1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 9]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wat voor videokaart/chip zit er in je MBP? Denk niet dat het heel lekker zal lopen.
     
  2. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Veilig betekend hierin dat alle files die in de prullenbak meerdere malen overschreden worden alvorens ze "verwijderd" worden. Is dan niet meer terug te halen dus. Voornamelijk handig voor geheime gegevens waarvan je zeker wilt zijn dat niemand ze meer kan terug halen.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die oplossing heb je niet zelf gevonden ;)
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is sowieso niet veilig dat Daan in de Library van z'n Mac gaat snuffelen.
     
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Klopt, via OMT!:)


    Hoezo?:eek:
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Omdat dat het 'hart' van Mac OS X is. :+
     
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    ooh daar kan ik wel mee om gaan hoor:+ Werk ook veel in het register van Windows.
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Eerste 'probleem' met m'n MacBook Pro sinds ik hem vorig jaar heb aangeschaft.

    Bij het afsluiten wil de MacBook niet uitgaan. Hij blijft 'hangen' op een blauw scherm met een draaiend symbooltje onderin. Het enigste wat ik kan doen is 'm uitzetten door de on/off switch in te houden. Met het schijfhulpprogramma heb ik de schijf gecontroleerd en die is in orde.

    Wat kan ik nog meer doen? :)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Opstarten vanaf de bijgeleverde DVD en dan schijfhulpprogramma draaien.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dat is deze test Riv? :)

    [​IMG]
    niet mijn plaatje

    Daar kwam niets uit. Geen problemen gevonden...
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee, dat is de Hardware test. Opstarten vanaf de DVD zodat je in de installatiemodus komt. En dan bij Utilities > Disk Utility doen.
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ah, verkeerde schijfje gepakt dus :+

    Edit: Komt ook niets uit..
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
  13. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    HELP!:D Hoe krijg ik dit weer naar de normale mobile me website? dus dat ie upload naar web.me.com/daan.g/Site ?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 apr 2011
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    iPhoto weigert hele dag al op te starten. Gegoogled en schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. Preferences ervan verwijderd, geen effect. Starten met cmnd+opt, geen effect. Vanmiddag op school wel een keer weten te starten. Nu heb ik het weer nodig en weigert ie weer dienst, k*t app. Uitloggen / inloggen account, reboot, geen effect. :mad:

    Tweede vraag. In thuismap (met applications, documents, downloads etc), is de map applications leeg. Links staat ie wel in de quicklist (of hoe je die ook noemt) en dan kom ik wel bij de programma's uit, maar waar staan de apps als ze niet in de map applications staan? :confused:

    Edit: iPhoto euvel opgelost. In voorkeuren > spotlight > privacy 'bootcamp' toevoegen en dan doet ie het weer prima. Apart, maar goed.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De Applications map in de 'thuismap' hoort ook leeg te zijn. Hierin komen alleen applicaties die je speciaal voor je eigen account installeert. Als je maar één account op je Mac hebt geïnstalleerd, is die optie niet relevant en installeert hij automatisch al je applications op jouw useraccount, die dus in de algemene Applications map komen.

    Wanneer je meerdere useraccounts actief hebt, vraagt het programma bij installatie of je alleen voor de huidige user wilt installeren of voor alle users. Wanneer je dan kiest voor alleen de actieve user, dan installeert hij de applicatie in de map Applications in de thuismap.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ah vandaar. Dacht altijd dat ze ook gewoon daar in stonden, blijkbaar dus niet (geen ramp en logisch). :)
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Aanpassen van lichtsterkte scherm aan omgevingslicht ook maar uitgezet. Damn wat is dat irritant, om de x seconden wordt scherm ineens bijna zwart.

    Zelfs binnen is er al flink wat reflectie op het scherm, laat staan als ik in de zon ga zitten (had ik me oude macbook ook last van). Is te merken dat het zomer wordt, tijd voor winter. :+
     
  18. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Net een 500GB aangeschaft omdat 250GB niet genoeg was. Gewoon weer 5400RPM. Western Digital Scorpio Blue. Puur omdat het verschil met 7200RPM marginaal is.
     
  19. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ik heb een dilemma..

    Ik twijfel tussen een MBA 13" en een MBP 13". Zelfde prijs. (1300 nogiets)

    Wat hebben ze?
    MacBook Air
    - 128GB Flash Storage
    - 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM

    Verschillen:
    - Gewicht: 1,32 kg
    - Res. 1440 x 900
    - 1.86GHz Intel Core 2 Duo

    MacBook Pro
    - 4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB
    - SSD-schijf van 128 GB

    Verschillen:
    - Gewicht: 2,04 kg
    - Res. 1280 x 800
    - 2,3-GHz dual-core Intel Core i5
    - FireWire 800
    - Thunderbolt
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ten eerste natuurlijk de vraag waar je hem voor zal gaan gebruiken?
    En ten tweede m'n advies: MBA. O.a SSD, hogere resolutie en het geile design spelen hierin mee.

    Waar gaat zelf je voorkeur naar uit?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina