Xbox LIVE Vragen [Deel 6] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Melbuuln, 20 apr 2010.

1. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Jep hier ook opgelost man:)

2. MaasMaas

MaasMaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik bijvoorbeeld naar Brazilië emigreer met mijn xbox live account, zoekt mijn xbox dan ook alleen maar Braziliaanse servers?

3. Halo-warrior

Halo-warrior I'm a Spartan!

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb enkele problemen met mijn Xbox Live. Ik zal proberen het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Ik begin vanaf het begin.

Ik heb een Livebox van Orange/Online, van hier gaat er een kabel naar de Linksys Router (WRT54G). Van de Router gaat er een kabel naar mijn Xbox 360.

Ik heb op de Livebox als op de Router 4 poorten geopend. De poorten 80 (TCP), 88 (UDP), 3074 en 53. Daarnaast heb ik op de Router UPnP en DMZ aangezet. Mijn MTU staat op 1364.

Sinds vorige week donderdag valt mijn Xbox Live connectie continue uit. Ik meld me aan, en na 5 min. geeft de Xbox aan: Disconnected from Xbox Live. Ik doe de test van de Xbox Live Settings. Geen foutmelding, ik meld me weer aan. En na 5 min. begint het grapje opnieuw. Ik zit in alle gevallen elke keer in de Dashboard. Maar het gebeurt ook als ik in een party zit of in een game.

Ik heb de klantenservice van Xbox gebeld. Die gaf enkele tips en ze zeiden van we bellen dinsdag terug. Zij gaf aan de DMZ aan te zetten in de modem en in de Router. In de Router staat DMZ aan, echter beschikt, volgens Google, de Livebox geen DMZ.

Extra informatie. Op de Router zit een andere Xbox aangesloten, namelijk die van mijn broertje. Dat is het oude, witte model uit 2006. Deze werkt prima! Ik heb zelf de Xbox Slim, 250 GB. Sinds de aanschaf van dit product gaf hij al problemen met NAT. Daarom heb ik de configuratie op de Xbox op manual gezet. Sindsdien werkte hij prima, tot vorige week dus.

Daarnaast is het zo als de Xbox configuratie op automatisch staat, dat er geen Xbox Live problemen aanwezig zijn. Maar dan is mijn NAT dus gesloten en kan ik niet online gamen. Mijn IP-adres van mijn Xbox veranderd elke keer bij het opstarten. Ik kan moeilijk 10 IP adressen in mijn Router en Modem gaan plaatsen. Simpelweg, omdat er geen plaats is voor 10 IP adressen en al die poorten.

Mijn vraag aan jullie, heeft iemand voor mij een oplossing?

4. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Even een korte vraag. Bij veel gamer profiles zie ik de Gamertag in een oranje balk staan, met daarachter een groot cijfer. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent?

5. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    @Go ahead eagles: dat is het aantal jaren dat degene lid is van live (gold abo heeft).

Ik heb sinds een kwartier hetvolgende:
    in een potje PES2009 liep mijn xbox360 vast.., na hem uit en waar aan gedaan te hebben gaf hij aan dat er een update was met de vraag of ik die wou uitvoeren.., nu de update uitgevoerd is blijft hij bij het opstarten telkens aangeven dat er een update is met de vraag of ik die wil uitvoeren.

meer mensen hier last van? (kan nu daardoor niet op live.. want zodra ik ga verbinden vraagt hij om een update)

6. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    @soepkoe: Thnx voor het antwoord. Ik heb in het verleden denk wel meer als 5 jaar Live Gold gehad, toen vanwege verschillende redenen niet verlengd. Wanneer ik nu weer Live Gold neem, start ik dan weer bij 1?

7. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien je cache legen. Als dat niet werkt je update van je xbox gooien.
    (Dit doe je door naar memory te gaan en dan LB,RB,X,LB,RB,X)

BTW bedoel je een update voor PES of echt voor je xbox?

8. mitchy112

mitchy112 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste post, omdat dit voor mij belangrijker is dan even voor te stellen :p.
    Maar in ieder geval, tot voor kort deed mijn router het perfect, maar toen hier een paar dagen geleden een stroomuitval was doet mijn router raar met mijn xbox, ik kan volgens mijn xbox wel op internet maar niet op xbox live.
    misschien helpt dit nog:
    Error Status Report
    W: 0000-0008
    X: 0000-F001
    Y: 30A8-4840
    Z: 0000-0000
    ID: FFFF-FFFF
    Ik heb mijn router al vaker naar fabrieksinstellingen gereset, en een hard reset gedaan maar niks helpt :confused:
    Als jullie me zouden kunnen helpen zou ik heel blij zijn.
    gr Mitch

9. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Was een update voor mijn xbox. Heb update van de xbox af gehaald en opnieuw laten installeren, zit nu weer op live, dank! \o/

10. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem :)

11. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoi, ik heb een probleem:

Mijn neefje wilde een zijn abbo verlengen maar was zijn hotmail vergeten, nu heb ik een nieuw hotmailaccount voor hem aangemaakt en via xboxlive.com 1 jaar Gold gekocht. Tot zover ging alles goed maar toen hij thuis achter zijn xbox ging zitten kreeg hij zijn nieuwe gamertag niet te zien. Hoe moet je die activeren op de xbox ? Een emailadres ergens invullen ?

Of de andere accounts verwijderen ?

Dus hoe maakt de xbox die koppelimg met het internet ?

Edit: zelf al uitgevogeld :thumbs:

Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  12. Floes3

Floes3 Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    hej, ik ben het hier niet mee eens, ik heb hier nu dus internet via mijn laptop, zondernetwerkbrug gewoon: draadloos internet -> delen met lan.
    ik heb mijn internet kabel na gekeken en ik heb geen overcros maar kan wel online op mijn xbox. hoe kan dit dan?

13. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    People!
    Misschien dat iemand het hier weet.
    Bij broertje van mijn vriendin doet opeens zijn Xbox Live het niet meer.

Heeft het altijd gewoon gedaan, ik had bij hun router port forward lang geleden al aangezet en Xbox Live deed het altijd zonder problemen.
    Nu opeens geeft hij fouten bij verbinden en doet heel Xbox Live het niet.

Hij heeft nog Xbox Live Gold, heb zijn gamertag op mijn Xbox gerecovered en die deed het gewoon.

Heb al een hard reset gedaan van het modem en van de router, alle bekabeling langs gelopen maar niets helpt.
    Bij een Xbox Live connection test zegt hij wel dat hij verbonden is (met draad), wel internet verbinding heeft alleen NIET met Xbox Live kan connecten.

Status report:
    W: 0000-000B
    X: 0001-8005
    Y: 0C88-1C00
    Z: 0000-0000
    ID: 0006-0001

Geen idee wat ik hier nou mee aanmoet, heb eigenlijk alles al geprobeerd (ook de settings op de Xbox aangepast ipv static IP een automatic en andersom, wil allemaal niet helpen).
    Iemand die weet waar ik deze foutcode op kan zoeken?

Edit: Ohja, hij geeft aan dat misschien mijn ISP Xbox Live geblokkeerd heeft. Dit zou betekenen dat Ziggo dat doet?! Que

Laatst bewerkt: 1 feb 2011
  14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dan heb je een redelijk nieuwe (gigabit) netwerkkaart die doet aan Auto-MDIX. Een Xbox 360 heeft helaas niet zo'n port. Daarom is het tussen Xboxen ook verplicht een Crosscable te gebruiken.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de xbox 360 heeft wel auto-sensing en heeft geen cross-cable nodig hoor :) probeer maar eens 2 xbox 360's aan te sluiten met een normale lan kabel en dan system link ;)

16. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Auto Sensing en Auto-MDIX zijn 2 (heel erg) verschillende dingen. Auto-MDIX is pas opgenomen als optionele feature in de 1000BASE-T standaard. En ik zou zweren dat het bij mijn eerste Xbox 360 (Die vaak naar lans ging) niet werkte, maar het kan natuurlijk zo zijn dat ik het verschrikkelijk door de war haal met de Xbox 1. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd niet zo heel veel doe met de 360.

17. robbert-o1

robbert-o1 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een probleem:

Als ik modern warfare 2 speel, dan vindt die geen games.
    Mijn nat-type staat op OPEN.
    ik kan private matches wel joinen maar als een vriend in een online game zit kan ik hem niet joinen, als k zelf zoek vind ik ook helemaal niks!!!
    iemand die hier iets op weet?
    dankje

18. Faibe

Faibe Member

Leuk Bevonden:
    0
    Can't connect to xbox live!

Het Probleem
    Hallo, naar al enkele dagen dingen geprobeerd te hebben om mijn xbox live aan de gang te krijgen, toch maar weer een forum post op de hoop dat iemand het hier weet.

Het probleem is als volgt. Ik heb verbinding met de xbox en dergelijke, met internet. Alleen de laatste stap, die van xbox naar xbox live die pakt die niet. Internet werkt wel goed. Meerdere malen getest. Xbox live heeft het heel lang gedaan, ongeveer 3 jaar. Alleen sinds een maand ligt het eruit en krijgen we het ook niet meer aan de praat...

Welke provider?:
    Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    ?

Modem
    Motorola

Welk merk modem heb je?:
    Motorola
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:
    Ethernet kabels

Internet Delen / ICS
    Hebben twee delige functie op router zitten? Draadloos en wired.

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Windows.

Router

Sitecom 300N
    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet kabel

De Foutmelding
    Laatste link tussen xbox en xbox live maakt die niet!
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Staat wel dat ik modem moet resetten en dat ik eventueel poorten moet open zetten, poort 3074 specifiek.
    Wat heb je geprobeerd?:
    Heb modem gereset, router gereset, poorten geopend, terug naar fabrieksinstellingen gedaan. Static ip adress ook al gedaan, en daarna poorten geforward naar dat nieuwe ip adress.

Poorten openen: ip adress van xbox ingevuld, daarna poort range 3074-3074 en ook 80, 88 en 53 geforward. Allemaal geapplied etc maar gebeurt nog niets. Na het static ip adress geprobeerd te hebben ook alleen nog 3074 poort geforward. Zelfs toen lukte het niet.

Weet niet of ik port forwarding goed doe, maar ik zie nergens in mijn router site welke poorten open staan bij mij.

Waar stopt de test?:
    Zoals eerder vemeld, bij het laatste connectie balkje, naar xbox live dus.
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?:
    NAT is gewoon enabled.

UNPN ook disabled en enabled gehad...

Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Vriendelijk groet, Lars.

19. RobinhoNL

RobinhoNL Ik ben Fan!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ineens problemen met Xbox Live. Ik heb in september een Wireless adaptor gekregen voor mn xbox, daarna geen lag meer en gladjes online. Nu heb ik ineens hele tijd lag (om de 2 seconde) en kan hij mn netwerk langzamer vinden. Ook heb ik voicelag voor iedereen. Ik snap dit niet. Heb al 3x mijn Speedtouch opnieuw opgestart, maar tevergeefs. Op mijn laptop heb ik wel gewoon prima netwerk. Iemand een idee?

20. Se7eN

Se7eN Lionel Andrés Messi

Leuk Bevonden:
    0
    Wilde net even online gaan ben ik gebanned van Xbox Live voor één dag:

This email is to notify you that your Xbox LIVE account privileges have been temporarily suspended due to inappropriate content in the profile for your gamertag. The inappropriate content was discovered in the Motto, Bio, Location, Name and/or Personal Picture.

The following content for the gamertag associated with this Windows Live ID was brought to our attention and was determined to have violated the Code of Conduct and/or Terms of Use:

Name: I Noscoped John F Kennedy

Heeft dit blijvende schade? Bijvoorbeeld dat ik geen motto meer kan instellen en dat iedereen Code of Conduct krijgt te lezen?

Deel Deze Pagina