1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Documentaires

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Tyrant, 22 dec 2010.

  1. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Net een filmpje gekeken op youtube over RBE. Het is inderdaad awesome! Je kan zoals Jac zelf zegt dronken rijden, je hoeft niet te werken, alles is "gratis". \o/\o/

    Ik zie het al helemaal voor me, wakker worden om 9 uur. Twee uur skieen in de alpen. Even een uurtje rusten in Bali, daarna wat surfen. Eten in Rome. Even een uurtje op het circuit in Assen. Vervolgens eten in Arfika, dronken naar huis rijden om het morgen weer over te doen \o/

    Ik studeer commerciele economie.

    Erg late edit: Je kan het beter een technology based economy noemen. Wat voor elk probleem is een robot die het doet.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
  2. Heavenraiser

    Heavenraiser The raiser of heaven

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik begrijp dat jullie allebei enigzins de marketing richting studeren.
    In dat geval zou ik jullie beide de volgende documentaire aanraden (al is het maar om niet offtopic te gaan:D):
    The Century of The Self.
    http://video.google.com/videoplay?docid=6718420906413643126#
    Het is een documentaire bestaand uit 4 delen, die de ontwikkeling van de invloed van marketing beschrijft. Ontstaan uit de theorie van Freud van het onbewustzijn.

    @MerQ.
    In feite blijkt dus dat de mens zeer erg onbewust wordt beïnvloed door marketing technieken, waardoor rationele keuzes eigenlijk nauwelijks meer mogelijk zijn. Door jou niet en ook door mij niet. Gelukkig ben ik me bewust dat ik beïnvloed word en zorg ik ervoor dat ik dat derde paar schoenen niet koop. Maar stiekem geniet ook ik van zaken die mijn oerinstincten stimuleren. Of Freuds fylosofische theorie helemaal klopt is natuurlijk niet te bewijzen, maar er zijn genoeg bewijzen om de invloed van marketing op de maatschappij aan te tonen.
    Deze manier van irrationaliteit bedoelde ik, niet persee of je je er van bewust bent dat je cacao boeren benadeeld door goedkope chocola te kopen.

    @AVHAHA.
    Het lijkt uit de film enigzins alsof marketing Agenten zomaar alles kunnen en in de hand hebben en dat is niet zozeer het geval. Maar wellicht zou je je meer moeten richten op het feit dat mensen zo erg op zichzelf gericht zijn. Dit komt dus voort uit onder andere de ontwikkelingen beschreven in deze documentaire. En waarschijnlijk zou het beter zijn als mensen zich richten andere dingen dan telkens maar hun oerinstincten na te jagen.
    Zelf begin ik er enigzins van overtuigd te raken dat spiritualiteit dit doel kan bereiken, dus misschien zou je die kant eens op kunnen zoeken om vanuit je zelf te werken. En op het moment dat jij zelf er daadwerkelijk van overtuigd bent dat je die schoenen van 60 euro niet nodig hebt, dan is dat een bewijs dat het mogelijk is, om te leven op een betere manier.

    Ik vind Zeitgeist 3 echt een goede film en ook dat het tijd is om eens een ander geluid te laten horen dan altijd maar "economische theorie is het beste!". Maar het hele venus project idee houdt niet echt stand, waarom zou je ronde steden moeten maken? Het zou plaats moeten kunnen vinden in elke al bestaande stad en als dat niet kan, dan lijkt het me onhaalbaar. Maar dat laatste is uiteraard mijn eigen mening.
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Erg interessant om te zien ja, heb toenstraks de eerste helft gekeken en ik ga hem dadelijk even afkijken. Ook wel raar als zo'n meneer voor dat gebouw rijdt zonder ramen etc en je gewoon niet weet wat zich daar binnenin afspeelt. :9

    Tijdje terug op school ook zo'n hele docu over Enron gekeken, interessant vind ik altijd zoiets.
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Jup, seen it. Toen ik nog ICT deed. Maar niet lang meer haha :+

    Ik heb nog 2 korte filmpjes die je aan het denken zetten, momenteel geen goede docu's helaas om met jullie te delen:
    [yt]tJlw0FbJmsM[/yt]
    [yt]LHKb65GfW-4[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  5. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Net gekeken, erg interessant inderdaad! Mooie uitsmijter op het einde ook - al die gasten willen hun eigen vingers er niet aan branden. Says it all :)
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Net gezien. Boeiend, zeker als je geïnteresseerd bent in bijna-doodervaringen (zoals ik), maar neigt wel erg naar het spirituele. De zweverige kant. Hoewel de opgeworpen implicaties wel erg interessant zijn.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die clan die die boomhutten bouwde in Human Planet was echt tof.
    Ook met die Olifant en die man die die honing ging halen en even naar boven klom.
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Weet niet of ie al voorbij is gekomen. Maar vond deze ook erg interessant :cool: Kon mij iedergeval erg boeien. Wordt allemaal super goed uitgelegd met hele mooie beelden.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tsja, het is van BBC. :cool:


    Trouwens, de nieuwe Human Planet is tot nu toe samen met de eerste de beste!
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Weet niet meer wie deze hier had aangeraden maar bedankt :thumbs:

    Film of docu? In ieder geval filmisch gezien het vernoemen hier waard:

    Baraka (Ron Fricke, 1992)

    [​IMG]

    In alleen beeld en muziek: mensen, dieren, cultuur, natuur en de interactie daartussen. Hypnotiserend, fascinerend, prachtig en schokkend. Mocht je de kans hebben om hem in HD te zien dan raad ik dat absoluut aan.

    Interessant. Vind alleen die Brian Cox zo'n vreselijk irritant figuur. En meestal gaan dit soort docu's ook niet echt de diepte in. Als je al flink wat basiskennis hebt is het vaak de moeite niet waard, op de beelden na natuurlijk.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Baraka was idd nice, had em tijdje terug in het film topic gezet. Veel variatie, meestal is het natuur of mensen, maar dit was gewoon alles in 1, erg mooi :cool:


    Vond em eerst ook wat irritant, maar hij weet wel waar hij het over heeft, vond em wel steeds sympathieker overkomen. Goede verteller ook wel voor zo'n jong baasje. Mag wat mij betreft wel vaker zoiets presenteren, je kan echt zien dat hij het zelf erg boeiend vindt en dat maakt het kijken ernaar boeiender dan iemand die er weinig mee heeft. Zo'n docu is natuurlijk wel voor the mases bedoeld, voor mensen die hier nog niet veel van weten. Natuurkundigen en Astrofysica of wat dan ook die hebben er niks aan. Maar voor het merendeel van de mensen wel. En daarnaast natuurlijk de mooie beelden, die zijn alleen al de moeite waard.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2011
  12. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een stuk gezien op HD, het zijn echt prachtige beelden.
    Geen commentaar voor nodig de beelden spreken voor zichzelf. :thumbs:

    You may say I'm a dreamer. But I'm not the only one....
    John Lennon.
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het 2de filmpje is nou niet bepaald iets waar ik over droom. Het geeft juist aan dat absolute vrijheid nooit kan bestaan als er een bepaalde vorm van macht is.
     
  14. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik op doelde was TVP. ;)
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Klopt, TVP is hierop ook gebaseerd. Geen enkele vorm van macht(politiek, militairen en geld) vindt daarom ook plaats in TVP. Maar volgens mij hebben de meeste mensen geen problemen met onderdrukking. Ik denk dat er wel ooit zo'n soortgelijke samenleving op kleine schaal zal plaatsvinden. Er is al een bedrijf bezig met zo'n stad. The Atlas Project heet het.
     
  16. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo denk ik er dus ook over. Al zou ons huidige systeem in storte dan zou het net als griekenland worden een paar maanden geleden, complete chaos. Zoiets moet gewoon langzaam op gebouwd worden. En we hebben ook het huidige technologie de niet voor om RBE op te bouwen. Het heeft veel tijd en onderzoek nodig om zo'n systeem te bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  17. RoX BoX

    RoX BoX Earth

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeitgeist: Moving Forward heeft meer dan 2,000,000 kijkers in vijf dagen tijd. Volgens mij is dat een wereldrecord voor een Documentaire.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat natuurlijk vrij weinig zegt.
     
  19. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Want?
     
  20. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Zeitgeist heeft al een naam. Dan kan iedereen het wel kijken, maar dat zegt niks over de kwaliteit van de documentaire.
     

Deel Deze Pagina