Prijs van de Playstation 2 naar €199

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mregeling, 20 mei 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    goed voor de mensen die nu nog een ps2 willen (is zoals nu nog een nokia 3310 kopen)
    maar ik wil er gewoon geen, ik heb GT3 toch al een keer of 5 kunnen spelen en ik vind der gewoon nix aan, sorry en moest ik echt aan gta verslaafd raken zou ik de pc-versie kopen

Ik hoop dat ze nu ook de prijs van de Gamecube naar beneden halen, dan ga ik me er denk ik 1 halen

Love it, die consolewars

2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Alsof alleen GTA en GT3 leuk zijn op de PS2....

3. mregeling

mregeling Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zijn er genoeg maar voor xbox ook :)

4. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Zou tijd worden

HÈHÈ.Dat zou eens tijd worden. De XBox ene GC zijn trouwens nog goedkoper hoor ze hebben aantrekelijke pakketten en de XBox hoeft ook geen mem card om haar spellen op te slaan.

En trouwens over die belgische site. DATIS GELUL!!!.
    1. De architectuur van een Xbox verschilt wezenlijk heel erg van een PC. Dat je de onderdelen gebruikt hoeft niet te betekenen dat je hele godverdommese moederbord hetzelfde is (Sorry ik word er een beetje zat van dit elke keer weer uit te leggen).
    2. De GPU van de xbox is krachtiger dan ze daar laten zien. Ze vergeten dat de GPU van de PS 2 haast geen bal ondersteund. Alle effecten moeten software matig gebeuren. Ik wil dat zelfde grafiekje nog wel eens zien met een echt game model.
    3. de GPU van de xbox is niet een gewone GF 3, maar een opgefukte, verder heeft MS er ook wat DX9 instructies ingebakken. Hij is in samenwerking met MS ontworpen namelijk. (Bepaalde dingen die de GF 4 en GF3 niet ondersteunen onderstuenen de NV2X wel. (nee niet de NV2A IGP wat hij denkt ( Hij gaat uit van een Nforce moederbordje)).
    4. De GPU Heeft een extra Texture pipeline. Dit betekent veel snellere texture verwerking.
    5. Zijn processor vergelijking komt niet overeen. Het verschil tussen CISC en RISC is meer dan alleen het aantal flops of het aantal MHZ. Beide modellen gebruiken een ander principe om problemen aan te pakken. Een RISC architectuur gebruikt zo weinig mogelijk instructies, en probeert de instructies terug te brengen naar plus en min (Zins elke berekening hierna terug te brengen is). Het gaat bij een RISC architectuur meer om de lengte van de Pipelines en hoe snel de Processor kan zien hoe hij de berekening moet herleiden. Met een CISC CPU (Intel en andere IBM compatibles)Is de benadering juist door meer instructies toe te voegen. Hierbij is MHZ belangrijker (ook niet alleen belangrijk hoor zoals de Athlon heeft aangetoont).
    6. De CPU van de XBox hoeft haast niks te doen, het meeste word gedaan door de GPU. Anders dan bij de PS 2. Deze moet haast alles software matig doen aangezien haar GPU niet super veel ondersteund. Probeer motion blur effecten en andere blur effecten. Particle effecten, mini polygonen (particles die nog wel zijn opgebouw uit polys), shaders, etc allemaal maar eens software matig in te programeren. Je krijgt een bottleneck van hier tot Tokio op de EE.

Dit heeft niks met bekendheid van architectuur en leren hoe het te programeren te maken. Dit is gewoon een feit. Als er nu een 500mhz cpu in de PS 2 zou liggen (zoals in de Cube). En een betere GFX CPU (zoals in de cube, hoewel die nog niet zo goed is als de GPU in de Xbox). Dan had ik wel dezelfde gfx verwacht. Maar je kan duidelijk zien dat een goede GPU het halve werk is. Waarom anders heeft de PS 2, nooit het Imago gekregen als DC killer dat ze zo graag wouden. Echte DC fans lachen die popi's nog uit die gelijk zo'n ding kochten en zeiden dat ze zooo veel betere GFX zouden krijgen (De Horizontale resolutie licht ook veel lager bij de PS 2 dit is daar ook een oorzaak voor). De Hoofd CPU van de DC was niet zo krachtig, maar de architectuur (dat was echt een meesterwerk) en de GFX chip waren gewoon stukken beter (S3TC bijvoorbeeld, 8 textures in een pass (is behoorlijk veel, Enviremental Bump Mapping, Tile Based Rendering (Kyro 2 (de PowerVR2DC heeft model gestaan voor die chip. Het houdt in dat alleen de dingen worden gerenderd die zichtbaar zijn. Hiermee bespaar je een hele hoop)), etc). Dankzij dit en de superieure audio chip (die ook de CPU niet tot last is (unlike the PS 2 audio chip die de CPU weer tot last is is de DC Yamaha chip volledig dedicated en heeft ook haar eigen geheugen)). Face it in architectuur is de PS 2 een ramp. Hij is gehaast afgemaakt en on af. Alleen omdat Sony bang was voor de DC. Nou de Cube dat is een goed uitgebalanceerde machine (Respect voor de man die dat heeft ontwikkelt). Hetzelfde geld voor de XBox (hoewel ik het vermoeden heb dat het gewoon de SEGA Black Belt is (Een prototype die de Saturn moest opvolgen inplaats van de DC. ontwikkelt door 3Dfx. Is gecanned ophet laatste moment. Is nog een hele rechtzaak over geweest omdat 3DFX (eigenlijk de uitvinder van de Shaders en blur tech) die apart erin gebakken heeft (hebben ze trouwens ook gewonnen). Een paar maanden later kocht Nvidia STB op en dus ook 3dfx. En kwam er in een keer Shaders op de Geforce series (Die verdacht veel leken op die van de Voodoo kaarten). en ook in een keer rumours van een Console die samen met Nvidia is ontwikkelt. Ik heb dus het vermoeden dat het gewoon een opgefuckte black belt is ;) ))

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik probeer niet te diep op technische dingen in te gaan (heb me nogal in moeten houden. anders ga ik het over registers en wat MHZ precies is enzo hebben ;) ;) ). Maar ik ben een beetje ziek van dat PC gezeik waar Sony fanboys graag mee mogen aankomen.

5. mischa

mischa Guest

wat een zielig gedrag hier
    mijn mening is:
    ik houd veel van mijn xbox omdat de graphics supermooi zijn, kijk naar panzer dragoon......
    multiplayer games in overvloed!
    gamecube heeft veel topgames van nintendo en retro studios maar heeftr szo wienig aan multiplayer!
    ps2 zou ik alleen willen kopen vanwege gta maar in 2004 is die ook neit meer exclusive

6. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    wow! schrijf een boek man! whaha! ik zal straks je verhaal ff goed doorlezen, neem wel een weekje vrij ofzo.

7. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Ben het deels met je eens, ik vind ten eerste dat het zeggen dat een console beter is dan een andere al super zielig. Zeker als je op een FORUM mensen gaat uitschelden ofzo. Ik vind geen 1 console beter of slechter dan de andere. Dat kan je ook niet vinden, het zijn de games die de console goed of slecht maken.

8. mischa

mischa Guest

P.s. Ik hb geen ps2 want de games spreken mij niet zo aan dus kan ik hier eigenlijk niet zo goed over oordelen :cool:

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Prijsverlagingen consoles is enkel goed voor consumenten.

Of jij na de prijsverlaging van de PS2 een PS2 gaat kopen is niet interessant. Wel interessant is dat andere mensen over de streep worden getrokken om d'r een aan te schaffen.

In mijn ogen is het vooral voor de ontwikkeling van games, aantallen en natuurlijk ook kwalitatief, van groot belang dat zoveel mogelijk mensen een console hebben (welke wil ik verder buiten beschouwing laten). Grote investeringen worden door commerciele bedrijven alleen gedaan als de markt daarvoor groot genoeg is.

De laatste vijftien jaar zijn met name spellen niet echt in prijs verlaagd, geef dan in ieder geval de producenten de armslag om er iets moois van te maken.

KOOPT ALLEN EEN CONSOLE EN VERVOEG U TOT DE GAMING COMMUNNITY!

amen

10. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ach en wee ik heb een ps2 gehad, kheb hem weer verkocht, want ik zag er weinig toekomst meer in, toen had ik al een half jaar een box, en wachtte desperate op nieuwe spellen, maar ik wist dat ze kwamen(noem de bekende voorbeelden).

Nu ga ik een cube kopen, en dan kan ik dalijk een objectief oordeel geven over welke ik het beste vind nu, en later het beste wordt.

Persoonlijk denk ik dan nu dat gc het beste is, daarna ps2 en daarna offcourse xbox.

in de toekomst verwacht ik dus het meest van xbox en daarna gc en daarna ps2.

kijk maar naar de e3..

11. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik word gewoon een beetje ziek van het gezeik. En dat constante gezeur van die site (weet je wel op hoeveel forums die is geweest met zijn Mis Informatie).

Echt ik veroordeel niemand. Maar moet je nu constant aan horen dat de Xbox een PC is en dat de PS 2 zoveel beter moet zijn omdat Sony het zegt. ;).

PS 2 is leuk, veel leuke spellen op geweest (dit jaar komen me er iets teveel sequels op uit). Maar kwa architectuur istie een ramp.

12. alibi

alibi Guest

halleluja!!! *)

Deel Deze Pagina