[XOne] live account op een andere box gebruiken

Discussie in 'Games' gestart door quintus, 23 apr 2003.

  1. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe gebruik ik mijn live account op een andere xbox? moet ik daarvoor een geheugenkaart hebben of kan ik met mijn registratiecode mijn account 'ophalen' op die andere box?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dit kan op twee manieren ... de makkelijkste is via een Memmory card de gamertag meenemen ... een andere mogelijkheid is om deze te recoverren ... via account recovery maar dat is veel meer werk
     
  3. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thanks, maar hoe werkt account recovery precies? heb ik dan genoeg aan de registratiecode van mijn livekit?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope

    je moet dan de precise gegevens invullen

    Gametag
    Adres
    en CreditCard gegevens

    als er een tikfoutje in zit dan werkt het niet
     
  5. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Klopt ... maar het is ook veiliger ... stel dat je vriendje live wilt spelen en jij ook ... en hij is eerder met jouw account aangelogd dan jij ... dan kan hij spelen en jij niet.

    Een gamertag neem je gewoon mee naar huis op een memorycard
     
  7. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    dat noem ik geen vrienden :+
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope ... maar ja het gebeurt wel ;)
     
  9. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe duur is zo een memo eigenlijk dan
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    eeen memmory card kost +/-35 euro
     
  11. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    of je moet de goedkopere versies nemen, en hij was toch 29,99.....
     
  12. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Uhh als je account recovery doet, werkt het account op je eigen xbox NIET meer. Dit is door de beveiliging.

    De beveiliging zorgt er ook voor bv. als jouw passcode YYYY is en je copieert je account naar een memorycard dan is de passcode van je account op die memorycard ook YYYY.
    Stel je memorycard word gejat en ze weten je passcode, dus jij verandert thuis je passcode naar YBYB. Maar je vind dit maar een kutcode dus je veranderd hem weer terug naar YYYY. Dan kan degene die de memorycard heeft NIET meer gebruik maken van live ookal is de passcode hetzelfde, dan zal live hem nog steeds wijgeren omdat de datum waarop de code het laatst aangepast is verschilt met wat live weet.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :{ ok dat wist ik dus niet :{

    dus de enige oplossing is dus een Memmory Card halen en deze gebruiken
     
  14. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    nee toch, ik kan toch altijd weer op mijn eigen box NOG een account recovery doen, dan wordt ie op die andere box weer gedeactiveerd. right?
     
  15. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je koopt een nieuwe Xbox en je sluit deze aan op je oude waar je Gamer Tag opstaat. Kun je dit dan ipv met een memcard ook met een netwerk kabel overzetten ?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nope dat kan niet ... dit kan alleen met een gamertag ... of een account recovery (maar dan werkt je account niet meer op jouw oude xbox)
     
  17. Mongroid 666

    Mongroid 666 Tortured Soul

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij intertoys hebben ze al mem cards voor 9,99!!!
     
  18. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    serieus?? voor de xbox? hoe krijgen ze dat voor elkaar ...?
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan niet! Laatst waren ze dertig euro!

    maar als het waar is dan heb ik er dalijk een :cool:
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Van xbox.com

    Kan ik mijn Xbox Live-account verplaatsen van een Xbox naar een andere Xbox?

    Ja, maar je hebt hiervoor wel een Xbox-geheugenmodule nodig. Voer de volgende handelingen uit in het gedeelte Xbox Live van het Xbox Dashboard:
    • Selecteer Account Management (Accountbeheer) en kies het account die je wilt kopiëren.
    • Selecteer Copy/Delete (Kopiëren/Verwijderen) en selecteer vervolgens de Xbox-geheugenmodule waar je je account naartoe wilt kopiëren.
    • Stop de Xbox-geheugenmodule in de controller van de andere Xbox en voer dezelfde procedure uit, met als enige verschil dat je nu je account kopieert van de Xbox-geheugenmodule naar de harde schijf van de Xbox.
    Als je dit hebt gedaan, kun je het account van de oorspronkelijke Xbox verwijderen en eventueel ook van de Xbox-geheugenmodule

    Kan ik mijn Xbox Live-account gebruiken op de Xbox van mijn vriend/vriendin?

    Ja, maar je moet dan wel je Xbox-account kopiëren naar een Xbox-geheugenmodule. Neem je geheugenmodule mee naar je vriend/vriendin en doe de geheugenmodule in de controller. Je zult dan zien dat je gamertag beschikbaar wordt gesteld voor selectie bij het aanmelden.

    Over het algemeen is er geen enkel bezwaar tegen het bewaren van je Xbox Live-account op zowel een Xbox als een Xbox-geheugenmodule. Zorg er echter wel voor dat je de toegangscode van het account alleen wijzigt op de Xbox die je account bevat, en dat de Xbox-geheugenmodule op deze Xbox is aangesloten op het moment dat je de toegangscode wijzigt. Als je de toegangscode wijzigt zonder dat de geheugenmodule is aangesloten, wordt het account op de geheugenmodule ongeldig (zelfs als je de oorspronkelijke toegangscode opgeeft bij het aanmelden).

    Hoeveel Xbox Live-accounts kan ik op een Xbox bewaren?
    Je kunt maximaal acht accounts op een Xbox hebben. Als je meer dan acht accounts wilt hebben, moet je voor elk account een aparte geheugenmodule gebruiken.
     

Deel Deze Pagina