1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

5 Jaar Xbox 360 - Een Terugblik

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 22 feb 2011.

  1. wouterblack

    wouterblack Tilly Till i die

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    1
    al was het niet met heeeeeeel veeeel hulp
    je moet em ook nog eens maar een keer met mij halen jochie:p


    ik zou graag willen zeggen
    de beste games van aller tijden zijn de assassins creed series
    die spellen zijn geniaal en zoals er al staat je moet er van houden of het haten
    nou ik hou ervan met heel mijn hart :p
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Prachtige startpost, Dulle. En goh, 5 jaar alweer. De tijd vliegt voorbij zeg.
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat wel. Ik weet nog wel dat ik op een zaterdagmiddag midden december 2005 mijn 360 binnen kreeg. Voor de eerste keer ermee spelen, Perfect Dark Zero. Dat zijn wel van die magische momenten. Na een week is het ook weer gewoon, maar de eerste ervaringen met een nieuwe generatie consoles is altijd tof.
     
  4. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Netjes geschreven Dulle:thumbs:

    Mij blijft toch alles rondom gears of war het meest bij.
    Die game heb ik zo veel gespeeld, dat was echt een van de eerste games op de xbox 360 die mij figuurlijk wegblies:p
    Ook mijn 'ontdekking' van guitar hero staat me nog goed bij, en natuurlijk Modern warfare 2.. ondanks al het nubetuben en glitchen, heb ik me echt kostelijk vermaakt met dit spel_O_
    Wanneer je door hebt dat er verbetering in je spel zit ga je maar door en door.
    Ohja, en laat ik de PGR serie niet vergeten, want daarmee(PGR3 ) begon het allemaal voor mij. Die game speelde heerlijk weg, en de graphics waren al helemaal om te smullen.

    Ook de hypes rondom games die ik uiteindelijk tegen vond vallen(GTA IV, Call of duty: Black Ops, Assassins creed) vergeet ik niet!
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  5. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    DOA4, Halo3, Ninja Gaiden, DMC4, Mass Effect1, Mirror's Edge, Skate, Lost Odyssey, Gears1, Forza3 en RE5. Dit waren dé games die aan mijn game ervaring hadden bijgedragen op de 360. Veel van de bovengenoemde titels waren een heel nieuw type game waar ik nooit eerder mee bekend was geraakt, stuk voor stuk een nieuwe ervaring was het. Met Halo 3 voor het eerst online, sprayen met de AR net zoals ik met H1 en H2 tijdens lans had gedaan, had het al snel afgeleerd en dat de Br en de sniper een betere keuze waren...

    COD4 gekocht maar vond het een lelijke en grauwe game, nee kleurtjes vond ik leuker, MW2 had kleur en dus veel gespeeld. Ik werd zelfs zoals velen nu zeggen een quickscope scrub...ja snipertje spelen was mijn ding:+

    Het voelt eigenlijk aan alsof deze gen pas nét was begonnen, en toch ben ik al toe aan een nieuwe console, als de aankomende jaren Kinect echt Kinect gefocused zijn.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat adres ook aan het einde van je topic post. :lol:

    Een puntje en je voelt hem al aankomen: Waar de neuk staat Oblivion? :+:mad:
     
  7. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    F1 2010. eerste F1 game op de xbox, verdient ook wel een plekkie toch?
     
  8. dakoota1

    dakoota1 Active Member

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    dit topic is echt hemels.... het is precies zoals ik het ook allemaal beleeft heb... er zijn 1000 games te noemen die goed zijn.. maar er zijn er altijd maar een paar die, door wat voor omstandigheden dan ook, extra speciaal zijn. De eerste keer dat ik mijn 360 startte met daarin PGR3 was ....mmmmm ... woorden komen te kort.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
  9. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Bril vergeten? :+
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als je die lijst zo doorkijkt is er eigenlijk qua aanbod in genre's de laatste jaren op de muziekgame-hype en Kinect na niet zo veel veranderd.

    Kijk maar eens naar de eerste 2 jaar 360 games en bedenk dan eens hoeveel daarvan of net een sequel hebben gehad of er dit jaar 1 krijgen ..


    Wat wel heel erg veranderd is is de Dashboard en de enorme hoeveelheid services die er tegenwoordig op zitten, 5 jaar geleden was een friendslist al een hele innovatie :+
     
  11. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor mij ook veel verschillende memorabele games. Mijn eerste game was GTA IV, dat me voor het eerst echt emotioneel liet meeleven met een game in een prachtige wereld. Gears of War is mijn hoogtepunt wat betreft split-screencoop, die heb ik echt veels te vaak met vrienden gespeeld. Mass Effect was de eerste game die me echt een universum inzoog, het had een prima verhaal en ook weer een game die me echt deed meeleven. Andere games die me echt bijgebleven zijn, zijn Halo 3 en Reach voor de pure lol die je (wederom in splitscreen) ermee kan hebben en de Assassins Creed-serie met een spannend conspiracy-thema waar jezelf achter moet komen met een historische achtergrond.

    Verder heb ik natuurlijk nog wel meer games gespeeld, maar deze zijn me echt bijgebleven. Wat mij betreft hoeft een nieuwe console nog niet zo, vermaak me nog opperbest ermee!
     
  12. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Holy fuck wat een post _O_

    +1
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    maar "gears of war" blijft het hoogtepunt voor mij! die multiplayer heb ik gewoon 2 jaar lang gespeeld _O_
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dulle! _O_

    Games voor de Xbox 360 die ik nooit uit m'n collectie zal doen zijn GTA IV en de Skate franchise. De release van GTA IV was groots, en hoewel de game na lange tijd spelen misschien enigszins tegenviel omdat er niets meer te doen was, heb ik me er ontzettend mee vermaakt. Wanneer de eerst volgende GTA uitkomt sta ik gewoon weer bij de release op de stoep.

    En de Skate franchise, omdat skaten vet is en EA/BlackBox begreep (deel 1 & 2, 3 in mindere maten) hoe je daar een toffe game van kon maken.

    Ik heb mijn Xbox 360 overigens ook nooit gekocht voor de exclusieve titels. Die doen me namelijk vrij weinig. Gears of War moet ik nog steeds eens proberen uit te spelen, kijken of de game me nu wel pakt. Halo vind ik helemaal niets aan, kan me gestolen worden.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, die had ik inderdaad even niet op. Hoe wist je dat man? :eek:
     
  16. GUITAR HERO

    GUITAR HERO Active Member

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, wat een werk heb je daar vast aan gehad, maar erg mooi gedaan! Een vooruitblik had je inderdaad al in een ander topic gedaan, dus dat was in dit topic niet nodig voor 2011.
    Ik denk dat mijn meeste tijd wel is gaan zitten in Fallout 3!

    Dulde!
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik zat er na dit topic wat te hebben gelezen net aan te denken dit op te sturen naar de DVD (Dikke van Dale). Zou eigenlijks nog een Limburgse Feestdag bij moeten komen.

    Het komt er op neer dat ik me niet zozeer verbaas over hoe Dulle dat allemaal kan en doet, maar meer over hoe die de tijd en geduld vind om het te doen.

    Ik heb het al vaker tegen hem gezegd in het verleden, maar het blijft een bescheiden topicleider. :+
     
  18. Leip0079

    Leip0079 Active Member

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig artikel!

    Mijn topervaring voor 360 was (en is eigenlijk nog steeds) Gears of War!
     
  19. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Gears of War _O_

    Online, bij Canals moest je precies de goede looplijn hebben, en dan kon je de sniper op de brug pakken :)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je gamed pas sinds de 360? Als dat namelijk de eerste games zijn die je deden meeleven dan is er toch iets mis, mocht je daarvoor al gamen. :+

    Mijn persoonlijke hoogtepunt op de 360 blijft toch echt Mirror's Edge. De stijl, de muziek, de ubergeniale gameplay, de sfeer, de spanning, de frustratie, de opluchting bij het halen van een time trial/speed run, het was allemaal zo goed afgestemd.
     

Deel Deze Pagina