1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    [spoiler1][/spoiler1]

    Gisteravond dus Trolljegeren gezien, een mockumentary in de stijl van the Blair Witch en Cloverfield over een trollenjager in Noorwegen.

    De film stelt qua verhaal en ontwikkeling niet zo heel veel voor maar het is erg leuk gefilmd en de opzet is zo leuk bedacht dat ik me er toch enorm mee vermaakt hebt.

    Ik merkte een paar keer dat ik gewoon met een enorme glimlach zat te kijken. Absoluut aan te raden als je op zoek bent naar anderhalf uur leuk/spannend vermaak.

    8.0/10


    edit:// Ik heb de trailer maar even tussen spoilers gezet want daar laten ze eigenlijk al veel te veel van de film zien, je moet er eigenlijk zo blanco mogelijk in gaan. Dan is hij volgens mij het leukst
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  2. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Had ooit is een voorstukje gezien, maar kan me er (gelukkig) niks meer van herinneren. Ga em binnenkort kijken!
     
  3. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga hem vanavond kijken! Ben benieuwd :D
     
  4. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Net Saw 3D (7) gezien.

    Ze verleggen de grens iedere keer weer, gewoon niet normaal wat je ziet 8).

    Wel deden ze (natuurlijk) hetzelfde trucje. De 'overduidelijke' moordenaar blijkt het toch niet te zijn, maar toch iemand anders. Ze herhalen kleine stukjes van de film, maar laten nu zien hoe iemand anders er steeds achter zat.

    Even voor de zekerheid in een spoiler:

    [spoiler1] Bij die Cale die werd opgehangen kon je overduidelijk zien dat het een pop was, en ook bij Jill op het eind was het overduidelijk te zien. [/spoiler1]

    7/10
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    L.A. Confidential
    Heerlijke misdaadfilm uit de 90's, die vooral uitblinkt in zijn script en geweldige cast. Niets van de prijzen en waarderingen voelen in mijn ogen gestolen.
    Wat inderdaad op het eerste oog een 'simpele' misdaadfilm lijkt dat zich afspeelt in de 50s, blijkt halverwege veel meer dan dat. Je wordt echt weer meegezogen in een film vol corruptie, drugs, seks en geweld.
    Een van de leukste rolletjes vond ik persoonlijk DeVito als Sid Hudgens, geweldige dialogen en one-liners, plus een hele goede intro van de film zelf. Maar ook Cromwell als Cpt Smith, Spacey als Vincennes en Basinger als Bracken waren stuk voor stuk fenomenaal. Zeker als je met een schuin oog kijkt naar de leeftijd van Basinger... ;)

    Het sfeertje van de City of Angels uit de 50s wordt goed neergezet door de mooie kostuums, auto's en huizen, al had ik graag nog wat meer omgevingshots willen zien van LA zelf. Dit zou de film echt nog wat pakkender gemaakt. De muziek maakt ook weer een hoop goed hoor.
    De grote shootout aan het einde maakt het dat ik toch wel een heel klein vies nasmaakje aan de film overhoud, omdat het nogal overdone is. Zelfde geldt eigenlijk voor het extreem geweldadige karakter van Bud, het good cop, bad cop principe in het kwadraat!
    Echt een aanrader als je van het genre houdt.
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Sonny Boy

    Voor de Nederlandse termen een erg goede film, vind ik. Laatste jaren komen er steeds meer Nederlandse films die wel 'okee' zijn, moet alleen wennen aan de Nederlandse stem in films 8).
    Mooie film waarin Waldemar en Rika een mooi koppel vormen. Zat aan het eind toch meer met een brok in m'n keel zeg. Ik ben slecht in recensies, dus lees zelf het verhaal en zie de trailer op de site maar.

    http://www.sonnyboydefilm.nl/

    Einde vond ik wel echt..
    kut. Kut qua.. manier hoe het eindigt. Niet 'slecht', maar de manier waarop het voor hem eindigt is gewoon zo lelijk en klote. Zwemt hij naar de kust na ontsnapt te zijn aan de dood, wordt hij alsnog doodgeschoten door twee nazi-kinderen :'-(


    8/10, Nederlandse film :+.
     
  7. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Monsters

    Ik maar wachten op het moment van spanning en sensatie, schijnt het een drama te zijn:emo:! Echt, wat een ongelofelijke poepfilm!

    4/10
     
  8. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Tron: Legacy

    Ja super! Het begon ook echt geweldig! Alsof je in een achtbaan zat en met vol spanning afwacht op de volgende helling.

    Tot het laatste stukje, want dan lijkt het wel of de achtbaan een final destination moment krijgt en dat je vanaf het begin al wel kon gokken dat het zo hard mis gaat...en je crasht.

    Had van mij best in 2 delen gemogen, kwam nu erg geforceerd over het einde...

    7/10 (daft punk!!)
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oh, Tron Legacy. :9 Dacht even dat je het origineel bedoelde. Ik wil Legacy nog zien. Alleen geen zin in 3D. :mad:
     
  10. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het nog de moeite waard om het origineel te kijken als je legacy al gezien hebt?
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, als je het niet erg vind naar een oude en vreemde (maar unieke) grafische stijl te kijken. Daarnaast vind ik het erg tof om Jeff Brdiges zo te jong te zien.
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Idd, zou hem liever niet in 3D zien. krijg koppijn van die brillen.. en hou niet van mn ondertitels in 3D te lezen.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind het gewoon niets toe voegen, en soms irritant. Weer zo'n domme visual die overdreven langs je heen scheert... mweh.
     
  14. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Inderdaad. Sinds de 3d-hype komt ALLES ineens op je af. Elk special effect is erop gebrand om dingen richting camera te lanceren, echt rete-irritant. Laat maar gauw weer overwaaien, dat 3d.
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Vindt het vooral irritant dat films die eigenlijk helemaal niks met 3D hebben ineens ook in de bios in 3D zijn door even 2 keer iets 3d's in het scherm te gooien. Als de film er echt voor is gemaakt en het echt iets toevoegt prima, maar ze gooien nu alles er maar in 3D in omdat het hip is. Bioscopen ook weer blij kunnen ze meer geld vangen van de bezoekers. Koop je kaartje krijg je een heffing erover omdat het een digitaal "scherm" is en dan ook nog eens een heffing want de film 3D is |:-
     
  16. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Denk dat 3d nooit écht aan gaat slaan totdat er schermen op groot formaat zijn waarbij je geen bril nodig hebt, en vanuit elke kijkhoek kunt kijken. En zelfs dán vraag ik me af hoe hard het zal gaan...

    Heb nu 1 film in 3d gezien in de bios (Jackass 3-D), en ik vond die brillen ZO godvergeten vervelend op de neus.. Zwaar, niet comfortabel, gewoon a-relaxed.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Bij Avatar vond ik het wel aardig, maar dan nog erger ik me aan bepaalde 3D-effecten die er té dik opliggen. En die bril. Nee, als ik in de bioscoop kan kiezen tussen een 2D en 3D versie van een film, ga ik meteen voor 2D.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ook zeker.

    Heb ook dat ik de eerste 10 min een beetje koppijn krijg van die ondertiteling. Enige droge is altijd dat aan het eind van zo'n film iedereen een rode plek op hun neus heeft:+.
     
  19. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Bronson

    Euuuh waar heb ik zojuist naar zitten kijken? De trailer was veel belovend maar persoonlijk vond ik de film tegenvallen. De trailer is een opbouw naar iets wat nooit komt, en de afloop is ook niet echt wat je verwacht.

    5/10

    The Dillema

    Lage verwachtingen, hogere uitkomst! Gaat over iemand die ondekt dat de vrouw van zijn beste vriend vreemd gaat, de uitkomst is verwacht maar was een leuk zit. (werk in een bioscoop ik mag gratis naar de film :cool: )

    6,5 /10
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Avatar is imo ook de enige film die vanaf het begin met de intentie gemaakt is voor 3D. De rest is allemaal "krap we moeten er nog wat 3D ingooien jongens"
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina