1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste game met Dolby Suround Pro Logic II

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Micro$oft, 28 sep 2001.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nintendo heeft er wel lekker aan verdient :p maar ik moet ze zelf ook niet.. bah
     
  2. Vegeta

    Vegeta Guest

    Ach elk nadeel heb z'n voordeel
     
  3. Paul S.

    Paul S. Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie die games ooit wel eens goed gespeeld?
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja ik wel, en ik vond er dus geen zak aan, waarom laat je mijn mening over pokemon niet met rust?
     
  5. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk omdat ie nog iemand zoekt om pokemon tegen te spelen.

    ah wouter toe nou.
     
  6. Paul S.

    Paul S. Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gestopt met spelen... Na 70 uur of zo vond ik het genoeg. Dat is langer dan ik met een ander spel heb volgehouden... Zeker als ik kijk naar al die korte PSX/PS2 games. MGS zo'n 15uur (je zit het grootste deel van de tijd trouwens naar filmpjes te kijken...), Resident Evil (waar je zelfs een wapen krijgt als je het binnen 5 uur uitspeelt!) en Tekken of zo (kun je wel lang mee doen, maar het boeide mij niet (besturing)). Met Final Fantasy ben je wel lang bezig ja, maar dat komt om de zelfde reden als bij pokemon: die Random battles. Je loopt gewoon ergens en je wordt aangevallen, vechten, tegenstander makkelijk verslagen, en weer verder. dit is meteen de reden waarom pokemon begon te vervelen. Maar ja, en wouter. Ik hoef het niet met jou te spelen... dat doe ik je niet aan.
     
  7. Vegeta

    Vegeta Guest

    Pokemon, gotta kill 'em all
     
  8. Paul S.

    Paul S. Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    VEGETA HEEFT HET SPEL ECHT GESPEELD!!!!!!!!!!!!

    Je kunt ze namelijk allemaal killen. Vangen is ook leuk, dan kun je anderen er weer mee killen!!! Bedankt Vegeta je hebt me overtuigd. Je hebt het spel wel gespeeld. sorry dat ik aan je heb getwijfelt (zelfde geld voor WouteR). :p
     
  9. Vegeta

    Vegeta Guest

    Ik heb de game echt nog nooit gespeeld. Sander zou me killen als ik het wel had gespeeld :).
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Even een vraagje over Rogue Leader: Rogue Squadron 2...
    Ik kan 'm voor € 34,- van iemand overnemen en wil weten van iemand die hem al een poosje heeft of het echt wat is en of het een spel is waar je lang plezier van hebt....

    Is het alleen single-player of ook multiplayer?
     
  11. jacco

    jacco Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuuuuuurlijk!!!:+
     
  12. chaser2600

    chaser2600 X-gamer

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom springt mijn dolby digital versterker dan wel op dolby digital modus tijdens games :confused:
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Omdat het verhaaltje wel leuk gevonden is, maar toch wel een beetje fenbooj kletzkoeck. :r

    De dolby digital ondersteuning in games is superheftig. Je moet voor de grap (nou ja) eens je versterker omschakelen tussen Dolby Surround en Dolby Digital terwijl je Halo speelt. Dan hoor je meteen wat het verschil is. Latency, my ass...
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2002
  14. chaser2600

    chaser2600 X-gamer

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    dus toch.... vond het al zo'n vreemd verhaal :)
     
  15. Okami69

    Okami69 Redshift freak

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het verschil niet weet tussen Dolby Pro Logic II en Dolby Digital 5.1, ga dan ook de discussie niet aan zeg, tjezus wat dom. En naar nintendo geleuter/propaganda luisteren is ook niet slim, alsof die gaan zeggen dat hun geluid crap is (Ik heb Star Wars op NGC en het geluid is "wel aardig", maar uiteraard blaast het geluid van Halo dit spelletje volledig van de aardbodem). Gewoon even naar www.dolby.com waar ze perfect de verschillen uitleggen:

    Dolby Pro Logic is a matrix decoder that decodes the four channels of surround sound that have been encoded onto the stereo soundtracks of Dolby Surround program material such as VHS movies and TV shows. Dolby Surround is a matrix encoding process that in essence “folds” Left, Center, Right, and Surround channels onto stereo soundtracks. A Pro Logic decoder “unfolds” the four channels on playback (without a Pro Logic decoder, the encoded program plays in regular stereo).

    Dolby Pro Logic II is an advanced matrix decoder that derives five-channel surround (Left, Center, Right, Left Surround, and Right Surround) from any stereo program material, whether or not it has been specifically Dolby Surround encoded. On encoded material such as movie soundtracks, the sound is more like Dolby Digital 5.1 (see below), while on unencoded stereo material such as music CDs the effect is a wider, more involving soundfield. Among other improvements over Pro Logic, Pro Logic II provides two full-range surround channels, as opposed to Pro Logic’s single, limited-bandwidth surround channel.

    Dolby Digital 5.1 is a method of transmitting and storing 5.1-channel soundtracks via newer digital media such as DVD, digital cable, digital broadcast TV (DTV), and satellite transmissions. Unlike the Dolby Surround encode/Pro Logic decode process, which sacrifices channel separation to get surround onto any stereo soundtrack, Dolby Digital 5.1 is a discrete system that keeps the multiple channels fully separated throughout the encoding and decoding processes. In addition to having full-range Left, Center, Right, Left Surround, and Right Surround channels, Dolby Digital 5.1 soundtracks carry a sixth (“.1”) channel recorded with low-frequency effects (those bass rumbles and booms you feel as well as hear in a well-equipped cinema).

    Kortom wil je in een game dat gave buikgevoel hebben, dan heb je DD5.1 nodig en dat heeft de Xbox als enige. Ga nou nooit, NOOIT, NNNOOOOOOOIIIIITTTTTTTT meer zeggen dat een PS2 of een NGC beter in game geluid heeft want dat is utter utter crap. PS2 heeft DTS ondersteuning in DVD films, maar dat heeft Xbox ook, de PS2 laat het afweten in game, ik geloof domweg stero and thats it.

    Oh ja, voordat ik het vergeet, StarWars is ook op dit moment nog het enige spel dat Pro Logic II support, alle andere games hebben minder geluid. Terwijl op de Xbox vrijwel alle games 5.1 zijn.
     
  16. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik blaaste deze thread nieuw leven in alleen maar omdat ik zag dat het hier over Starwars ging en ik geen zin had om er een nieuwe thread voor de openen.
    Ik wou gewoon wat info over dat spel.....8)
     
  17. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    "Oh ja, voordat ik het vergeet, StarWars is ook op dit moment nog het enige spel dat Pro Logic II support, alle andere games hebben minder geluid. Terwijl op de Xbox vrijwel alle games 5.1 zijn."

    Fout! Eternal Darkness heeft het ook. :D

    Maarruh... Digital 5.1 is écht stukken mooier... I love it!
     
  18. Okami69

    Okami69 Redshift freak

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay, got me. Now there is 2, woohoo...
     
  19. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    koop gewoon een mono tv! (ok.. stom.. maar ik heb niks anders.. eigenlijk wel.. maar die tv staat in 'de kamer' en daar mag ik van m'n ouders niet op gamen.. niet dat ik dat zelf zou willen magoed..)
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Welke homo loopt een oud topic omhoog te schoppen :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina