Lekker dan. Word echt van het kastje naar de muur gestuurd. Mijn iPhone heeft namelijk al een tijdje een scheur bij het dock zitten. Nu de Iphone 5 (hopelijk) binnenkort een keer komt wil ik 'm opsturen voor reparatie en een nieuwe iPhone er voor vangen en die dan lekker voor de volle mep doorverkopen (32GB 3GS).
Nu heb ik deze iPhone pariticulier gekocht en heb ik nog volgens apple.nl garantie t/m 6 september 2011. Ik had hier helaas geen garantiebon bij dus heb ik eerst T-Mobile gebeld. Daar kreeg ik de melding dat ze niks konden doen als ik het toestel niet via hun zou hebben besteld en ook niet wanneer ik geen garantiebon zou hebben van een andere provider, logisch dus.
Ik daarna Apple bellen wat ik nu precies kan doen. Ik heb namelijk nog garantie tot 6 september maar niet in het bezit van een garantiebon. Zij hebben uitgezocht waar de telefoon vandaan kwam. De iPhone bleek in Italie bij vodafone te zijn gekocht en ik moest maar Leliveld (in Lelystad) opbellen, want zij verzorgde reparaties binnen Nederland. Overigens werd er ook bij gezegd dat ik geen garantie meer had. Want de productie datum van de iPhone was ergens in 2009 (bizar, want sinds wanneer gaat de garantie in als het product is geproduceerd en nog niet is verkocht?!)
Ik dus vanochtend Leliveld gebeld. Krijg ik als antwoord: 'Wij behandelen geen reparaties die binnen de garantie vallen dus we kunnen niet veel doen'. De vrouw aan de andere kant van de lijn kon mij wel vertellen dat ik wellicht Vodafone op kon bellen, aangezien het toestel van Vodafone Italie afkomstig was. Wel kreeg ik een tabel opgestuurd met de informatie over mijn iPhone. Hij was op 7-09-10 aangeschaft en de garantie liep op 6-09-11 af.
Vanmiddag dus Vodafone opgebeld. En je raad het al, weer niet gelukt. Ik kon niet aantonen dat ik het toestel bij hun had gekocht (nee klopt, had al 10x gezegd dat het particulier was en ik het handje contantje had afgerekend). Ik moest maar weer Apple bellen omdat die het dan zouden regelen. Heb maar weer Leliveld gemaild omdat ze dat aanbevolen wanneer het niet zou lukken met Vodafone. Maar denk dat ik deze week maar even langs de Apple winkel ga.. Echt bizar wat een moeite je moet doen, terwijl je gewoon garantie hebt tot 6 september 2011.
EDIT: Krijg net een mailtje van Leliveld:
Uhmm.. lekker duidelijk.
Laatst bewerkt: 24 mei 2011