1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    The Prestige (Top 250 #73 )
    2e keer dat ik hem kijk, gewoon awesome _O_
    8.5 / 10

    Nuovo cinema Paradiso (Top 250 #77)
    Eerste stuk vond ik wel erg mooi, jongetje deed me beetje aan la vita e bella denken, toen ze vooruit in de tijd gingen werd het een stuk minder
    7.5 / 10
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Blu-ray reviews. :+

    Dark Knight en Star Trek gekeken. Beide had ik ze al een keer gezien.
    Alleen Star Trek via een screener en Batman 2x met DVD rip.
    Maar ben films aan het kijken die ik tof vind maar dan de Blu-ray versie.

    Star Trek staat best wel hoog op "Top" lijsten van Blu-rays maar ik vond hem best wel tegenvallen eigenlijk. Weet niet waarom het kwam misschien om het redelijk vaak donker is maar vond het tegenvallen 7.5/10

    Dark Knight vond ik een stuk beter. Stuk scherper en beter geluid.
    Maar komt imo nog niet in de buurt van PotC. Die vreemd genoeg niet zo hoog staat op de lijsten. 8.5/10
     
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Zoals hierboven geschreven staat werk ik in een bioscoop. Als klant heb je het recht om de toeslag op een film met 3D te weigeren tenzij ze ook een 2d voorstelling hebben.
    Andere toeslagen zoals voor de bril die je daarna moet inleveren mag je ook weigeren. Als een bioscoop niet in staat is om een voorstelling zonder 3d te kunnen geven mag je verwachten dat je zonder toeslag naar binnen mag. Ik zal morgen even de regels van de nederlandse filmmaatschapij opzoeken zodat je de volgende keer kan weigeren met de wet aan je kant.

    Er bestaat niet zoiets als een digitaal scherm, wat er wel is een digitale projector (kosten 100.000 euro + 3D lens 50.000) er bestaat een verschil qua projectie, niet qua weergeven aan het scherm.

    Pathe doet het slimmer en vraagt een toeslag van een euro voor de bril en die is niet te ontwijken omdat de bril daarna van jou is.
     
  4. DvDongeren

    DvDongeren Active Member

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    La cité des enfants perdus (The City of Lost Children) 1995
    http://www.imdb.com/title/tt0112682/

    [​IMG]

    Ik heb echt niks met Ron Perlman maar wat een toffe film! Echt, de sfeer en de personages _O_

    Zag de trailer pas na ik de film had gezien, moet zeggen dat de trailer niet echt goed de film verkoopt.

    Ik ben slecht in het verwoorden van films dus je zou het moeten doen met, bizar en geniaal!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Maar Goodfellas is dan ook wel echt de beste mafia film!

    Wat mij betreft zelfs interessanter dan The Godfather.

    A Bronx Tale is ook erg tof overigens!
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jij download deze films? Welke Blu-Ray versie dan? Heb je echt de Blu-Ray (inclusief imaga etc.) of gewoon een .mkv Blu-Ray rip? Dat is ook nogal een verschil namelijk. :9
     
  7. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Heb je Bitch Slap al gekeken? Ik heb hem een aantal maanden geleden een keer opgezet...na 10 minuten uitgezet...wat een kansloze shit film is dat zeg.....

    knap als je het de volle film volhoudt :)
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Moet die vandeweek ook nog es uitzien.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.786
    Net Get Low gekeken. Prachtige film met een briljante Robert Duvall in de hoofdrol _O_ Had geen idee waar ik aan begon, wat de film alleen maar indrukwekkender maakte. Me vriendin zat bij het einde gewoon open en bloot te huilen. Moest zelf ook bijna een traantje wegpinken. Overall geweldig geacteerd met een erg sterke rol van Bill Murray ook. Viel me trouwens op dat die dude ergens best wel een beetje op John Cleese lijkt in sommige scènes :p

    8.5/10

    Net klaar met Despicable Me en wat kan ik meer zeggen dan dit:

    [yt]5Y7W6BaNs_I[/yt]

    Heerlijke animatiefilm gewoon.

    8/10
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er toch wel aardig uit! De setting en de tijdslijn is ook erg tof, ben benieuwd!
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Gisteren de film Meisjes gezien.

    Het is een Vlaams komediedrama over drie vrouwen in de 70, die hun zanggroepje vanuit hun jeugd weer opstarten. Samen met de zoon van één van de vrouwen beginnen ze een bandje. Het verhaal van de film vind ik goed, maar er had wat meer mee gekund. De film laat niet een blijvende indruk achter, door de slechte verhoudingen tussen drama en humor. Er is wel heel erg veel drama, ruzie en verdriet, veel zwarte humor en maar een klein beetje humor waarmee je echt kan lachen. De film is vrij 'zwaar'. Het acteerwerk van alle acteurs en actrices vind ik goed, dat is echt bijzonder. Elke rol vind ik geloofwaardig, zoals die geschreven is en zoals die gespeeld is. De verhoudingen tussen de twee zoons onderling en met hun moeder, vind ik goed uitgewerkt. Toch wel een realistische film. Het einde zet je ook nog even tot nadenken aan, over welke effecten ouderdom heeft op de mens. Prima Vlaamse film. 7,6/10

    [yt]cLy0NNt1hB4[/yt]
     
  13. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Tron Legacy: een genot voor de oortjes en oogjes. 8/10
     
  14. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik niet helemaal mee eens. Ik hoef niet perse "dingen op me afgeschoten zien worden" oid om van 3D te kunnen genieten. De diepte in het beeld alleen al vind ik de moeite waard het is echt iets heel anders dan een plat scherm. Dat zie je meteen al alléén als je bijv. Paramount logo (de besneeuwde bergtoppen) in het beeld ziet. Het verschil tussen het logo in 2d en 3d is enorm.
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar de meeste films die niet in 3D geschoten zijn en het later toevoegen missen die diepte duidelijk. Kijk Clash of the Titans in 3D en vergelijk die bijvoorbeeld met Avatar 3D, het verschil is enorm.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Alleen is dat logo vaak het mooist. :+ Voor de rest valt de diepte niet zo op.
     
  17. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Helaas denkt 80% van de filmmakers daar anders over...
     
  18. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Gister The Shortcut gekeken http://www.imdb.com/title/tt1243955/

    Ik was wel benieuwd naar het verhaal. Een bos dichtbij een woonwijk, een gevaarlijk pad wat doorheen het bos kruist, tieners, enge man in bos etcetera.

    De film voelde van het begin aan als een echte B-film. Niks mis natuurlijk, maar de compleet belachelijk en overbodige twist aan het eind van de film deed 'm de das om. Geen aanrader dus.

    4/10 tot 5 minuten voor het einde
    2/10 als geheel
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Gulliver's Travels
    Had geen verwachtingen van de film van tevoren. Film deed me veel denken aan School Of Rock, maar dan met een ander verhaal en niet zo goed. Jack Black is wederom het lulletje die op het einde de man is. Moest wel paar keer lachen "unlucky" :D en film is best te pruimen als je niet te hoge verwachting van de film hebt en hem gewoon over je heen laat gaan. Verhaal gaat echt weer nergens over en is echt zo voorspelbaar en dan bedoel ik niet alleen het Gulliver's travels verhaal maar de hele film.
    6,5/10
     
  20. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    zit sowieso veel kwaliteitsverschil tussen blu-rays. Wat Willem zegt klopt natuurlijk ook wel, een 1080p.mkv kan er prima uitzien, maar is geen bluray kwaliteit.
    Maar ik heb ook wel is blurays van 25-50gb gehad die echt niet fullHD waren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina