Hey Heb volgende week een LAN bij mijn thuis. Nu, we zouden graag met zen allen uiteraard op xbox live gaan zodat we als team online kunnen gaan spelen. Het probleem: ik heb een draadloos netwerk thuis en slecht 2 van de 6 xboxen hebben de mogelijkheid voor WIFI. De andere 4 xboxen kunnen NIET met kabel worden aangesloten op de router wegens te grote afstand (verdieping tussen). Kent er dus iemand een manier om toch alle 6 xbox'en op live te krijgen? Met switches etc...? Geraak er even niet aan uit hoe ik dit netjes oplos. Bij voorbaat dank
Koop een switch van 20 euro en een kabel van 20meter. Je legt de 20 meter kabel even over de trapleuning naar boven/beneden en zet waar de xboxen staan een switch neer. Job done
hehe, heb een switch (wel maar 4 poorten). Maar om nu ne kabel van beneden tot zolder te leggen, euhm, das quasi onmogelijk =p (hond, katten, etc) Nu, ik weet wel dat je een xbox via de laptop met internet kan verbinden middels een bridge... kan ik 3 xboxen op de switch zetten, vervolgens een kabel van switch naar laptop en aldus zo een bridge maken?
Ik denk dat bekabeling niet je grootste probleem is. Hoe ga je ervoor zorgen dat alle Xboxen een open NAT krijgen?
heb al vaker die switch (en router) gebruikt en meerdere apparaten aangesloten, NAT is nooit een probleem geweest Dus daar maak ik me niet echt zorgen om. Het probleem is nu gewoon puur de bekabeling/verbinding met xbox live zien te maken.
wifi niet gebruiken met een lan party (krijg je lag) je moet de xbox'en aansluiten via een switch/router
Hmm, met internet van 60 down, 3.5 up en een ping van +- 10 lijkt lag me niet zozwaar een probleem, heb ook een gamerouter voor wifi(sitecom) dus lag maak ik me echt geen zorgen om. Elk probleem wat mogelijk opduikt krijgen we wel aangepakt hier, behalve hoe we draadloos krijgen op de consoles zonder ingebouwde wifi. En 4x die wifi adapters kopen is geen optie Is er geen optie om via een switch ofzo je draadloze xbox360 zijn wifi zogenaamd te "delen" met de andere xboxen in de switch? Dus als ik alle xboxen op de switch steek en ik laat de draadloze verbinding maken met het wifi netwerk, kan ik er dan voor zorgen dat die andere ook internet hebben zo? of de 2de optie, een switch aansluiten op laptop om zo een bridge te maken? kan dat?
Met wifi heb je wel een probleem, omdat er meestal maar 1 of 2 kanalen beschikbaar zijn (dan staan de andere xbox'en te wachten op antwoord = Lag) als je een lan met meerdere xbox'en wilt organiseren dan moet je een netwerk kabel trekken van je router naar een switch en op deze switch de xbox'en aansluiten
Heb 10 kanalen beschikbaar ^^ Wat me overigens bij mijn volgend probleem brengt sinds vandaag. Mannen van telenet hebben nieuwe modem geinstalleerd (Eurodocsis 3.0 wireless). Ik kan dus blijkbaar geen rechtstreekse draadloze verbinding hier mee maken? router lukt wel nog steeds. Iemand een idee?