Hey mensen, Ik ben op een punt gekomen waar ik genoeg gezocht heb, en dat ik het tijd vind om eens wat meningen / opties te verkrijgen van mede-xboxers. Ik heb nog niet heel lang geleden een Xbox Slim aangeschaft, en deze heeft dus een aantal aparte poorten, heel mooi dat deze ook HDMI & Optische aansluiting apart heeft zodat ik dus beide kan gebruiken... Dat dacht ik... Ik heb mijn Xbox aangesloten op mijn HDTV via HDMI. Nu heb ik dus via de HDMI kabel video en geluid op mijn Xbox. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het zonde om mijn 5.1 set te laten staan en hier geen gebruik van te maken, ik dus via een optische kabel mijn Xbox verbonden met mijn dolby setje, kreeg ik geen geluid. Wel kreeg ik geluid via de televisie, zoals altijd gewerkt heeft. Ik heb contact met Microsoft hierover gehad en die meneer, wat overigens heel aardig was, had er weinig verstand van. Ik heb ook de instellingen van de Xbox, mijn set en zelfs de TV nagekeken, maar hier vond ik niets terug wat mij een oplossing gaf. Bij deze dus de vraag of iemand suggesties heeft, of misschien zelfs een oplossing kan bieden. - Xbox Slim - Samsung LE32B650T2PXXN - Philips LX3700D Alvast bedankt Tim
Ik heb mijn TV ook aangesloten via HDMI en mijn Home cinema via optical. Ik moet mijn home cinema set wel op de stand: D.IN zetten. Misschien dat je dat vergeten bent?
Bedankt voor je reactie Dit had ik al eens nagekeken, echter na een tweede maal zoeken heb ik dit zover ik kan zien juist staan, er staat niet een optie voor dit in/uit te schakelen.
heb zelf ook beeld via hdmi en geluid via optical.. moet kunnen werken. is de optical-kabel nog intact? brand er een rood lampje zodra je de optical-kabel loshaalt?
Ja ik neem ook aan dat het moet werken, beetje vreemd. De kabel is zeker intact, werkt wel naar de TV & ook bij een vriend, het is ook zo dat de kabel een rood lampje uitstraalt.