1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

  2. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb problemen met Google Chrome nadat ik via CleanMyMac wat heb schoongemaakt..

    [​IMG]
    En onder andere ook andere sites zien er zo uit..
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zucht, blijf ook gewoon van die troep af.
    Heb je een backup van Timemachine? Die even terugzetten.
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Misschien even Google Chrome herstellen (naar originele instellingen) zoals je dit ook bij Safari kunt doen?
    Snap ook niet waarom je die CleanMyMac rotzooi gebruikt. :9



    @ Rivanov, weet jij misschien waar ze in Eindhoven 2x 16GB WiFi iPad 2 op voorraad hebben? (Media Markt of die ene Apple winkel misschien?)

    Want o.a op de site van Apple en verscheidene sites zoals MyCom en 4Launch moet je ~2 weken wachten.
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Heb het al een aantal keren gedaan, toen geen rotzooi mee gehad. Helaas geen back-up met time machine.

    En hoezo troep? Dit programma werd aangeprezen door het blad iCreate.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Geen idee. Moet je even bellen. Ik heb wel enkele 64GB WiFi + 3G op voorraad. :+
    Interesse?
    Je weet niet wat die programma's doen. Nogmaals, Mac OS X is geen Windows. Het is ook niet heilig, maar het is 'zelf-reinigend'.
    Al die .plist die je ziet staan, die doen niets kwaad. Die hoef je niet op te ruimen. Gewoon gezond verstand gebruiken en zelf de bestanden opschonen.

    Al die third-party apps gaan allemaal in de Library snuffelen, met dit als resultaat.
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Nah bedankt. :+ Hij wordt alleen in huis gebruikt, dus 3G is sowieso waste of money en daarnaast is 64GB overkill want er komt o.a ook geen muziek op te staan (daar heb ik m'n i4 + MBA al voor).

    Als ze hem bij de MM en Amac niet hebben dan maar via Apple bestellen.
    Die DODOcase, had je die op hun eigen site destijds besteld?
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hoe geef ik execute rechten voor een hele map aan een gebruiker?

    Kan wel via terminal maar dan moet het per app en dat is me veel te veel werk
     
  10. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is dus alleen Chrome wat niet helemaal meer functioneert. Wanneer ik die verwijder en opnieuw installeer bewaart hij nog alles. Hoe kan ik een big reset doen van Chrome (welke bestanden moet ik verwijderen)?
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik gok:

    /Users/JENAAM/Library/Application Support/Chrome of
    /Users/JENAAM/Library/Application Support/Google/Chrome ofzo.
     
  12. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Bedankt, daar alles verwijderd. Maargoed, nu nog steeds geen verandering in de site weergave na het opnieuw downloaden en installeren..

    EDIT: is het overigens mogelijk bij firefox dat die herkent naar welke sites ik ben geweest? Ik moet telkens de volledige site invoeren en niet bijvoorbeeld de eerste letter dat de site dan gelijk wordt weergegeven..
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2011
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    In onze MyCom winkel komen zo'n 15 mensen per dag binnen die vragen om een iPad 2. Als iedereen gelijk een bestelling zou plaatsen, zijn we over 2 week van al die vriendelijke verzoeken af!

    Het is gewoon een marketing strategie van Apple die gigantisch goed uitpakt. Er is praktisch geen enkele winkel met een iPad 2 op voorraad.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dat is de grootste onzin ooit. Sinds wanneer is het goed om producten te bewaren omdat het "goede strategie" is om mensen te laten wachten op je produkt, met de kans dat mensen van hun aankoop afzien of naar een concurrerend product gaan? Als je een monopolie op een product hebt zou je er nog mee weg kunnen komen bij gebrek aan concurrentie, maar Apple is echt allang niet meer een monopolist op deze markt.

    Ze kunnen gewoon niet aan de vraag voldoen die uit de hele wereld komt. Niet alleen uit NL. Ze produceren zoveel miljoen per maand en nog kunnen ze niet aan de vraag voldoen. Dat heeft niks te maken met producten achter houden. Zodra er weer een nieuwe iPhone uitkomt, gebeurd hetzelfde, tientallen miljoenen mensen willen op de eerste dag de nieuwe iPhone hebben, daar kan je nooit aan voldoen in de eerste weken. Apple verkoopt alles wat ze produceren, ze houden echt niet achter omdat het strategisch goed is 8) Mag je uitleggen wat die strategische waarde voor Apple is. En kom niet met het fabeltje dat het goede publiciteit is dat mensen moeten wachten. Apple heeft liever meteen je geld in hun zak.
     
  15. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik word ook schijtziek van die opmerkingen in de winkel constant. Tuurlijk heeft Apple in het verleden van alles gedaan om een hype te crieeren. Maar inmiddels is de hype dr. Het doel momenteel, voor Apple, is zoveel mogelijk iPad 2's verkopen alvorens de iPad 3 uitkomt. Het heeft geen zin voor Apple om de markt te crippelen..
     
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is geen Windows true, maar deze applicaties verwijderen vaak meer "troep" dan OSX zelf doet. Het is een makkelijke manier om toch veel meuk van je schijf te krijgen. Dat, in plaats van alles handmatig gaan verwijderen. Gezien het feit dat ik, persoonlijk, gebruik maar van een 96GB SSD maakt iedere bit extra vrije ruimte het verschil.

    Ben wel met je eens dat sommige mensen dit soort tools niet moeten gebruiken. Maar om het helemaal in de ban te doen is weer te veel van het goede. Niet alles wat Apple doet is ultiem goed. Soms mag je, mits je de kennis er voor hebt, het systeem best een handje helpen.
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klopt helemaal. Maar sommige mensen grijpen te vlug naar dit soort programma's, terwijl dit vaak niet nodig is.
     
  18. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Morgen lancering van een nieuw i Product ? Of toch een Apple Store wijzing? :D Spannend heur! hopelijk is het iets moois, mijn verjaardag komt eraan O-)
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Heb werkelijk geen idee, maar ze weten de aandacht weer op zich te richten zoals alleen Apple dat kan. (nachtdienst draaien, geen telefoons mee nemen / geheimhouding tekenen, zwarte gordijnen etc)

    Misschien iets van korting (10%) ofzo?
    Ik weet wel dat ik er niks van ga verwachten dan kan het alleen maar positief uitvallen, want die ene introductie van The Beatles destijds in iTunes was de grootste faal ooit.
     
  20. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Er komt wel degelijk iets hardwarematigs aan denk ik. Dit omdat er bij de stores verzegelde pallets binnen zijn gekomen. Die pallets zijn beveiligd met een password die storemedewerkers zaterdag middag krijgen;)
    Edit:
    Zo zat het dus.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina