Wat veelal verwijt word aan slechte hit detectie of slechte damage registratie heeft ook een andere oorzaak. Je moet meteen andere wapens kopen omdat de wapens waarmee je begint of die je oppakt in de eerdere missies totaal geen damage doen, in het begin van het spel maakt het nog niet zoveel uit maar zodra je wat vordert in het spel worden de vijanden sterker en krijgen ze meer armor en beter wapens. Je hebt ook twee typen kogels die je kunt gebruiken, als je de 'gouden' munitie gebruikt dan doen je kogels veel meer damage. En er zijn missies waar het de bedoeling is om weg te rennen en waarbij schieten dus nauwelijks effect heeft.
De vijanden hebben over het algemeen wel veel kogels nodig maar waarschijnlijk is er daarom de DLC pack uitgebracht om de balans wat beter te maken. Jammer dat je hiervoor moet betalen aangezien een hard mode bij elk ander spel standaard is inbegrepen. De a.i. is soms wel achterlijk maar ach, in welk spel zijn ze dat tegenwoordig niet. Hopelijk word daar de volgende generatie consoles meer aandacht aan besteed.
Laatst bewerkt: 30 apr 2011