[XOne] Live doet het maar geeft vaak problemen tijdens het spelen door netwerkkabel ?

Discussie in 'Games' gestart door polarski, 18 mei 2003.

1. polarski

polarski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds een weekje Xbox Live. Eerst had ik de xbox beneden gehaald en met een korte utp kabel het pakket aangesloten. Dit werkte perfect.

Gisteren heb ik echter een 30 meter kabel gehaald (isdn) en de verkoper zei dat dit prima was en dat het eigenlijk hetzelfde was. Ik heb de kabel eerst getest beneden en hij deed het dus heb ik hem helemaal onder de grond door naar zolder toegetrokken.

Nu doet het het allemaal wel maar midden in het spel, zeg 1x per rondje in bijv. MotoGrandprix geeft die aan dat de cable niet connected is. Dan moet je drie keer op retry drukken en dan doet die het weer. Met die korte kabel van beneden had die nergens last van.

Waar kan het aan liggen? Een breuk in de kabel (I really don't hope so), of zouden de stekkertjes niet goed zijn? Of is die 30meter teveel? Wie kan me hierbij helpen .. dat zou ik erg waarderen.

2. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Is het een lange kabel? Of zijn het gewoon allemaal korte-kabeltjes die aan verlengers zijn gemonteerd?
    Zoniet, dan heb je misschien kans op een breuk:mad:

Suc 6!

3. polarski

polarski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :mad: ?

Het is echt één lange kabel van 30m .. In de winkel hebben ze hem wel getest en daar was die goed. Zou een breuk er niet voor zorgen dat die het helemaal niet meer doet?

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij zorgt een breuk gewoon voor een slecht contact. Misschien moet je even kijken of er scherpe knikken in die kabel zitten.

Suc 6 verder. Over een maand of oz mag ik ook xboxlive aansluiten :9

5. nielzo

nielzo Guest

ik heb een kabel van een meter en mijne geeft ook vaak problemen:confused:
    Maar ik heb iets van 4 kabels die ik gewoon om kan wisselen maar daarmee gebeurt het ook:{
    maarja ik heb het gelukkig niet zo vaak als jij:'-(

6. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Heb je de kabel in dezelfde goot gelegd als de telefoon?? want dit geeft namelijk storing. Ik heb hier een kabel van 20 meter liggen en die doet het perfect langs de tv kabel, ook zou ik voor een dikkere utp kabel gaan met betere afscherming en zorg dat er geen gaatjes in de kabel zitten (dit geeft verlies aan elektronen).

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    UTP en een ISDN kabels zijn wel degelijk andere kabels ... voor lange afstanden moet je echt een UTP kabel hebben...

8. polarski

polarski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    JIPPIE :)

Okeee Het werkt! Bij de winkel waar ik die connectors gekocht heb hebben ze het gewoon verkeerd gedaan. De verkeerde kleurtjes op de onjuiste positie. Daardoor doen ze het dus wel maar valt die toch steeds weg. Heb het nu volgens het officiele UTP schema gedaan (dus

oranjewit
    oranje
    groenwit
    blauw
    blauwwit
    groen
    bruinwit
    bruin

en het werkt uitstekend :)

Bij deze dus het antwoord.

Deel Deze Pagina