1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nu met QuickTime en Perian aan het kijken. Al stuk beter, maar nog steeds zo nu en dan een hapering.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je MBP zou er absoluut geen problemen mee moeten hebben. Is het bij alle MKV's?
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bij de een meer dan bij de ander. Jackass 3 ging redelijk, DeathRace 2 was niet te doen.
    Schijnt een optie in VLC instelbaar te zijn die het flink verbeterd, maar VLC decodeerd nog niet multicore of nog niet goed, waardoor het niet lekker loopt en dat al bij 720p. Wat dat betreft doet mn 6jr oude singlecore desktop niet onder aan de nieuwe mbp.
    Wellicht dat ik nog eens een goede player voor OSX vind, al zal ik ze eerders toch streamen via Boxee box.
     
  4. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga voor Plex, die draait hem zonder problemen. Op mijn mbp lopen de 1080p films alleen met dit programma vlekkeloos. Heerlijk 1080p kijken op een 46" scherm.

    Edit: Ik zie dat je net een nieuwe mbp hebt. Ik heb de mijne nu 3 jaar, 2.4 C2D met 4gb geheugen.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  5. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    VLC is gewoon een kutprogramma, maar ik heb het wel vaak nodig. Vooral bij grote (20gb+) .m2ts bestanden heeft het de grootste moeite. (ik heb een 27' iMac i3 )

    Plex is wel het beste programma denk, maar speelt ook weer niet alles.
    XBMC is zelfde soort programma als Plex, maar die krijg ik alleen niet op m'n tv
    Mplayer OSX extended - speelt ook wel aardig wat af zonder problemen .. alleen vaak geen ondertiteling
    VLC - werkt bij mij eigenlijk wel voor kleinere .mkv's en videoTS dvd's

    hoe meer programma's hoe beter, altijd wel iets wat het zonder problemen af kan spelen :D
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Strange, kijk gewoon 1080p films van 20 gb groot af met VLC, nooit problemen ook niet bij mkv. Misschien slechte download?
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    nee bij mij lijkt het erop dat ie om de 10min moet bufferen, hangt ie 10-20sec stil en gaat ie weer verder, maargoed tegenwoordig genoeg programma's die het wel prima doen voor mij
    (met mkv's heb ik geen probleem alleen met die blurays met 1 enkel .m2ts bestand van zo'n 22gb)
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Zie je nou echt het verschil tussen een blu-ray rip van 22gb of een 1080p van grofweg 10 gb ?????
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik denk dat wanneer je het niet weet je het niet ziet.. Tenminste dat is mijn ervaring op een 32" tvtje.
     
  10. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel echt om en iMac te halen ipv een iPad. Er zijn wel meer twijfels. Hiervoor had ik de iPad 1, een leuke gadget. Ik gebruikte hem helaas barweinig, nam hem wel mee maar ik gebruikte hem haast nooit. Dat kwam mede doordat ik gewoon heel weinig kon door iOS. Dus ik twijfel om een air te halen 11 inch, want die kan dan alsnog overal mee.

    Dan ga ik kijken naar de prijs. 1000 voor een air of 1200 voor een iMac. Dan komen de twijfels weer naar boven:p. Ik heb al een MBP. What would you guys do?
     
  11. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee. Op de 50" in de woonkamer zie ik het verschil zeker wel. Op mijn 32" inch zie ik het niet.
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    iMac.

    Waarom nog een MBA halen als je al een MBP hebt die veel sneller is, groter scherm heeft met hogere resolutie. Dat is hetzelfde als een Ferrari hebben en een VW Polo en de Polo meenemen naar een race.

    Tenzij je echt een doel hebt voor de MBA die de MBP niet kan, zou niet weten wat dat is. Zou anders voor een iMac gaan, of een 27" Cinema Display kopen, kan je je MBP daar aan hangen als je thuis bent, heb je thuis een mooi groot scherm, heb je ook geen iMac nodig.
     
  13. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, een Cinema Display gaat mij te ver. 1100 voor een scherm, dat doe ik niet. Dan liever een iMac.Waarom ik twijfelde aan een MBA is omdat die compact is en overal mee kan nemen. Maar een vaste pc thuis is ook wel verdomd handig. Vandaar me twijfels.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Denk dat die 11" MBA je net zo zal vergaan als je iPad. Leuke gadget de eerste weken en daarna gebruik je hem steeds minder. Helemaal als je al een MBP hebt en je die 11" MBA erbij zou nemen. Als het echt de keuze MBA of iMac is dan absoluut de iMac.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb m'n MacBook Pro altijd aan de 27" CD hangen als ik thuis ben. En als ik op de bank wil internetten pak ik de 11" MBA of iPad zodat ik niet telkens m'n MBP hoef af te koppelen. :+
     
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik word echt gek van de App Store. De betaalopties zijn in Nederland zwaar beperkt. Dus heb ik maar gekozen voor clickandbuy. Account wordt pas geactiveerd na een mail, ik heb al wekenlang mails gestuurd en nog steeds niks gehoord. 8)
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    ClickAndBuy vind ik super bagger. Gebruik nu mijn CC, perfect!
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ff een kort vraagje want ik weet nog steeds niet hoe het eigenlijk moet.

    Normaal importeer ik muziek op mijn Windows pc in iTunes en dan kopieër ik deze muziek uit de iTunes map (iTunes Media) op een USB stickje zodat ik gelijk alle info zoals album goed heb staan en het op mijn MacBook Air kan zetten.

    En dan op mijn MacBook Air zet ik deze muziek netjes via Finder in de iTunes Media map etc.
    Maar deze muziek staat nu niet automatisch in iTunes op de MacBook Air terwijl het wel al goed in de iTunes map staat.

    Dus welke stap moet ik in iTunes nemen zodat deze nummers ook in mijn Library staan?
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Automatically Add to iTunes

    Daar in plaatsen.
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Nu kopieër ik het van mijn USB stick naar de iTunes Media map maar voortaan dus meteen in de 'Automatically Add to iTunes' map plaatsen?

    Maar word deze muziek die ik in die Add map plaats automatisch ook in Finder naar de goede plek in de Media map gekopieërt?

    Bedankt in ieder geval.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina