xbox-LE beschadigd bij aankoop

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XaeroFuN, 22 mei 2003.

  1. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Eeh ok, een vriend van mij had een jaar geleden een PAL xbox gekocht: SCHADELOOS. Hij heeft net (6 weken geleden) een NTSC xbox uit Amerika geimporteerd: SCHADELOOS!:D

    Overtiugd:cool:?
     
  2. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Nog een bevestiging. Mijne was ook NIET beschadigt. Anders kopiëer je al deze reacties en geef je aan die gast van Dixons. Ik zal persoonlijk gewon terug gaan naar de winkel. Je hebt er wel €200 voor betaald. Als het niet meer is. En volgens de colportage wet mag je hem binnen 8 dagen ruilen als ze je een ondeugelijk product leveren (toch wat bij economie opgestoken :D )

    Suc6 verder
     
  3. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ik je wat vragen?!!!
    Vind je het niet zonde voor je geld om 2 xboxen te kopen? Of heb je te veel geld over
     
  4. nielzo

    nielzo Guest

    Hehe dat was ik dus...
    en bevestig francis (XBOXLIVE) zijn bericht nog ff*)
     
  5. Oele

    Oele Yeah baby!!!

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Twee boxjes, lekker luxe-probleem...
    Maar ik zal wel de enige zijn, maar ik zie geen schade, of ligt het aan mij. Die foto's zijn niet echt duidelijk.
    Maar in ieder geval, Dixons zuigt, medewerkers hebben er nooit zin in, nix klopt... en toch hebben ze veel klanten... Go figure...
     
  6. p1m

    p1m Guest

    SUE HIM!!!!!!

    WOOHOOO SUE SUE SUE SUE SUE SUE SUE SUE SUE
    probeer bij een andere verkoper terug te gaan
     
  7. Mad

    Mad geregistreerde gek

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een KUTWINKEL!!
    als ik jou was zou ik gewoon naar microsoft bellen, want als dat wat die verkoper zegt ook maar enigszins waar is zou dat betekenen dat het microsofts schuld is, dus dan zou je garantie moeten krijgen.
    en anders gewoon teruggaan naar die winkel, en ze zo viekant uitlullen dat ze neit anders kunnen dan hem terugnemen.
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.814
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Tja zoals anderen al zeggen, komt dit niet bij elke LE xbox voor, dus gewoon terug gaan, zeggen dat dat een lulverhaal is over dat elke LExbox beschadigt is, dat je het hebt nagevraagd en dat je volledig in je recht staat.
    laat ze maar zien dan dat het bij iedere xbox is.

    Voortaan niet meer bij de disxons iets kopen, aangezien er al zeer veel mensen klagen over de service daarzo.
    Bestel gewoon via Inet (vaak veel goedkoper als je uit Engeland (play.com) of Australié koopt (www.dvdcrave.com.au) en meestal erg goede service, omdat dat soort bedrijven via Inet werken en het dus erg moeten hebben van goede word-of-mouth reclame.
    Verder zijn Bartje Smit, Intertoys en FRS ook nog eens goedkoper dan Dixons meestal dus gewoon daar kopen, als je niet via Inet wilt bestellen.
     
  9. nielzo

    nielzo Guest

    Ja maar als je dit probleem hebt met een le-xbox die je uit australie hebt geimporteerd dan ben je 10 X harder de lul
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.814
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Ja, sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde meer voor games enzo :)
     
  11. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    euh, nou heb met mijn broertje samen die groene doos betaalt, alle2 de helft dus..
    en hij kreeg dan mijn zwarte box, zegmaar:)

    hmm ja je hebt gelijk,
    heb al zovaak probleme gehad met de Dixons joh, echt een kutwinkel..

    maargoed, ik ga morgen wel ff naar de Dixons heen, en neem wel iemand mee die goed kan lullen:D,
    zal jullie morgenmiddag ofzo wel ff laten weten hoe et is afgelopen:):)
     
  12. Zat dat folie nog wel helemaal om je Xbox heen?
    Anders hebben ze je gewoon een showmodel verkocht ofzoiets.
     
  13. Elysium

    Elysium Breekbaar glas

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt er als consument recht op om een nieuwe te krijgen. Die kun je eisen. Kunt dat geloof ik via de Consumentenbond ofzo regelen.

    P.S. - Bel niet naar Breekijzer omdat de jewel van je XBOX kapot is.. ;)
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Godohgod, men heeft één keer één slechte ervaring met één filiaal van één winkelketen en gelijk is de hele winkelketen bagger :{ Dat is wel heel kort door de bocht geredeneerd. Goed, wat die verkoper vertelt heeft was niet helemaal netjes, maar ik weet zeker dat als je er nog een keer langsgaat en het verhaal uitlegt op een rustige manier aan de bedrijfsleider, hij hem zonder problemen voor je omruilt. Opgefokt staan doen helpt niet, geloof me, ik werk zelf bij een soortgelijke winkel (goh, laat dat nou toevallig de Dixons zijn :eek:), en als jij opgefokt wordt, wordt de verkoper vaak al net zo opgefokt, wat alleen maar averechts werkt.

    Je Xbox via internet kopen is gewoon bagger, aangezien je daar vaak dikke verzend- en importkosten overheen betaalt, waardoor je vaak alleen maar duurder uit bent. Daarnaast heb je ook een probleem wanneer er iets niet helemaal in de haak is (zoals nu): dan moet je hem opsturen, en zit JIJ weer voor extra kosten/moeite.

    En het is gelul dat de Dixons duurder is dan andere winkelketens. JUIST met consoles volgen wij de concurrentie op de voet, en zijn wij zeer concurrerend wat prijs betreft. Ik wil geen reclame maken of wat dan ook, ik wil gewoon een aantal geruchten die ik hier gelezen heb uit de wereld helpen.

    Als één filiaal jou net toevallig een slechte ervaring bezorgd heeft, betekent dat niet gelijk dat je de hele winkelketen maar lekker de grond in kan boren... geez :{
     
  15. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zat er nog om heen..
    het was wel echt een nieuwe, kon ik wel zien dus..

    Duss jij zegt als Dixons medewerker dat ik mijn geld terug zou moeten krijgen? (want ze hadden geen andere LE meer dus..)
    bij welke dixons werk je als ik vragen mag?
    Dan zeg ik dat er mooi bij:)
     
  16. sOn

    sOn Guest

    "Ja ik heb Darkwing Duck gesproken, want hij werkt ook bij de Dixons nl en die zegt dat ik me geld trg kan krijgen"

    Met die argumentatie kan er denk ik niks meer fout gaan..zoldng je het maar RUSTIG en BEHEERST verteld, dan komt het helemaal goed..hahaha :)
     
  17. mdemos

    mdemos Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    [
    En het is gelul dat de Dixons duurder is dan andere winkelketens. JUIST met consoles volgen wij de concurrentie op de voet, en zijn wij zeer concurrerend wat prijs betreft. Ik wil geen reclame maken of wat dan ook, ik wil gewoon een aantal geruchten die ik hier gelezen heb uit de wereld helpen.

    Als één filiaal jou net toevallig een slechte ervaring bezorgd heeft, betekent dat niet gelijk dat je de hele winkelketen maar lekker de grond in kan boren... geez :{ [/B][/QUOTE]

    je maakt al reclame
     
  18. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm maakt voor mij toch nie zoveel uit:p..
    ga toch nooit meer naar de dixons,
    in Almelo dan he'..
    maargoed heb al zoveel slechte ervaringen met die lui die daar werken joh..
    echt
     
  19. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is een handige link voor jou,

    en succes
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.814
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Het is in ieder geval niet de eerste keer dat ik klachten op fora lees over Dixons; Het dixons-personeel staat bij veel mensen gewoon bekend dat ze weinig tot niks van de games en consoles etc. afweten; Dat is ook logisch want het is geen games-speciaalzaak dus daar zal ik verder ook niet moeilyk over doen, alleen weten ze gewoon vaak niet waar ze het over hebben(uitzonderingen daargelaten uiteraard).

    Verder hoor je op de fora ook vaak over de onbeschoftheid en het schorten aan klantvriendelijkheid en service bij de Dixons. Dat soort dingen verzin IK niet, dat lees je gewoon erg vaak. (Vaker dan bijvoorbeeld over de Bart Smit of de FRS, alhoewel daar ook vast wel problemen mee voorkomen)

    Misschien dat Dixons wel af en toe meegaat met de prijzen van de concurrentie, maar Dixons blijft er ook vaak genoeg boven zweven, zoals bijvoorbeeld een console die nog net 10€ duurder is dan bij de concurrentie, of games die nog steeds duur verkocht worden, terwijl ze bij de FRS of de BS allang voor de helft van die prijs liggen. Hetzelfde gebeurt trouwens bij de V&D, die waarschijnlijk nóg een graadje erger is qua prijzen.

    Wat je zegt over de verzend-kosten is bullshit, want als je bijvoorbeel bij DVDcrave uit Australié besteld, dan heb je een game (incl. verzend kosten) voor zo'n 50€, terwijl die hier in NL zo'n 69€ zal kosten. Bij Play.com heb je nu een aanbieding van 2 xbox games voor 30 pond, en bij play.com hoef je zowiezo nooit verzendkosten te betalen, dus dat komt ook goedkoper uit.
    Ook hoef je 99% van de tijd geen import-belasting te betalen, want het pakketje is even groot als het pakketje van een dvd, dus als je gewoon 1 game per keer besteld, dan zetten de meeste webwinkels een lagere waarde op het pakketje, en laat de douane het gewoon door. Dit kun je meestal ff aangeven als je de game ordered, maar eigenlijk doen ze het meestal al uit zichzelf. Als er iets mis is, dan worden de onkosten gewoon vergoedt. En zoals je al hebt kunnen lezen, is dat bij jullie Dixons dus NIET het geval.

    Je moet natuurlijk wel gewoon ff vergelijken waar een spel het goedkoopste is, want het ene spel kan bijvoorbeeld voor een geeltje bij de FRS liggen, terwijl als je hem uit het buitenland besteld, duurder kan zijn. Maar ik neem aan dat iedere bewuste koper eerst de prijzen vergelijkt zodat hij/zij het goedkoopst uit is.

    Het is dus heel goed bedoelt van je dat je het ff voor jouw zakie wilt opnemen, maar de naam van Dixons is nu eenmaal niet zo goed bij de gaming-community op internet, en dat heeft dixons gewoon aan zichzelf te danken, door het personeel niet het belang van klantvriendelijkheid en service bij te brengen.

    Xaerofun; succes vandaag met omruilen!
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2003

Deel Deze Pagina