[XOne] Hitman Absolution

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterhoofd

Waterhoofd Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat ze meer over het verhaal loslaten dan over echte gameplay, dat betekend dat hun prioriteiten verkeerd liggen.

In een Hitman game boeit niemand het verhaal daadwerkelijk, mensen willen de amazing missies spelen met een ongelofelijke vrijheid zoals in Blood Money.

Hitman is 1 van mijn favoriete game series, maar ik ben echt bang dat ze dit gaan verkloten. Kijk naar alle andere games die deze gen terug zijn gekomen en lang niet zo goed waren als hun vorige gen voorgangers. Kijk naar bijvoorbeeld Conviction! Splinter Cell Chaos Theory was geweldig, maar ze willen tegenwoordig teveel games streamlinen om een groter publiek te bereiken ( de cod crowd ) en verneuken hiermee basis principes van hun vorige games.

Het feit dat er nog NIKS bekend is over de gameplay, maar alleen over het verhaal, een donkere revenge story, hollywood acteurs..... dat zijn allemaal dingen die voor een echte hitman fan 0% van belang is nietwaar?

Alhoewel deze tweet mij dan wel weer blij stemt :D

Maargoed, Splinter Cell Conviction was ook een 'splinter cell' game, maar een erg slechte.
    Het moet bij Hitman gewoon mogelijk zijn om niemand te killen behalve de main target, en je moet dit ook met ongevallen kunnen doen zoals in Blood Money.

En je moet uit het level kunnen wegwezen zonder dat iemand doorheeft dat je er uberhaupt ben geweest.

Laatst bewerkt: 12 mei 2011
  2. Sev

Sev The Lone Wanderer

Leuk Bevonden:
    0
    De game is net aangekondigd, volgens mij verwacht jij al hele walkthroughs online ofzo:{

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Gewoon afwachten tot de E3. Dat ze zich ook op andere dingen richten is alleen maar goed, en dat het donker zal zijn is ook goed. Kan je verwachten na het einde van Blood Money, hopelijk zelfde sfeertje als Contracts.

4. Waterhoofd

Waterhoofd Member

Leuk Bevonden:
    0
    Contracts was de slechtste game in de serie zowat 8).

Blood Money was perfect.

Het feit dat het alleen maar binnen de US afspeelt is al een dikke fail imo. In elke Hitman game reis je over de hele wereld, kom je op supervette locaties en nu is het alleen binnen de US?

Ik heb echt weinig vertrouwen in deze game, zoals ik eerder zei zitten bijna geen enkele medewerker meer van belang die aan de eerdere Hitman games heeft gewerkt nog bij IOI.

Ik bekijk de feiten zoals ze geweest zijn met vele sequels deze generatie die tegenvielen en gestreamlined zijn, onder andere Splinter Cell Conviction onder het monniker van "een donker verhaal" en wat ze tot nu toe bekend hebben gemaakt. Ik maak me gewoon zorgen om mijn favoriete gameserie. Ik wil niets liever dan dat dit Blood Money "2" word, een sterk verbeterde versie van Blood Money waar je alle vrijheid bewaard, maar ik denk gewoon dat de kans klein is.

Ze zijn nu allemaal hollywood acteurs aan het inhuren wat veel geld kost, en Hitman is nooit echt een serie geweest die miljoenen verkocht ofzo. Als je zulke hoge development kosten gaat maken wil je een zo groot mogelijk publiek aanspreken dus ook mensen die nog nooit een Hitman game hebben gespeeld. Hoe doe je dat? Door het instappen makkelijker te maken en/of de game toegankelijker te maken, wat in vele games deze generatie heeft gezorgd tot een versimpeling van mogelijkheden van de speler. Ik denk niet dat je het hiermee niet eens kan zijn eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt: 13 mei 2011
  5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dude ik begrijp je angst heel goed, ik zal ook helemaal gek en fucking pissed worden als ze de nieuwe game verneuken. Ook vind ik het net als jij zorgwekkend dat er vrijwel niemand meer van de voorgaande Hitman games meedoet aan het project....maar geef ze een kans. Wie weet zitten er een paar mensen in dat team die Hitman heel hoog hebben zitten en niets liever willen dan een waardige opvolger maken, dat zou heel mooi zijn.

Als het allemaal lui zijn die niet veel met Hitman gemeen hebben...dan is dat minder,maar ach...we zullen het zien. Probeer maar gewoon neutraal te blijven en niet teveel de game voor jezelf gaan hypen, ik ga het in elk geval proberen.

6. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Lol @ de mensen die denken dat het net zo verkracht wordt als Splinter Cell.

Uhhhh het zijn 2 totaal verschillende ontwikkelaars? Dat Ubisoft goed is in het verkrachten van goede franchises wil nog niet zeggen dat de ander dat ook is. IO blijft heus wel trouw aan hun Hitman roots. Anders is het gewoon einde IO, want ze moeten het juist hebben van hun Hitman franchise.

7. Waterhoofd

Waterhoofd Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook best zijn dat ze juist dikke cash moeten verdienen want K&L2 was ook bagger en verkocht voor geen meter.

Ik weet dat ze het moeten hebben van hun Hitman roots, maar Hitman is nooit een game die echt veel verkocht ofzo. Mja goed, we moeten maar afwachten tot E3 :p.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Maar ik snap die mensen wel, want het is echt een unieke game, geen enkele andere game lijkt er echt op. En nu komt er dan eindelijk een nieuwe, en dan het feit dat er niemand van de vorige Hitmans aan meewerkt...is echt minder. Als dit dezelfde lui zijn die ook K&L gemaakt hebben.....dan huiver ik ook een beetje. De games hadden hun toffe dingen,maar de mindere dingen namen het over helaas. Maar we shall seeeee.....won't we?

9. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856

Verneuk de franchise niet. :mad:

Overigens was er een screen gelekt op het Hitman forum van 47, kan hem niet meer vinden maar er is gepost dat hij er uitziet als in Blood Money. Geen 47 met gare kapsel en baar gelukkig. :+

Laatst bewerkt: 14 mei 2011
  10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.937
    Wat was er mis met Conviction?

11. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niks.. maar vergeleken met hoe de splinter cell franchise is begonnen.. veel.

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad, op zich een goed spel, maar vergelijken met de eerste drie briljante delen... is er niets aan! Pff, ik moet maar weer eens co-op Chaos Theory gaan spelen met een maatje.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mwah had ook graag de reacties willen zien als het weer standaard sluipen was met je night vision. Dan hadden ook mensen het niet goed gevonden. En werd er waarschijnlijk gezegd "waar is de vernieuwing?". Dus eigenlijk kan een developer het nooit goed doen.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Na zoveel jaar zou er automatisch genoeg vernieuwing zijn, met mooiere graphics, betere HUD en handigere besturing. Dat zou voor mij al genoeg vernieuwing zijn. Daarna kan je uitgaan van natuurlijke vernieuwing wat betreft missiedoelen en de acties die je kan uitvoeren.

Voor mij is er geen complete overhaul van het concept Hitman nodig.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zeg ik. :) Voor jou is dat goed. Maar misschien voor 10 andere weer niet. Zie daar de dilemma van een developer. :)
    Maar zover lijkt 47 nog op 47 in Hitman. :)

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk niet dat veel mensen daar over zouden struikelen, omdat het al een tijd geleden is dat Blood Money uitkwam. Als er het jaar of om de twee jaar een nieuw deel uit zou komen, dan verwacht ik die reactie. Maar nu zullen mensen een gevoel van nostalgie hebben en een weinig vernieuwd spel, met open armen ontvangen.

17. Waterhoofd

Waterhoofd Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, Chaos Theory was bijna een perfecte stealth game, daar hadden ze alleen maar verder op hoeven bouwen en niet het hele circus om te gooien.

Weer precies een feit waar ze een nieuwe doelgroep aan wilde spreken maar zwaar gefailed hebben. Daarom is Conviction ook 1 van de slechts verkochte SC games tot nu toe volgens mij.

Eigenlijk ALLE fans van de Hitman serie willen gewoon een Blood Money x2 zeg maar. Niemand wil dat ze hier een halve cover shooter van gaan maken of dat er veel minder vrijheid komt in hoe je je missies aan wil pakken. Maargoed ik maak me redelijk zorgen dus.

De mensen die vernieuwing of een heel andere speelstijl in Hitman willen zijn waarschijnlijk geen echte hitman fans van het eerste uur. Hitman is uniek, er is geen 1 game die erop lijkt. Daarom is het ook zo cruciaal om het niet te streamlinen naar een mainstream onzin third person cover shooter te veranderen .

18. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Precies, maar Hitman is dan eigenlijk ook echt een game voor de fanbase van de games. Het is een aparte doelgroep eigenlijk, je vind Hitman fantastisch of je vind het niks. IO Interactive moet gewoon doorgaan met wat ze met de vorige games hebben gedaan, doen ze dat niet dan verliezen ze waarschijnlijk hun doelgroep en een echte nieuwe doelgroep voor de mainstream zal er niet komen (iedereen blijft toch CoD spelen en dergelijke, een Hitman maakt geen verschil). Hitman rebooten is denk ik een doodsteek voor IO Interactive. Ook gezien de ultimate fail van Kane & Lynch en die Mini Ninja's game.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Sales van Conviction waren 2 miljoen en van Double Agent en Chaos Theory 1.2 miljoen.

Ik zeg ook niet dat ik het anders wil. Ik wil persoonlijk de oude Hitman en ben blij dat het waarschijnlijk ook zo gaat worden.
    Maar niet iedereen zal er blij mee zijn. Dat is het enige wat ik wil uitleggen. Maar de discussie begon door Conviction eigenlijk, dat mensen het jammer vonden dat het een "andere" game was geworden. Zeg alleen had de reactie ook wel willen zien als het een Chaos Theory 2 was geweest. Veel mensen hadden dat geweldig gevonden. Maar veel mensen die misschien nu Conviction hebben gekocht, hadden het waarschijnlijk niet leuk gevonden. Ik wil alleen duidelijk maken dat het een dilemma is voor een developer. Ubi heeft bij Conviction de "goede" keuze gemaakt financieel gezien, maar misschien niet in nostalgisch oogpunt.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Comment op VG247

D.M.R
    14/05/11, 5:22 pm

Both screenshots are concepts according to IOI community manager in hitmanforum.com

Nick@IO “Those are Absolution concepts, yes. As with most conceptual art, they are always a little more dramatic than the end result. The whole game won’t look like this, if that is what you are thinking…”

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina