Vraag over slowdown

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bliss123, 10 mei 2002.

1. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, ik heb een vraag voor jullie!
    Ik heb mijn xbox pas 2 weken, en nadat ik meteen na 1 dag spelen corrupted savefiles had (van JSRF) begon ik te twijfelen of mijn console wel oke is. Ik heb nl bij JSRF af aan toe als er teveel gebeurd wat slowdown en als ik in de garage zit (met al je dansende 'gangleden' kakt de framerate ook aardig in!

Bij Halo is een beetje hetzelfde: teveel vijanden en mariniers zorgt er voor dat het spel een tikkeltje trager gaat (echt niet goed te merken, een beetje te zien) vooral als er veel van die roze shit naar je wordt geschoten.
    (in the Maw is het echt :r maar volgens teamxbox hoort dat zo!)

Is dit allemaal normaal of is mijn xbox bejaard?

Alvast bedankt!
    (ik zou echt niet willen dat die xbox van mij naar de haaien is, want ik vindt em echt ongelooflijk gaaf!)

2. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ten eerste, welkom ik zie dat dit je eerste post is. Het valt me op, meeste mensen hebben als 1e post en 1e topic gelijk iets onzinnigs, maar van jou is gewoon normaal ;)

Ik zou denk ik je apparaat laten nakijken, ik heb het maar 1 keer gehad met Halo dat de framerate zakte en dat het spel een tikkeltje trager ging, maar dat zag je ook. Het was bij 1 bepaald stukje, nu weet ik niet meer waar dat was. Maar ik ging dood en vervolgens nog een keer op dat stuk. Nu ken ik jsrf niet en heb hem ook niet gespeeld. Maar voor alle zekerheid zou ik hem laten nakijken, ik bedoel je hebt toch een jaar garantie.

3. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx, ik denk dat ik dat maar es ga doen!
    Is er nog iemand anders die me een beetje op weg zou kunnen helpen?

4. visje

visje feyenoord Die hard

Leuk Bevonden:
    0
    Dat de framerate inkakt is zo ie zo niet normaal want dat hoort niet op een console dus ook niet op de x box want dat is ook een console probeer een mailtje te sturen naar MS en kijken wat zij ervan vinden

5. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou even naar het 0800 nr bellen dat op www.xbox.nl staat , en dan als je geen engels spreekt naar Wouter vragen deze weet er veel vanaf je moet wel je xbox geregistreerd hebben. :)

luck ;)

6. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel mensen! Ik voel me eigenlijk al opgelucht omdat ik nu weet dat er iets aan mankeerd!
    Het leek wel of Halo te hoog gegrepen was voor mijn boxje maar dat kan met zo'n beest natuurlijk niet!
    (Halo speelt als Half-life op een pentium 250!)

Ik heb Microsoft al gemeelt en ik bel ze zometeen ook nog even!
    Thanx!

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Halo heeft wel framedips hoor, regelmatig. Maar die zijn niet erg te merken. JSFR weet ik niet, maar ik denk dat jouw framedips komen door een harde schijf die niet goed is. (aan die corrupted save game te horen)

8. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Halo zijn dat dips waar de snelheid van de game niet verandert maar dat je ziet dat er frames geskiped worden. Grunts onder de stroboscoop!?
    Anyways: Bij Flood is het erg en als je tegenstander met zo'n wapen met van de roze crystallen (met pinnen die ook nog een beetje een homing-missile effect hebben) dan gaat het ook niet goed.

Mijn Xbox leest Halo trouwens af en toe niet eens, zegt ie dat ie vuil of stuk is, terwijl er geen 1 krasje op zit, laat staan vingervlekken.

Hetzelfde geldt voor JSRF, en daar valt ook zo nu en dan de muziek uit, na een flink aantal skippen. Muziek komt pas weer terug als hij een ander gedeelte van de stad laadt!
    Of voicesamples die loopen, of juist afgebroken worden!
    (ook heel vaag!)
    Laatste: JSRF komt soms helemaal tot STILSTAND voor een seconde (soms wel 2) en dan hoeft het beeld niet eens 'vol' te zijn. Je hoort de xbox dan zoemen als een hamster die aan fitness doet (in zun rad dan....?)

Is het ook nog relevant dat die van mij in Hongarije is gemaakt?
    Volgens teamxbox namelijk hebben die dezelfde bugs als wat ik ook heb!

En een harde schijf die savefiles corrupt maakt: ik had er na de eerste middag al last van maar het is daarna niet meer voorgekomen: hebben meer van jullie daar last van?
    Ik hoop echt dat ie van mij niet stuk is, want ik liep er al anderhalf jaar achter aan en ik heb tot nu toe 1 geweldige game-trip met dat ding gehad! Het is voor mij echt de meest gave console...
    Daarom wil ik dus ook dat ie goed werkt...

Dus: meer mensen last van?
    Thanx

9. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het heeft er iig niet mee te maken dat je Xbox uit Hongarije komt want zo'n beetje alle xboxen in europa komen uit Hongarije.

10. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht bij je eerste post dat het gewoon de 'normale' slowdowns waren maar aan je laatste post zou ik idd zeggen dat er iets goed mis is met jouw xbox. IK heb beide games, JSRF & HALO en ze hebben beide zo nu en dan een slowdown maar 1/2 seconden stilstaan en de muziek kwijtraken enzo dat is echt niet het geval. Lijkt erop dat je cd-speler moeite heeft om alles te lezen ofzo aan jouw verhaal te horen, misschien een verrotte laser ofzo.

Snel contact zoeken met MS.

11. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt Guardian.
    Bij Teamxbox kreeg ik lomp commentaar over xboxen uit Hongarije
    (die waren dus slecht) maar geen van alle zei JSRF te hebben!
    Ik ga zometeen MS maar es bellen!

BTW: stel dat ze mijn ding gaan reparen, krijg ik dan toch wel mijn savegames terug of ben ik de lul?
    Halo heb ik op Legendary uitgespeeld en JSRF met alle figuren...
    zou kut zijn om dat opnieuw te doen...
    hmmm. maar ik had ze wel binnen anderhalve week uitgespeeld... en .. ach: zullen we het dan maar replay value noemen?
    LOL

12. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Oh btw:
    Als je bij JSFR met de robot-spin vecht en met dat gastje met die vlammenwerper dan komen mijn poppetjes ook niet meer echt vooruit...
    De boss-battle op het laatst (die op de railroad en dat psycho-gedoe met die paddo-trippo) lopen weer goed.

Hoe lopen Halo en JSRF eigenlijk bij jou als je 60 megahertz aan hebt staan?
    (bij mij nl niet!)
    Nog trager dan origineel. snif, en dat terwijl ik zo'n nieuwe philips tv heb...
    :)

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    *Heeft niet het hele topic door gelezen

Je moet je Xbox ook alleen uitzetten in het allereerste begin scherm, dan is die niet aan het saven namelijk

14. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe ik ook hoor.
    Maarre.. resetten mag toch altijd, niet?

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dr zit geen reset knop op :+

Dus als die aant saven is, en jij pleurt dat ding uit, ben je je savegame kwijt

16. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    K heb net al met MS gebeld en toen ik zei dat mijn lampje af en toe rood kleurde zei die gast veelbetekenend: Hu-oh......
    Hij is dus goed stuk maar goeie nieuws is dat ik met een beetje geluk wel een nieuwe heb vandaag!
    Keep your fingers crossed...

(moet ik wel Halo en JSRF nog es uitspelen....bwaarghh)

17. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Zo das snel geregeld dan.
    Je kan ook ff een memorycard halen nog ff snel en je saves daar even opzetten zodat je die later kan terugzetten op je nieuwe xbox.

Ik ben niet ver met JSRF. En het is ook al een tijdje geleden dat ik hem gedaan heb. Hij ligt nog op de stapel 'to do' zegmaar. Dus ik kan je niet vertellen hoe de eindstrijd loopt bij mij [:)] maar ik heb wel wat slowdown bij die garage met al je vriendjes maar wat ik al zei geen zware stilstaande beelden enzo.
    Op 60Hz loopt JSRF niet veel beter dan op 50 en Halo heeft ingame niet zo heel veel last van (lees; ik heb het niet eens door als ik aan het knallen ben) maar in de tussen filmpjes zie je het duidelijk.

18. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net Intertoys gebeld, daarom krijg ik vanavond weer een nieuwe. Dat memory card gedoe is een goeie en dat stelde intertoys al voor zelf te doen (pretty cool, huh?).
    Aan de andere kant: ik wil liever met een cleane x-box beginnen dus ik begin lekker van voren af aan!
    (kan ik weer 25 keer per minuut naar beneden pleuren bij het sky scaper district and pharao parc!)
    LOL
    :D

Voor de rest: slowdown tijdens cutscenes in Halo: ja, dat klopt, maar bij mij vergeet de xbox een paar framepjes te renderen!
    (beeld verspringt om de seconde)

Nou hopen dat de nieuwe het doet!
    ]:-

Anyways: thanx allemaal!

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Bij mij knippert die rood als er geen av kabel in zit

20. Bliss123

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij als ie Halo probeert te lezen (niet altijd).
    Die gast van Ms zei: 'Hu-oh, that means the xbox needs maintenance...!'

Schijnt dat de xbox net als een hond die uitgelaten wil worden laat zien wanneer ie gerepareerd moet worden!
    Weird....

Het wees in ieder geval op een schrale dvd speler!

Deel Deze Pagina