AI in games.

Discussie in 'Algemeen' gestart door XboxRulez4ever!, 21 mei 2003.

1. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    yo allemaal, wat ik nou graag zou willen wetn is welke AI in welke game jullie het best vinden, en warom,.(laat Halo hier aub een keer buiten, want iedereen weet al dat die goed is)

zelf vind ik de AI van jaja daar komt hij, Deathrow heeeeel erg goed, het spel is niet zo maar de AI is egt meesterlijk.( op het moeilijkst niveau dan)

De AI in Deathrow reageert egt op alles wat je doet, loop jij naar achter, om een goeie worp te plannen, dekken zij automatisch jou mannetjes in de spits, of als zij de Bal/schijf( hoe het ook mag heten hebben) hebben, gaan ze gelijk naar voren om je keeper een beuk te geven om zo je goal vrij te maken, om te kennen scoren, het zijn allemaal klijne dingentjes, maar het is gewoon goed. en ook nog een, bijna elk team waar je tegen speelt, is weer anders, ze reageren anders enz. kortom de AI vind ik goed( maar de game voor de rest is bagger)

en dit is mijn mening.

2. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    De AI van Pong vind ik helemaal top. Stuiter je het balletje weg en dan gaat de computer op en neer met zijn streepje en dan stuitert hij het balletje weer terug en weer terug en dan weer heen en dan *pong* terug en dan ... en dan......

Maar buiten Halo en inderdaad Deathrow is er niet zoveel. Al hoewel de AI van Indiana Jones op zijn tijd wel ok is

Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  3. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    valt nog wel mee deatrow dat is goed in te programmeren

elites in halo bijvoorbeeld schuilen,ontwijken slaan op korte afstand

4. mischa

mischa Guest

de ai bij serious sam is goed!
    ze lopen alleen domweg naar je toe! maar dat is natuurlijk ook de bedoeling...

EDIT/ het is natuurlijk ook neit moeilijk te maken maar goed!

EDIT2/ ik meen dit eigluk niet

EDIT3/ dit moest grappig zijnm maar is het niet:cool:

Laatst bewerkt door een moderator: 21 mei 2003
  5. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja volgens mij beoordelen jullie de A.I een beetje fout.

Ik bedoel, dit betekent niet meteen dat de A.I erg goed is. Dit komt gewoon omdat je het op het moeilijkste niveau speelt en dan krijg je nou eenmaal A.I die het je moeilijker maakt. Maar dat hoeft niet in te houden dat de A.I ook daadwerkelijk goed is.

Ik denk dat een game met ECHT goede A.I de NPC's dingen gewoon echt uit zichzelf doen en dus ook elke keer wat anders. Zie Halo bv. Daar kiest een elite ervoor de ene keer te schuilen achter een rots en de andere keer gooit ie een granaat. En zal je ook nooit een vijand door een andere vijand proberen te zien lopen.

6. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, anders kan je de AI van Unreal Championship ook goed noemen, moet je die gasten eens op Godlike met een Lightning gun zien spelen...._O__O__O_

7. William

William -

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt AI op verscheidene aspecten beoordelen en vergelijken. Ondermeer:
    - is-ie een sterke tegenstander
    - maakt hij 't spel tot iets levend (realistisch, geloofwaardig)
    - reageert hij op de acties en keuzes van de speler
    - is-ie veelzijdig, kan en begrijpt hij veel aspecten van 't spel

Sterke tegenstanders vind je van origine in schaakspellen, en vaak ook in racespellen. Technisch vaak makkelijker dan de andere aspecten: de altijd raak schietende bot.

De spel-wereld levend maken (een straat / markt / winkel "bevolken") is lastig, afhankelijk van 't spel. De AI in Hitman2 doet een goede job, hoewel niet perfekt. Half-Life (op de PC en PS2) doet dit ook goed, maar vooral met scripts, niet met intelligentie. De Sims is technisch ook knap, maar bewust wat dom gehouden zodat er nog een grote rol voor de player blijft.

Halo2 en de buddies in Conflict Desert Storm reageren erg goed (met commentaar, met tactiek, met 't zoeken van goede posities) op de acties van de speler.
    Racing Evoluzione reageert ook op de speler, maar vaak wat overdreven - de tegenstanders rijden niet echt weg als je een fout maakt, en blijven bijna altijd als je supergoed rijdt. (Ook wel bekend als "rubberband AI"). Burnout2 en Nascar Thunder 2003 doen dit beter.

Een indrukwekkend voorbeeld van veelzijdige AI is Unreal Tournament/UT2K3/UC: er zijn weinig spellen waarin de AI in staat is zo'n breed scala aan spelvarianten voldoende goed te spelen: een-op-een, team-on-team, capture-the-flag, bombing-run, en met of zonder coaching van de player.

William

8. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    De A.I. van Unreal Championship. Die gasten zijn op Masterfull bijna ( 8) ) net zo goed als ik.

9. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Tao Feng op nivieau 6 de t*ring die gasten moet je toch ff goede spot raken want ze weten jouw zwakke punten in 3 sec

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Vind persoonlijk de A.I in ghost recon aardig goed.. Zowel die van je tegenstander maar ook van je team leden. Zeker op de hogere nivo's. Niet dat er geen ruimte is voor verbetering overigens.

11. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

tis dus duidelijk dat je de thread niet gelezen hebt want we hadden juist gezegt daar je daar de A.I niet op kunt beoordelen.

12. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    De AI in DTM, wel een heel ander spel is ook behoorlijk goed, omdat de autos zich echt aan jou aanpassen, niet alleen qua gedrag, maar ook qua sterkte, hoe goed ik ook rij, en hoe sneller ik word, ik zal nooit met gemak winnen, als ik al win. En als je ze wil inhalen, doen ze ook steeds iets anders...

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm....ik heb de afgelopen 2 dagen aardig wat gespeeld, maar die bots (zelfs op masterfull al) zijn minder voorspelbaar dan de meeste mensen waar ik tegen heb gespeeld...dus misschien dat er meer in die AI zit dan alleen snel en nauwkeurig mikken en dodgen...iemand anders dit ook opgevallen :confused:

14. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik weet niet of dit met A.I. te maken heeft maar toch

Het valt me op dat als ik bij Project Gotham Racing een van de tegenstanders een zet van achteren geef, waardoor hij slipt, dat de tegenstanders in het verloop van de race dit ook bij jouw gaan doen. Terwijl als je braaf meerijdt, zij ook braaf blijven meerijden.

Deel Deze Pagina