launch van games in america en europa

Discussie in 'Algemeen' gestart door killabee, 9 mei 2002.

  1. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand waarom sommige games in america 3 maanden vroeger uitkomen dan in europa?

    bijvoorbeeld "the elder scrolls morrowind".

    die komt in america 16 mei
    en in europa 30 augustus

    dat slaat toch nergens op?
    waarom is dat zo. er zal best een goede verklaring voor zijn.
    zou iemand die mij willen geven svp?

    alvast bedankt
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Boekjes moeten vertaald worden etc..
     
  3. tocoloco

    tocoloco thomaster

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik merk dat de boekjes vertaald zijn, ik heb tot nu toe alleen nog maar engelse boekjes gezien zo ongeveer
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    PAL aanpassingen gemaakt...
     
  5. TSTAR

    TSTAR backatthehabit

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    De conversie naar Pal systeem kost nu eenmaal tijd, echter zou dit in het geval van de Xbox vrij snel moeten kunnen ivm de pal 60 ondersteuning. En niet te vergeten de onafhankelijke hardware van de xbox.
     
  6. mvdzwaan

    mvdzwaan Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft er denk ik ook mee te maken dat er niet puur een PAL versie gemaakt moet worden maar een europese versie.

    Voor zowel Duitsland als Frankrijk zijn vertalingen wel noodzakelijk (niet alleen voor het boekje, maar ook voor ingame teksten). Deze markten zijn groot genoeg en hechten erg veel aan hun eigen taal.

    Wat mij overigens verbaast is de xbox support lijn die alleen in het engels en frans te bereiken is ! Laat ik er nou geen probleem mee hebben (met engels dan :) ) maar ik kan me goed voorstellen dat genoeg mensen support nodig hebben die niet zo even engels praten !
     
  7. CyberPunk

    CyberPunk XBW Elite member

    Berichten:
    2.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Er moeten ook nog heel veel kopietjes van de game worden gemaakt, en verzonden worden..
    En het is natuurlijk zo dat ze eventuele dingen in een game kunnen veranderen, zoals bij DOA3.. (dus zo erg is het ook weer niet)..
     
  8. sparhawk

    sparhawk Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ergens opgevangen dat er in het geval morrowind er een engelstalige release zou zijn ongeveer gelijktijdig met de US-release , maar dat de specifieke taal-releases (duits , frans) er pas zouden komen einde augustus.
    Hoeverre dit waar is weet ik niet , dit is gewoon iets wat ik op andere forums heb gelezen.
     
  9. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    uk release us release

    30-Aug-2002 16-May-2002 Elder Scrolls III: Morrowind RPG

    staat op www.tothegame.com dus dat zal wel zo zijn neem ik aan.

    maar als je dan daaronder kijkt bij Enclave zie je dat ze precies tegelijk uit komen, in europa en amerika, allebij 30 juni.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2002
  10. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom doen ze dat (conversie PAL) dan altijd pas NA de release in de US ? Waarom doen ze dat dan niet tegelijk ???

    Een voordeel is wel dat je eerst alle reviews kan bekijken en de ervaringen van de gamers voordat het in EU uitkomt.
     
  11. Xboxxtreme

    Xboxxtreme Xbox Live Enabled

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het ook klote dat het later komt maar het heeft ook voordelen. Kijk maar naar DOA3...
     
  12. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    films komen ook wel eens een half jaar later uit en je kan mij niet vertellen dat de ondertiteling 6 maanden duurt :confused:

    Amerika krijgt gewoon TE veel voorrang
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    nou woohooo :+

    Ik wil gewoon worldwide launches.. zijn wel een aantal games die dat hebben, of juist eerder in Europa..
     
  14. Xboxxtreme

    Xboxxtreme Xbox Live Enabled

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    wie niet! maar we zijn altijd al zo geweest eerst US en dan alle andere, xbox ook al paar maanden later!met alles!=(
     
  15. Guardian

    Guardian ------------

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Of release de games die gewoon in het engels kunnen blijven gewoon in de landen die dat wel spreken/lezen zodat zij niet benadeeld worden door een stel arrogante ander europese landen die zonodig weer hun eigen taal moeten hebben.
    Je kan zeggen dan loont het nietmeer om die andere taal nog te maken aangezien de helft hem dan al in een buur land haalt maar dat is juist goed want laat die onzin nu ff snel ophouden met dat we niks anders spreken dan Duits of Frans, blijkbaar toch wel als een spel eerder in een buurland uit is, dan kan het opeens wel.
    Als je mee wilt doen in de wereld leer je er maar engels bij wat is daar nu mis mee?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2002
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad wij leren hier op school 3 talen erbij, die gasten in duitsland en frankrijk hooguit 1
     
  17. Froggie

    Froggie Kwaaaaak

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    En laat die ene taal nou net Engels zijn ]:-
     

Deel Deze Pagina