1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik zoek een simpele en aardige 5.1 setje voor mijn Xbox 360, TV en eventueel PS3. Hoeft niet perse een dvd speler bij te zitten, gaat me om de boxjes. Prijsklasse tussen de €100/€150, eventueel wat meer maar ik wil niet meer dan €200 er aan uitgeven. Puur omdat het me eigenlijk niet echt boeit, geluid van mijn TV is voor mij eigenlijk al genoeg en heb mijn geluid sowieso eigenlijk nooit hard aanstaan.

    Enige waar de boxjes aan moeten voldoen is dat ze werken op mijn 360, PS3 en TV (Dus dat als ik tv kijk het geluid via mijn boxen komt), alles is aangesloten via HDMI als dat wat uitmaakt. 2.1 zou eigenlijk eventueel ook wel kunnen, maar liever 5.1.

    Iemand iets? :+
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2011
  2. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen donderdag een nieuwe tv gekocht, de Samsung UE32C5100.
    Nu wil ik daarbij een leuk 5.1 setje kopen om lekker mee te kunnen gamen en af en toe films en sport te kijken.

    Het moet een low budget setje worden daar het alleen gebruikt word voor in de slaapkamer. Nu is mijn oog gevallen op de Creative Inspire T6160 en op de Logitech
    Z5500. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen of deze setjes op mijn tv zijn aan te sluiten?
     
  3. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik zou voor de Logitech gaan, letterlijk half xbw heeft deze en er zijn nooit negatieve reacties over :)
     
  4. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Op Tweakers zijn ze ook erg lovend over de T6160 en is er aardig wat kritiek over de bass van de Logitech. Die zou iets te zwaar zijn.. Iemand daar een mening over?:+
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De Z5500 want de T6160 heeft geen eigen decoder en is dus niet echt goed bruikbaar.
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou ook voor de Z5500 kiezen. Prima set met een goede prijs/kwaliteit verhouding!
     
  7. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindt de bass juist geweldig. :) Zeer goede systeem en goedkoop ook nog.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    let op: aan de creative heb je helemaal niks, aangezien dat n pc set is en aangesloten wordt met usb!
    Met de 3.5 mm minijack input krijg je alleen stereo.

    Je kunt alleen 5.1 surround krijgen met hdmi of optisch. De logitech heeft wèl n optische input
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Daarnaast kun je de bass gewoon instellen op de z5500..
     
  10. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké bedankt voor alle reacties! Dan ga ik maar voor de Z5500!
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    laat weten hoe die bevalt! Dan hebben anderen ook weer voordeel van jou ervaringen.
     
  12. Rolopo

    Rolopo Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor de mensen die hem nog niet hebben gezien, de opvolger van de Z5500 is er! De Logitech Z906, iemand deze set al ergens kunnen bewonderen?
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  13. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind hem minder mooi. Z5500 heeft zo een cinema look enz. Ben er heel tevreden mee. :thumbs:
     
  14. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar wel 2 x optishe ingang en 1 x coaxiaal ingang
     
  15. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja loop ik niet echt warm van. Optisch kan ik hier alleen gebruiken op Xbox 360. Heb geen PS3 in kamer of ander toestel. Vind dat look ook wel er beetje moet wezen. Het zal wel een goede set zijn. Ook prijs is een dik plus punt.
     
  16. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook op zoek naar een goed surround setje voor de Xbox 360 en vooral voor muziek lekker luid via de xbox 360 af te spelen.

    Weet iemand soms of de xbox 360 fijnloos met dit werkt : http://www.pioneer.nl/nl/products/42/100/42/HTP-100/index.html ?

    En kan ik dan die surround set optimaal gebruiken, want ik had hier al dingen van coax enzo gelezen maar ik ben echt een leek in dat soort dingen... ?
     
  17. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Wss wel, aangezien hij gewoon een optische aansluiting heeft.
     
  18. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh handig, dan hoef ik alleen maar een Optical cable kopen en zo'n converter stuk voor in de xbox 360. ?
     
  19. MathijzX

    MathijzX Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Converter stuk is niet nodig, optische kabel kan gelijk in de achterkant van de xbox
     
  20. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Vinden jullie het ook vervelend dat als je de optische kabel op je receiver aansluit, omdat je via je surroundset wil afspelen, de HDMI kabel toch nog geluid doorgeeft aan de tv waardoor je dat geluid op 0 moet zetten?

    Ik kan hiervoor geen oplossing vinden klopt dat?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina