Het is in ieder geval niet de eerste keer dat ik klachten op fora lees over Dixons; Het dixons-personeel staat bij veel mensen gewoon bekend dat ze weinig tot niks van de games en consoles etc. afweten; Dat is ook logisch want het is geen games-speciaalzaak dus daar zal ik verder ook niet moeilyk over doen, alleen weten ze gewoon vaak niet waar ze het over hebben(uitzonderingen daargelaten uiteraard).
Verder hoor je op de fora ook vaak over de onbeschoftheid en het schorten aan klantvriendelijkheid en service bij de Dixons. Dat soort dingen verzin IK niet, dat lees je gewoon erg vaak. (Vaker dan bijvoorbeeld over de Bart Smit of de FRS, alhoewel daar ook vast wel problemen mee voorkomen)
Misschien dat Dixons wel af en toe meegaat met de prijzen van de concurrentie, maar Dixons blijft er ook vaak genoeg boven zweven, zoals bijvoorbeeld een console die nog net 10€ duurder is dan bij de concurrentie, of games die nog steeds duur verkocht worden, terwijl ze bij de FRS of de BS allang voor de helft van die prijs liggen. Hetzelfde gebeurt trouwens bij de V&D, die waarschijnlijk nóg een graadje erger is qua prijzen.
Wat je zegt over de verzend-kosten is bullshit, want als je bijvoorbeel bij DVDcrave uit Australié besteld, dan heb je een game (incl. verzend kosten) voor zo'n 50€, terwijl die hier in NL zo'n 69€ zal kosten. Bij Play.com heb je nu een aanbieding van 2 xbox games voor 30 pond, en bij play.com hoef je zowiezo nooit verzendkosten te betalen, dus dat komt ook goedkoper uit.
Ook hoef je 99% van de tijd geen import-belasting te betalen, want het pakketje is even groot als het pakketje van een dvd, dus als je gewoon 1 game per keer besteld, dan zetten de meeste webwinkels een lagere waarde op het pakketje, en laat de douane het gewoon door. Dit kun je meestal ff aangeven als je de game ordered, maar eigenlijk doen ze het meestal al uit zichzelf. Als er iets mis is, dan worden de onkosten gewoon vergoedt. En zoals je al hebt kunnen lezen, is dat bij jullie Dixons dus NIET het geval.
Je moet natuurlijk wel gewoon ff vergelijken waar een spel het goedkoopste is, want het ene spel kan bijvoorbeeld voor een geeltje bij de FRS liggen, terwijl als je hem uit het buitenland besteld, duurder kan zijn. Maar ik neem aan dat iedere bewuste koper eerst de prijzen vergelijkt zodat hij/zij het goedkoopst uit is.
Het is dus heel goed bedoelt van je dat je het ff voor jouw zakie wilt opnemen, maar de naam van Dixons is nu eenmaal niet zo goed bij de gaming-community op internet, en dat heeft dixons gewoon aan zichzelf te danken, door het personeel niet het belang van klantvriendelijkheid en service bij te brengen.
Xaerofun; succes vandaag met omruilen!
Laatst bewerkt: 23 mei 2003