1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Android

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ferron, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Niet echt, alleen vind ik WildPuzzleROM echt totaal niet lekker lopen, mobiel hangt elke dag wel 2x vast. Alleen geen zin om CyanogenMod6 er weer op te zetten omdat ik dan weer alles kwijt ben + geen filmpjes opnemen (CyanogenMod loopt écht heerlijk).

    Batterij gaat wel sneller leeg als je hem overclockt volgens mij.. let er eigenlijk nooit op. 8)
     
  2. LWD360

    LWD360 SCC-LWD

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds kort een Desire HD...wat een geweldig ding is dat zeg.
    Alleen ik zit met 1 probleem: ik blijf dat schermpje maar schoonmaken hehehe.
    I'm a happy man.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  4. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook een screenprotector voor m'n Desire HD, van HTC zelf. Echt handig, maar ik blijf ook dat ding schoonmaken:+
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Mijn Desire geeft erg snel de melding dat het geheugen vol zit, terwijl ik er bijna niks op heb staan? Weet iemand hoe dit kan?
     
  6. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb InvisibleShield er op zitten en hoef hem eigenlijk nooit schoon te maken.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Android op Omnia II en Omnia Qwerty.
    Ok het werkt nog voor geen meter, maar de proof of concept is er _O_
     
  8. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat er een beetje handig op te doen. Ik heb met andere apparaten ook wel eens een screenprotector erop gedaan en dat was altijd een gekloot met erop plakken. Ik ben nu dus met mijn Desire maar gewoon voor een leren hoesje gegaan.
     
  9. Gainesis

    Gainesis Active Member

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    6
    Interne geheugen van de Desire is maar 150mb, veel apps kunnen nog niet naar apps2sd, dus zit al heel erg snel vol. Google maps neemt aardig wat ruimte in en kan nog niet naar sd ed.
     
  10. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Is het mogelijk om een webcam gesprek te doen via skype op de htc wildfire?
     
  11. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Disclaimer: flink stuk tekst dus ik hoop dat het lekker wegleest, Als de inleiding je niets intereseert kun je naar de vraag zelf skippen. (Eerste dikgedrukte stuk, Overigens kun je er ook voor kiezen enkel de dikgedrukte stukken te lezen.)

    Inleiding:
    Nu mijn oom sinds donderdag een Samsung Galaxy S heeft en ik voor hem zijn Computers & Printers (En praktische elk ander apparaat) installeer en onderhoud. (Hij werkt als ZZP'er in de grafische sector met een eigen bedrijf: Drukwerk, Printwerk, visitekaartjes, geboortekaartjes en zo nog wel meer dingen.)

    Was het uiteraard weer aan mij om dat ding even gebruiksklaar te maken voor hem.
    Dat begon met het opruimen van overbodigheden op het Homescreen (Overbodige apps weghalen en apps die hij wel gebruiken kan ervoor terug zetten.)
    En daarna wat instellingen, Mail accounts enz.

    Was het ik na een uurtje klieren zo enthousiast over Android dat ik zelf ook maar eens ben gaan kijken voor een Android Telefoon (Was al aan het kijkend voor een Android Tablet maar ik vind het huidige aanbod de moeite niet echt waard. Wellicht zijn mijn eisen ook hoog/groot.)
    Aangezien ik er dan door veelvuldig eigen gebruik een stuk bekender mee ben als hij een probleem heeft, En als hij eens iets wil en ik daar een app voor moet zoeken ik alles al uitgetest kan hebben nog voor hij langskomt. (En dus in 5 minuutjes klaar ben in plaats van 2 uur kloten. Neem van mij maar aan, Als mijn oom iets wil is het idee er wel maar aan de uitwerking word niet gedacht en dat resulteerd voor mij vaak in minimaal 2 uur kloten voordat het doel berijkt is. Omdat alles nog uitgezocht moet worden, Al heb ik daar nooit zo'n moeite mee dankzij Google.)


    Goed dat was de inleiding, Dan nu het probleem:

    Ik heb nu een Nokia N73 die ik van een kennis heb gekregen nadat hij zijn abbo had verlengt, Prima toestel en zeer tevreden over de belkwaliteit.
    Dat is, Als ik al bel.
    Mijn PrePaid tegoed staat al maanden (al dan niet een jaar) op 5 cent, Te weinig om nog te mogen bellen laat staan te sms'en. (Bij T-mobile overigens)
    Tot nog toe weinig reden gezien om hem op te waarderen, Als mensen mij nodig hebben bellen ze mij immers en ik voel nooit echt de noodzaak iemand te bellen.
    Dat ik sms'jes nu niet kan beantwoorden is wel minder, Maar ik vergeet gewoon elke keer dat beltegoed op te waarderen. (liever lui dan moe?)
    En de sms'jes van ING internetbankieren ontvang ik ook gewoon nog elke keer dus een probleem is het niet.

    Wat wel een probleem is zijn de losse toestel prijzen van (Android) Smartphones, Ik sta niet echt te springen om 500 euro uit te geven aan een losse Samsung Galaxy S.
    En betaalbare Android telefoons (Los toestel of prepaid) met een vergelijkbare scherm resolutie en hardware vind je gewoon niet, De goedkoopste beginnen bij 300+ euro.

    Na enig (Volledig Random) klikwerk op Tweakers.net in de Pricewatch kwam ik per toeval op de site van T-Mobile terecht, Alwaar ik vrolijk verder klikte bij diverse telefoons en niet veel later mijn oog viel op de Sony-Ericsson X10 HD voor 19,50 per maand (2 jaar, Toestel gratis),
    Nog wat extra klikwerk leverde het volgende op:

    1 jaar lang, 12,50 per maand (Relax 60 - 60 min / sms / mms / MB)
    24,95 aansluitkosten en
    69,95 voor de telefoon
    Dat komt uit op (12x12,50=)150 + 24,95 + 69,95 = 244,90 (Net geen 250 euro dus.)
    Dat ligt aardig onder de prijs van het toestel los (vanaf 325,-)
    En ondanks dat dit zonder een internet abbo is (Volgens mij kun je die belminuten ook voor internet verbruiken?) Maakt dat niet veel uit omdat ik meestal thuis zit en dan wifi kan gebruiken. (Zelfde geld voor als ik bij mijn oom (en tante) of opa en oma ben. En dat zijn dan de plekken waar ik de meeste tijd doorbreng)


    En dat vind ik nog wel te doen, Het Relax abbo houd onder andere ook in dat de minuten die je niet verbruikt doorschuiven naar de volgende maand en dus niet verloren gaan. En ik denk dat ik die 60 minuten per maand wel vol krijg. En zo niet dan pech, 12,50 per maand kan ik wel missen.

    Nu heb ik mij nog niet echt verdiept in het toestel zelf (Ben nu op tweakers.net de 2 gebruikersreviews aan het lezen die daar staan en daarna word het google'en.)

    Maar voor ik hier op duik en ik op de bestelknop druk vroeg ik mij af of dit een goed/het beste aanbod is dat ik kan krijgen voor een Android Smartphone met een abbo van een jaar voor niet meer dan 15 euro per maand. (Maximaal rond de € 250,- in totaal, En Android 2.1 of 2.2)
    Had al even bij KPN en Vodafone gekeken maar dat was zo op het eerste gezicht een stuk duurder.

    Dus paar snelle vraagjes nog:
    > Is de Sony Ericsson Xperia X10 HD een goede telefoon/keuze?
    > Heeft iemand tips voor een site waar ik een goed overzicht kan vinden van de diverse telecom aanbieders om zo te kijken of er niet ergens een beter aanbod is.
    > Als ik het goed heb is dit een aanbieding van T-Mobile (Waarschijnlijk om van de overgebleven voorraad van dit toestel af te komen? Hij is immers bijna een jaar oud.) Kan ik ergens achterhalen hoe lang dit aanbod op de site blijft staan?


    En mocht iemand goede tips hebben of mij willen helpen dan hoor ik het graag, Hier in het topic of per PM. Even voor de duidelijkheid: In een tweedehands toestel heb ik geen interesse. (Mijn twee laatste tweedehands electronica aankopen hebben zo slecht uitgepakt dat ik besloten heb nooit meer iets van electronica tweedehands te kopen.)

    Alvast bedankt voor het lezen, En eventueel je hulp, (Excusses voor de lange post.)
    Sato.


    (Oh en voor ik het vergeet: Spel en Schrijffouten zijn mijn schuld niet, Daarover kun je klagen bij de nog op te stellen lijst van leerkachten die niet wilde erkennen dat ik dyslectisch was/ben.)
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    -Xperia X10 HD bestaat niet, heet gewoon X10.
    -Internet gaat niet van je belminuten af, dat betaal je apart.
    -Of het een goede telefoon is moet je zelf bepalen, lees eens wat echte reviews.
    -Voor abonnement vergelijken Google even op "mobiel abonnement vergelijken", genoeg sites die dit doen.
     
  14. PoPgamer

    PoPgamer Registered User

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Aanbieders noemen de X10 nou 'hd', omdat je volgens mij sinds de laatste update in 720p kunt filmen:{
    Is gewoon een verkooppraatje, 't is precies dezelfde gsm
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Daarom zeg ik, die bestaat niet ;)
    Overigens, al gekeken naar HTC Wildfire en/of de Galaxy Spica?
     
  16. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    *Heeft 2.3 op zijn Wildfire* :cool:
     
  17. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkt 't lekker? Wat voor voordelen heeft 't en welke Custom ROM gebruik je?

    Overweeg ook om te gaan upgraden nmlk. :)
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    X10 krijgt (via SE zelf) geen update meer na 2.1

    Dus houd daar rekening mee. Dualtouch is sinds deze week wel geactiveerd. Ik heb een stabiele en snelle 2.1 rom draaien en mis de functies van 2.2+ verder niet.
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    @SD

    CyanogenMod werkt bij mij altijd perfect in tegenstelling tot WildPuzzleRom (?), deze loopt echt lekker. (als is het een Nightly ROM) :cool:
    Niet veel nieuws volgens mij..
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  20. DvDongeren

    DvDongeren Active Member

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]C2DsF7VT3ms[/yt]
    Nightly build

    Code:
    http://code.google.com/p/cyanogenmod7-for-samsung-galaxys/
    :thumbs:

    Omnomnom
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina