Wat ik eens bij Halo heb gedaan, in co-op maakte ik en mijn broertje elkaar constant af. Na een tijdje lag er een hele berg met master-chief lijken. Die hadden we ook nog op de lift in level 5 gelegd, altijd als je daarna de lift snel omhoog en omlaag liet gaan, rolde alle master-chief lijken om. Zag er wel gaar uit.
Je kunt dit oplossen door de ragdoll techniek, maar dit kost je heel veel tijd om te implementeren en kost daarnaast ook heel veel kracht van je processor. Aangezien halo toch al een hele poos in ontwikkeling is geweest, acht ik het zeer waarschijnlijk dat ze al te ver heen waren met het implementeren, om vervolgens hun hele ontwerp aan te passen, zonder dat ze een heeeeleee poos vertraging op zouden lopen en de game ook goed zou draaien.
Ik zou de "expers" hier wel eens over willen horen (voordat het weggezakt is in de draad) want het lijkt me wel een interesant concept, of kost dat "overzetten" naar voorwerp veel geheugen?
Lijkt me wel lachen als ze allemaal blijven liggen en dat je dan door de lijken een weg moet banen/schieten. Zit je tot je middel in de lijken!
Volgens mij heeft Halo wel ragdoll physics. Gooi maar eens een granaat naar een lijk toe, en kijk hoe 't lijk correct plooit om hoeken en randen heen (net als in UC en Hitman2). Merk op dat ragdoll physics alleen duur zijn als er kracht wordt uitgeoefend op een lijk; niet wanneer 't lijk stil ligt (wat veel vaker 't geval is). 't Probleem met 't aantal lijken lijkt me eerder renderingprobleem dan een geheugenprobleem. Karakters zijn typisch erg duur om te renderen (1000+ triangles, extra schaduw). Van Medal of Honor:Frontline is bijvoorbeeld bekend dat er ontworpen werd op maximaal 12 karakters in 't zicht van de speler.
Sorry dat ik deze tread omhoog haal... In NOLF (No One Lives Forever) heb je een gadget die de BODY REMOVER heet, daarmee kan je lichamen laten verdwijen. Agent Under Fire is zo'n spel waarin de lichamen altijd verdwijnen als je ze dood maakt.
Metal of Honor Frontline laat lijken redelijk snel verdwijnen, bij HALO liggen ze der best een tijdje maar verdwijnen ze ook na een tijdje!
ik vind het vet hoe je naa co-op carnage in legendary zo'n prachtig veld hebt voldooie covanants, je kan gewoon zien hoe/waar ze zijn gedood!
Dat de lijken weggaan vind ik niet zo erg, maar dat bominslagen of bloed weggaat vind ik niet zo leuk. Het lijkt mij vet cool om hele plassen bloed te zien liggen.
Ah hier heb je bewijs op morrowind pc kan je je savegame file groote drastich verminderen door alle lijken te "disposen" Al heb je daar niet zo veel aan:{
Heb je er ook wel eens aan gedacht dat die vijanden ook maar iets van 100 pixels waren . Nu spreken we over miljoenen.
heb trouwens nooit gemerkt dat ze verdwijnen...ow wacht, in Engineering wel, maar ik heb niet zo iets van 'waar was die grunt nou.r