1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 17]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Siemenn, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Eh ik vond Gone Baby Gone toch minder gebash dan The Town? Met 3 bankovervallen denk ik juist dat The Town een van zijn meest geweldadigste werkjes is :p.

    Mystic River (200:cool:
    Na het zien van Mystic River wist ik wel dat de film een hele goede en diepe indruk had achter gelaten. Ik kon (en kan) eigenlijk moeilijk mijn vinger erop leggen waar de film nou echt het beste in is. Als ik nu nog eens rationeel door de film heenga kan ik helaas niet anders concluderen dat de film voorspelbaar is. Ikzelf ben iemand die niet vaak het einde 'raad' of zelfs een poging waagt tot, maar dit had vrijwel iedereen zien aankomen. Toch vond ik dit absoluut geen reden om de film gelijk te laten vallen. Maar het script is dus in mijn ogen niet wat deze film zo erg goed maakt.
    Uiteindelijk hou ik het er maar bij dat het de cast is en de bijbehorende fantastische acteerprestaties die deze film zo overtuigend brengen. Robbins die een soort verloren ziel speelt, geweldig. Het is net alsof al het vrolijke uit het leven al uit hem is onttrokken op het moment dat hij die auto instapte. En uiteraard ook Penn, de vader die, wat het ook moge kosten, zijn dochter's wil plaatsen en rechtvaardigen.

    Daarnaast lukt het Clint om de sfeer van Boston, met name Flats, goed over te brengen. Ook heb ik het idee dat er geen shot te lang of te kort doet. Eastwood als director ben ik echt steeds meer gaan waarderen, inmiddels toch wel een persoonlijke held van me. De scene in de bar met Dave, Jimmy en de broers was echt onwijs goed, de beklemmende sfeer die daar hing kwam bijna mijn eigen woonkamer binnen. De scene in het park met Jimmy die vraagt of het zijn dochter is, is tevens een scene die erg lang blijft hangen. Fantastisch acteerwerk!

    Wel vind ik dat de film inderdaad net iets te lang doorgaat, het gebeuren met de Boston Parade had er wel af gemogen. Datzelfde geldt voor dat gedoe met de relatie van Sean. Ik snap zelfs nu nog niet wat daar de toegevoegde waarde van was? Heel vreemd. En daarnaast is het motief van de moord mij nogal onduidelijk gebleven....
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat LifeLongGamer bedoelt dat er veel 'gebasht' is op Ben Affleck, omdat hij vroeger altijd van die suffe romantische rollen had. ;) Nu is dat anders.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ok naja, the kritieken op Gone Baby Gone waren anders ook wel lovend.
     
  4. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    En terecht imo. Vond the Town een stuk minder dan Gone Baby Gone.

    Vooral het einde van Gone Baby Gone raakte me echt, wat zou jij gedaan hebben!?
     
  5. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2

    Nah, ik bedoel eigenlijk het gebash rondom zijn persoontje. Z'n relatie met Jennifer Lopez, dat ie niet serieus genomen werd in de filmwereld en al dat soort dingen.

    Maar inderdaad, The Town is over het algemeen wel wat geweldadiger. Al vond ik die scene uit Gone Baby Gone, waarin die pedo bestraft werd, ook erg geweldadig. (lees: goed en misschien ietwat ziekelijk bevredigend ;))
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    District 13: Ultimatum
    Franse film die paar jaar in de toekomst afspeelt. Verhaal gaat nergens over, maar zitten wel paar leuke freerun dingetjes in de film. Dat is het enige wat nog een beetje boeiend is als je daar van houd. Maar verder gewoon een saaie film die nergens over gaat.
    4,5/10
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2011
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het hoesje ziet er ook al echt onwijs slecht uit. :+
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Maar nog niet zo slecht als de film zelf :+ De poster waarschuwt je idd al dat het een kut film gaat worden, maar dan nog valt de film tegen :D
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Is toch nog van Luc Besson...
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Naja, geschreven door hem. Volgens mij is ie zelf daarna niet meer bij de film geweest want het is echt een gedrocht :F:
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben begonnen met de eerste drie afleveringen van Star Wars: The Clone Wars serie. Verrassend leuk moet ik zeggen! Goede voice-acting, leuke verhalen en de animaties zijn prima. Ik vind het bijzonder dat de serie boeiend is en dat ik hier en daar echt goede toevoegingen aan de lore ontdek. De eerste drie afleveringen vind ik in ieder geval tof en het schijnt alleen maar beter te worden.
     
