Vandaag recensie exemplaar ontvangen. Morgen avond pas spelen, helaas. Zal m'n bevindingen hier nog posten
Gister met 4 vrienden gehaald en s'nachts een paar uur gespeeld. Vandaag allemaal de game weer terug gebracht. Game is echt schandalig slecht. Om even een paar punten op te noemen: *AI is waardeloos. Zowel van je team als van de tegenstanders. *Grafisch is het een spel uit de vorige eeuw *Game zit ram vol bugs. Tegenstanders warpen. Voertuigen rijden zonder chauffeur verder en blijven dan overal tegenaan botsen. *Drawing distance is ongeveer 10 meter dus om de haverklap krijg je pop-ups. *Campaign is boring en 9/10 weet je niet eens wat je moet doen. Verder zit je meer in het voertuig wat automatisch voor de rijdt dan dat je rond aan het lopen bent. *Sowieso helemaal geen MP...alleen online co-op. *Verder kan ik helemaal geen goede punten vinden voor deze game... Mooi laten liggen voor als hij misschien 10 euro is. 60 euro is echt schandalig voor een game die game die ram vol fouten en bugs zit. Lijkt eerder op een XBLA titel die serieus nog slechter is dan zijn voorganger...
Hmm jammer, hij stond wel in mijn lijstje van potentiële 30 euro games. Maar daar is hij nu uitgehaald. Dan speel ik dragon rising nog wel eens =)
Ik vind de game juist vermakelijk, beter dan homefront. Maar het komt waarschijnlijk ook omdat ik de setup leuk vind.. De missie die je speelt zijn wel leuk bedacht en zo gaat ook de hedendaagse oorlogsvoering.. fire and movement. De graphics neem ik voor lief, de AI had wat beter gemogen.. Ik speel zelf op hardcore, en als je goed luistert word je toch ieder keer gezegd wat je moet doen.. Ieder zijn mening, maar de game op zich vind ik niet slecht.. De wapens voelen goed aan en het geluid van desbetreffende wapens is ook goed.. Ik zou de game geen 9 geven maar een 7.8 is zeker op zijn plaats..
Als je heel goed luistert misschien? Enige wat ik hoor is dat iedereen constant aan het spotten is. Rifleman 150 meters NW. Sniper 200 meter E. En zo gaat het de hele missie door. Verder zijn de bugs gewoon te erg voor woorden. Alsof ze helemaal niet getet hebben...
Mee eens Ben het spel momenteel aan het spelen voor het maken van een recensie en het is zo jammer dat het Codemasters weer niet lukt om er een fatsoenlijk spel van te maken. Voor m'n gevoel pretendeert het spel ook te veel over te komen als een CoD of Bad Company. Helaas.
Codemasters heeft de hele Operation Flashpoint franchise compleet verneukt. Ben een die-hard fan van de Bohemia Interactive games en had vol goede moed Dragon Rising aangeschaft. 1 grote teleurstelling. Als ik jullie comments zo lees hoef ik deze ook niet aan te schaffen. Had er ook niet veel meer van verwacht.
BI kan dat nooit bolwerken om ook nog eens console versies van Arma te maken. Daar zijn ze te klein voor en Arma is daar veel te ambitieus qua opzet voor. De PC versie was bij release maar amper speelbaar door de vele bugs en glitches. Schijnt nu al een stuk beter te zijn maar BI is gewoon te klein om zo'n grote game voor 3 platformen te ontwikkelen. Misschien met hulp van een EA of een studio als Gearbox
Arma 2 was al heel ambitious.. volgens mij zitten daar nog steeds bugs in.. paar maanden na release was dat iig nog wel zo. Als ze de PC al niet kunnen fixen kunnen ze beter niet aan een console beginnen om erger te voorkomen.
Ik heb ondanks de bugs en domme AI wel genoten van Dragon Rising, maar dat komt vooral door co-op met mn vriend. Als ik jullie nou vragen om DR met RR te vergelijken, welke dingen zijn dan slechter of beter geworden? Overweeg nog steeds om hem te kopen, puur voor co-op (ws pas als ie budget is).
Lees die posts van G Force eens. Lijkt me duidelijk. Koop dan aub een andere topper die rond deze tijd is verschenen. Je kunt nog beter een oude game als GRAW 2 aanschaffen. Ik zou het echt niet doen. Zelf kijk ik ook uit, zeker gezien de reacties hier en daar.
Als CM er wat updates tegen aangooit zou 't nog wel wat kunnen worden, echter verwacht ik niet dat ze dat gaan doen gezien het gegeven dat Dragon Rising ook nooit meer is geüpdate...
Het meeste heb ik gelachen met een Humvee. Ik had de driver al dood geschoten maar hij bleef rijden. Hij zat echter niet achter mij aan, maar achter een co-op partner die 600 meter verder op stond. De Humvee wilde hem overrijden maar reed er in een rechte lijn naar toe en wilde overal doorheen rijden wat op zijn pad stond. De Humvee stuiterde en clipte maar door het veld heen
Tja het spel heeft hier en daar een bug maar de spel ervaring is toch wel weer in orde. Zeker als je met een paar maten speelt. Fireteam Engagement missies zijn ook tof maar extreem moeilijk als je je gedraagt als een dolgedraaide cod speler. Hierbij is tactiek en geduld gewenst. Ik heb het spel voor 45 euro gekocht op de release datum en dat is echt geen verkeerde prijs voor dit spel. :b: Doe ermee wat je wilt, i love this hardcore shit
We speelden met 4 man hardcore Fireteam. Daar zal het dus niet aan liggen. De game types zijn ok en het co-op werk is leuk. Echter is dit gewoon een XBox titel en geen X360. Graphics, engine, AI etc is allemaal zwaar onder de maat.
Lijkt of ik een PC game van 20 jaar geleden aan het spelen was. Tegenstanders staan allemaal op een rij op je te schieten. Cover zoekt maar een enkeling en anderen blijven maar op en neer rennen is vaste lijnen en kijken totaal niet op wanneer er op hun geschoten word...
Ligt het aan mij of werkt op afstand schieten (v/a ~80M) met de M16a4 echt totaal geen nut? Ik los één eikschot om te bepalen wat de bulletdorp is(wat overigens bullcrap is gezien bulletdrop pas een factor begint te spelen >300/400M gezien de snelheid van een kogel). Pas vervolgens m'n aim aan en hij blijft maar mis schieten. Had net zelf een geval dat een vijand op 50 M staat waardoor je geen bulletdrop hebt, centermass bleef mikken, schieten op singleshot met voldoende tijd tussen de salvo's en raakte maar niets. Was dat ik op dat moment m'n capture programma niet had draaien anders had ik er wel even een filmpje van gemaakt. Vind het wel een oke game. Setting spreekt mij erg aan. Hoe die sergant maar ook de andere spreekt vind ik echt awesome alleen er zitten gewoon teveel fouten in de game. Bv als je je team beveelt een gebouw te verdedigen waar je op de boven verdieping paar sandbags hebt liggen en een open kamer met ramen zodat je perfecte view v/d omgeving hebt gaat alleen de sniper bovenop staan en de rest v/d retards beneden. Tuurlijk moet er éétje beneden blijven maar dat ze binnen gaan zitten en geen kont doen terwijl de rest v/d omgeving overlopen word door de vijand is gewoon belachelijk. Zal 'm wel uitspelen, maar daarna gaat ie gewoon weg. Helaas, weer een gemiste kans.