1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Online Gamestore Topic [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Verwacht hem eind volgende week. Hij was Vrijdag op de release verzonden, maar maandag kreeg ik weer een verzendbevestiging. Dus ik ga uit van het ergste :+
     
  2. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe die update komt gewoon later hij is wel verzonden hoor.

    Verwacht em wel maandag hopelijk.
     
  3. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
  5. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  7. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Onveilige PayPal :lol:

    PayPal is veiliger dan ING en iDeal man :p.
     
  9. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij paypal heb je volgens mij alleen een gebruikersnaam+wachtwoord nodig, als je die heb kan je lekker het geld overmaken naar een andere rekening . Zie de kassa uitzending :thumbs:

    Bij de ING/Rabo/andere banken heb je een reader of tan-codes nodig die unieke codes geeft en dat is een stuk veiliger. Maar dit gaat over gamestores en niet over paypal of andere betalingsmogelijkheden :)
     
  10. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Mja, Ik bestel heel vaak punten bij Gamercard.nu erg betrouwbaar en snel de codes in de mailbox mogen ontvangen. \o/
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja iedereen was het erover eens dat dat een faal uitzending was...

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/kassa_vara_paypal_is_evil.html

    Lees dit maar eens. PayPal heeft van alle banken de minste fraude gevallen en wordt wereldwijd door 20 miljoen mensen gebruikt. Als het onveilig was, was dat wel wat minder geweest...
     
  12. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier ga ik geeneens op reageren , Geenstijl is de bodemloze put van Nederland, hier komen echt al die tokkies van Nederland. Bij Paypal kan je zeer gemakkelijk frauderen als ik even op google zoek.

    Bijvoorbeeld, jij koopt iets met paypal , jij laat het afleveren en je zegt tegen paypal dat er niks inzit. En zo krijg je je geld terug . Dus dan heb je je game en het geld weer terug
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Feit is wel dat je PayPal niet verantwoordelijk kan houden als oplichters in hun naam handelen, wat Kassa deed.
    Als ik jouw kan overtuigen om je pincode en pinpas te geven, ga je ook niet de schuld geven aan ING of ABN. Dat is gewoon dom.
    Zelfde als je je camera verkoopt voor 500 euro aan een Nigeriaan of een duur pakketje verstuurd zonder aantekening. Dan is het je eigen stomme schuld dat je wordt opgelicht, niet die van PayPal.
     
  14. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier is het om het wat duidelijker te maken hoe je zeer gemakkelijk kan frauderen :

    Voorbeeld om Fraude te plegen:
    --------------------------------------
    - roep de hulp in van je buurman en vraag of hij even met zijn creditkaart meeloopt naar een internet café
    - zet een PAYPAL account op mbv de creditkaart van je buurman (uiteraard met zijn goedkeuring)
    - stel dat je een iPHONE of iPAD wilt hebben, dan zoek je een webwinkel uit (of iets leuks op marktplaats of speurders) en plaats je de bestelling. Betaling gaat natuurlijk via je zojuist aangemaakte paypal account. Zorg dat je met je totaalbedrag niet boven max. € 1.200 uitkomt. Laat alles bij je een familielid (studerend neefje ofzo) afleveren.

    Wacht nu rustig totdat de bestelling binnenkomt. Als alles geleverd is, bel je even bij je buurman aan en zeg je dat hij paypal moet benaderen en moet claimen dat zijn creditkaart misbruikt is.

    Paypal kijkt dan of de bestellingen via zijn vaste inlog-account (normale ip-adres.. maar in dit geval via internet cafe, dus geen regulier ip-adres) geplaatst zijn en zo niet dan wordt de buurman gewoon in z'n gelijk gesteld en krijgt hij zijn centen teruggestort.

    De vérkopende partij is echter te allen tijde de klos. Zij zijn de spullen kwijt en zien de paypal-betaling als sneeuw voor de zon verdwijnen.

    Mooie manier van FRAUDE nietwaar? En PAYPAL DOET ER NIKS AAN !!! Sterker nog, paypal stelt dat de verkopende partij de spullen binnen 7 dagen moet leveren anders kan deze in gebreke worden gesteld.

    Iedereen die spullen wilt verkopen en betalingen via PAYPAL accepteert kan worden opgelicht!! Op een zeer eenvoudige manier zoals hier te lezen is.

    En zo zijn er vele manieren om de frauderen, dit is een voorbeeld.(http://kassa.vara.nl/discussies/dis...l-werkt-internet-fraude-in-de-hand/cpagina/0/)

    Bij gewoon internetbankieren/Ideal/ING kan je deze methode niet doen, omdat dat wat veiliger is dan Paypal
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Is het de schuld van PayPal dat jij misbruik maakt van z'n vertrouwen? De knik zit toch bij jouw/je buurman en niet bij PayPal??
    Daarnaast is in jouw voorbeeld de KOPER beschermt. Dat is toch juist in dit voorbeeld mooi? We discussiëren hier over bescherming van kopers dus dat doet PayPal onwijs goed. Of wil jij nou Xbox punten gaan verkopen? Nee toch?

    Ik zie niet hoe dit buurman voorbeeld kan bewijzen dat XBOX punten via een site kopen oplichterij is.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Even crosspost; ik zie de GOTY er niet tussen staan op frs.nl?
     
  17. Big Failure

    Big Failure It's a Big Failure!

    Berichten:
    570
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand een Thehut / Zavvi kortingscode over?
    Zo ja, dan zou ik die graag willen ontvangen.

    Alvast bedankt!
     
  18. JoeLou

    JoeLou Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb onlangs Rock Band 3 besteld bij Zavvi. En gister kreeg ik mn eerste mailtje dat ie was verzonden. Inmiddels heb ik al 8 dezelfde mailtjes gehad en allemaal met het onderwerp "Order Despatched".
    Is dit een fout van zavvi? Of moet ik zelf iets bevestingen ofzo :confused:.
     
  19. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Zou gewoon even een mailtje naar ze sturen, gaat af en toe nog wel eens wat mis bij zavvi.
     
  20. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een probleem dat bij meerdere mensen voorkomt. Je kan ze het best een mailtje sturen en ze erop wijzen dat het bij jou gebeurt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina