutie en alleen handherkenning etc gewoon niet gebeuren.

Mbt dat ik alleen kinect zou aanvallen is natuurlijk bullshit, lijst van dingen waar ik me kapot aan heb geeergerd de afgelopen jaren

- rrods 360 (5!)
    - updates ps3
    - fail van home
    - releasedates ps3
    - mislukte ports ps3
    - gebrekkige opties psn tov live

Dulle overdrijft. Kinect is alleen nu even het mikpunt :+

Deel Deze Pagina