  12. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Luc Besson maakt zelf ook niet altijd pareltjes btw.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij heeft ook veel niet pareltjes idd. Maar Fifth Element, Taken, Leon en ook wel Unleashed blijf ik toffe films vinden.
     
  14. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Luc Besson is voor mij het voorbeeld van vergane glorie.

    Geen enkele film die hij in de laatste 15 gemaakt heeft kan op tegen Le Grand Blue, Nikita, Subway en Leon.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net The Fighter gekeken. Wat een vette film zeg. Tof verhaal en goed acteerwerk.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Unforgiven (1992)
    Unforgiven is een Western met een script dat al 20 jaar oud is. Waarschijnlijk is het nooit verfilmd omdat een film als deze in 1972 helemaal niet had gepast. Unforgiven is namelijk een Western die 180 graden haaks staat op de typische 70's Westerns met stoere badguys en nog stoerdere goodguys.
    Unforgiven is juist een film die de kwetsbaarheid wil aantonen in the men behind the sixshooters. Dat uitgerekend Eastwood, dé ultieme cowboy (na Wayne dan), deze fragiele toestand probeert aan te tonen is niet alleen ironisch maar ook wel mooi.
    Echter vind ik dat het niet helemaal uit de verf komt. Ten eerste, iedereen die de film heeft gekeken weet eigenlijk dat mijn punt hierboven uiteindelijk helemaal niet ten uiting komt. aangezien Eastwood weer in zijn old habits vervalt. Het feit dat dit allemaal tegen zijn wil in is, maakt het nog wel iets tragischer. Toch vond ik het lastig te geloven dat iemand opeens zo zijn eigen geschiedenis 'verloochent' (Eastwood gebruikt de whiskey als excuus van dit gedragsverandering) maar er uiteindelijk toch weer invalt.

    Wat ik wel weer sterk vond waren de fantastische dialogen. De cast brengt de teksten ook nog eens goed tot leven, maar Hackman als echte klootzak zoals we hem vaak, maar al te graag zien. Wat wel weer een puntje van kritiek is, is waarom de bevolking van Big Whiskey zo moralistisch was aangelegd? 3 bountyhunters komen 2 scumbags opjagen, en de hele community komt in opstand. Ik had juist eerder verwacht dat iedereen de andere kant zou opkijken, aangezien het morele besef in 1881 toch anders lag dan hedendaags. Nee, blijkbaar neemt de community het op voor de 2 bandito's. Waarom dit gebeurt kan ik zelf nog niet helemaal plaatsen.

    Wat overblijft is wel een goede alternatieve Western. Ik denk dat het sterkste punt in het feit ligt dat de film 20 jaar 'te laat' is gekomen, en daardoor veel beter geregisseerd kon worden, en ook beter worden geplaatst.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Taxi !!! :D
     
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Unleashed ^^
     
  19. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond deel 1 vele malen beter. Dat is gewoon een goede actie film. Echt zo'n old-school martial arts film in een nieuw jasje! Die kan ik mensen wel aanraden, maar laat deel 2 idd gewoon links liggen.
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Full Metal Jacket gezien. I know, shame on me dat ik hem nog niet gezien heb. Maar nu iig wel en daar ben ik blij om. Het is echt een vette film! Helaas ben ik niet zo'n goeie filmreviewer als Tyrant dus ik weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen. Bovendien kent iedereen hem toch wel. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina