1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had het op m'n windows-pc :D
     
  2. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Jeeuj!

    Eindelijk een Macbook update en af van de zwarte :cool: Heb vanmiddag de 13" i7 gekocht, de snelste van de 2 dus.

    Wat een verschil als je zo van de zwarte macbook afkomt. Alleen de scherpte van het scherm. Dat valt echt meteen op. Verder vind ik de nieuwe App Store echt tof!

    Natuurlijk meteen alles erop gegooid! Skype, Twitter, Adium en nog veel meer.

    Er gaat echt een hele nieuwe wereld voor me open, om het maar heel cliche te zeggen :+

    Vind het "iPad" scrollen wel echt cool gedaan! Zo'n flinke veeg en je gaat even een tijdje door je iTunes lijst :cool:
     
  3. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een i5 13 inch mbp te gaan halen en ik vraag me af of een SSD harde schijf een must have is als je nu een nieuwe laptop gaat kopen.

    Ik hoef verder geen high end performance laptop, wil het alleen gebruiken om films te downloaden, te kijken, te internetten en schoolwerk ofcourse. Alvast bedankt!
     
  4. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    SSD is wel vet aangezien alles super snel opstart etc.. maar als dat jouw doeleinde zijn voor de MacBook kan je net zo goed voor een i3 gaan denk ik :+
     
  5. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de 13 inch is er een keuze alleen tussen i5 en i7, ik ga dus al voor de goedkopere optie i5. Maar ik ben bang dat als ik de i5 neem zonder extra optie of whatever, dat ik over 2 jaar aan trage laptop heb. Omdat dat wel vaker zo lijkt te gaan, nou kan je intern geheugen en een SSD ipv HD altijd later nog vervangen geloof ik?
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Dat klopt inderdaad, de processor valt niet meer te vervangen dus het is aan jezelf om de keuze te maken. Imo weegt de prijs niet op tegen het verschil in performance tussen de i5 en i7.
     
  7. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen bedankt voor het advies. :thumbs: Ik heb vandaag de 27" met i5 en 8GB besteld. Kan ik in de toekomst altijd nog kijken naar een SSD oplossing.

    Nu kan het wachten beginnen!
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je had beter met 4GB kunnen bestellen en zelf upgraden naar 8GB.
     
  9. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij een Authorized Apple Reseller een offerte aangevraagd/besteld en deze zet de 8 GB er in. Uiteindelijk 150 euro goedkoper uit, in vergelijking met de Apple Store.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Oke, dan bestel je dus in feite gewoon de 4GB iMac bij Apple. Zoals ik voorstelde dus. :)
     
  11. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Ditzelfde geld ook voor de 2.3 ghz macbookpro 13 inch neem ik aan? Zo ja, dan ga ik zometeen even langs de apple store *)
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Geheugen kun je zelf ongelofelijk simpel en snel upgraden. Idem met de hardeschijf.
    En het is vele malen goedkoper dan via Apple.
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Net m'n MBP op gehaald, geweldig ding zeg. Tot zover in elk geval. Ben net een uurtje aan het kloten. Scherm is erg mooi, performance tot zover goed. Wel safari gelijk eraf gegooid en ingeruild voor Firefox.
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik zou Chrome installeren, werkt imo nog even beter :) Safari is trouwens ook een prima browser.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wacht zelf nog met SSD upgrade. Als ik dat later zelf doe, heb ik nog de HDD die erin zit, voor als portable externe HDD en kan ik er een SSD instoppen die gebruikt maakt van Sata 3 (6GB/s ipv 3GB/s). Die zijn er nog nauwelijks, maar zullen over een niet al te lange tijd wel komen en de prijzen zullen ook vanzelf wel omlaag gaan.

    Moet zeggen dat magic mouse redelijk snel went, evenals trackpad. Echt heerlijk op trackpad, met die gesture features.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vraagje, 720p films (als een 720p .mkv) willen nogal eens haperen in VLC. Gister een film gekeken waarbij het nog meeviel, maar net bleef een film haperen en heb ik die na een paar minuten maar weer uitgezet. Iemand die weet wat het kan zijn (heb 2011 i7 mbp)?

    Edit: Schijnt dat VLC in het algemeen moeite heeft met mkv en hd films. Bij sommigen draait het goed, bij een hoop niet. Nog alternatieven, behalve QuickTime XT / Perian?
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Waarom niet de i7 en 4GB dan? Ongeveer net zo duur toch? En dan kijken of je de 4GB extra nodig hebt.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Media Player Classic.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Is die er voor de Mac?
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Oh, wist niet dat ik in het Apple/Mac topic zat, check dat topic nooit wtf. Dunno dan, geen ervaring met die dingen. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina