Hallo, Ik zit nu al een week te kloten met een probleem op mijn omgebouwde Xbox waar XBMC op draait. Ik ben ten einde raad en hoop dat iemand hier mij de verlossende oplossing kan presenteren! Mijn Xbox is via een scart kabel aangesloten op mijn televisie. Nu doet zich alleen het volgende probleem voor; hij geeft geen 16 : 9 weer, maar gebruikt slechts het ouderwetse 4:3. Nu heb ik in alle optie menu's het één en ander veranderd, maar tot nog toe dus zonder enig resultaat. Ik heb hieronder een paar foto's neergezet van de menu's en hoe het nu staat ingesteld. Hierboven is het scherm te zien wat ik krijg als ik de Xbox aanzet. Onder het kopje config kan ik echter niks vinden wat te maken heeft met de breedte van het beeld. Als ik eenmaal in XBMC zelf ben is ook duidelijk te zien dat hij wel als 16 : 9 staat ingesteld. Ook staat de functie Auto Widescreen Switching aan. En last but not least, de instellingen van mijn TV zelf. Onder 'mode' heb ik elke optie geprobeerd, maar hij blijft eigenwijs op 4:3 steken. Wat waarschijnlijk ook belangrijk is om te vermelden is dat ik naast mijn Xbox ook een Digitenne kastje heb aangesloten via scart waar het beeld wel gewoon in 16 : 9 wordt weergegeven. Is er iemand die ook maar enig idee heeft waar dit aan kan liggen?
Ik neem toch aan dat de bovenstaande vraag wel is toegestaan, aangezien het feit dat hij gemod is er niet toe doet. Als ik hem in 'normale' modus opstart heb ik precies hetzelfde probleem als ik hem in Widescreen instel.
Zit er op je afstandsbediening toevallig een knopje met zoom oid? Daarmee kun je vaak de instelling van je tv veranderen
Op de xbox 1? Nee, daar zit geen HDMi OP. je moet even booten in het originele dash en daar de instellingen aanpassen
Helaas kunnen wij je hier niet bij helpen. Xboxworld.nl houdt zich op geen enkele manier bezig met het ombouwen van consoles, of de ondersteuning hiervan. Succes.