1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Nintendo] Wii U

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door Juunanagou, 5 jun 2011.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wel erg karige, niet gedetailleerde specs.

    Maar het belangrijkste:
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Proprietary high density disc?

    Ben benieuwd naar het format en de opslagcapaciteit
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Het is geen blu-ray, Reggie confirmed.
     
  4. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Maar kan je nou ook HD games zoals BF 3 naar je controller streamen of hoe zit dat? ik zag alleen maar lame low res games op die controller namelijk en dan zie ik het nut er niet van gezien je dan net zo oed je 3DS of iets dergelijks kan gebruiken..
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Inderdaad, wat een apparaat :emo:

    Maar goed. Leuk voor de fans, Nintendo is niks voor mij verder :p
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat snap ik, anders konden ze het gewoon Bluray noemen toch:+

    Zal wel iets rond de 10GB zijn zoals de nieuwe xbox discs.

    En die quote van Darksiders 2 word ik vrolijk van, ik wil eerste indrukken van devs horen over de hardware..

    Of eigenlijk wil ik devs horen zeggen, hier gaan wij de allerbeste versie van spel X op maken
     
  7. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Hier was ik toch even benieuwd naar. Jammer, mocht er ooit een blu-ray speler hier inkomen, dan het liefst een combi van console en blu-ray speler (had al een xbox 360, koop daardoor geen PS3 ).

    WiiU klinkt interessant (de console dan, niet de naam:+ Wiiu,WiiU,WiiU), maar de mogelijkheid om games verder te kunnen spelen op je handheldachtige controller is tof.
    Ben wel benieuwd naar de prijs en toekomstige nintendo-titels.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt alleen op de controller spelen binnen x meter van de console. Dus alleen als de tv uit staat in bed spelen of als iemand anders tv kijkt.
     
  9. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Was wel te verwachten.
     
  10. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Weet het, maar dat geeft toch iets handheldachtigs met zich mee. Je kijkt immers naar het scherm op je controller en niet de tv.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dus het kan niet via Wifi? Dat is mooi kut dan.

    En nog 1 puntje om over te zeiken. Die 'circle pads' zijn geen echte thumsticks, daar kun je nooit fatsoenlijk een FPS mee spelen
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    meen je niet.. dan haal ik 'm ook niet.. Nintendo |:-
    Circle Pad op 3DS oke..... maar op een game controller?
    edit: hopelijk kan je classic controller aansluiten voor bijv. shooters.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En de kans op 3rd party controllers voor dit apparaat is niet zo heel groot denk ik :+

    Trouwens heel de layout lijkt me niet comfortabel. Kleine knopjes, geen echte sticks, erg grote vierkante controller (wel een ergonomisch gevormde achterkant)

    Kam me niet goed voorstellen dat je daar lekker een paar uurtjes achter elkaar op wil spelen
     
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Zal vast wel net als de Wii worden. Koop hem misschien wel ooit voor Mario, Zelda en Metroid maar niet launch en/of fullprice.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Eurogamer
     
  16. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik geloof best dat er een markt voor is, maar ik had echt gehoopt op een console die echt voor mij zou zijn. Maar het blijft toch hangen bij de Wii doelgroep. Twee jaar geleden in een dwaze bui de Wii gekocht, maar daar heb ik wel spijt van gehad. Heb hem sinds kort ook niet meer. Ik denk dat ik Nintendo voortaan maar links moet laten liggen. Die gaan toch niet meer komen met spellen die mij aanspreken. Zelfs Mario, Zelda, Donkey doen mij weinig.

    Ik kijk toch meer uit om Battlefield 3 op mijn pc te spelen. Het Nintendo fiasco heeft toch een voordeel, het bespaart me weer een dure aankoop. En over 2 jaar komen er toch betere consoles.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wat me nu zo achteraf vooral tegenvalt is dat ze allemaal toffe 3rd party games laten zien en ik me later pas realiseerde dat tegen de tijd dat die uitkomen voor de Wii U ik ze al een jaar eerder op de PS3/360 gespeeld heb.

    Met andere woorden, worden het allemaal ports van 360 games die we een jaar na dato nog een keer moeten gaan spelen met een paar toegevoegde extras voor het extra scherm?

    Waar was de ECHTE support. Waar was Square-Enix met een FF15 announce exclusief voor Wii U of dat soort support waarmee je je onderscheid van de concurrent.

    En ze hebben helemaal niks gezegd over de online functionaliteit en dat baart me ook wel zorgen.

    Voorlopig moet ik nog overtuigd worden en denk ik niet dat dit de maatstaf word voor de echte volgende generatie consoles maar weer een 'innovatieve' tussenvariant zoals de Wii was
     
  18. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Nou, ik ben eigenlijk razend enthousiast!
    Denk eens in wat dit voor multiplayer mogelijkheden kan creëren, als ieder zijn eigen geheime info op zijn eigen scherm heeft. En de manier waarop de controller afgesteld was op het tv-scherm kan ook voor leuke dingen zorgen. Een beetje creatieve game-ontwerper kan zijn lol op met dit stukje techniek. Camera er bij, augmented reality mogelijkheden, tof toch? En aan de line-up te zien, waar genoeg bloed in voorkwam, lijken ze ietsje minder de nadruk op kiddy te leggen.

    Wat wel jammer is, is dat er weinig over echte game-info of een release-periode werd gesproken, en beetje vaag dat de console zelf niet even met een fototje werd getoond en dat het Wii-compatible is. Best belangrijk, en had maar 2 minuten gekost.
    En ik mag hopen dat ze nu eindelijk een online netwerk gaan aanleggen zoals xbox en ps3 al jaren hebben. Zeker als al die EA sport games naar de Wii U komen, dan is dat eigenlijk wel een must.

    Maar buiten dat: ik zeg wauw!
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    yup ik zie de mogelijkheden ook wel en niet geheel onbelangrijk ik kan gewoon blijven zitten! :+

    Maar ik vraag me wel af wat 3rd party support gaan inhouden, want het moet wel echt geintergreerd worden in het spel en dat zie ik met een Darksiders 2 oid niet echt gebeuren.

    Al met al best een interessante tactiek van Nintendo die ik iig goed ga volgen.

    Aan de andere kant: ook met de Wii gedaan en uiteindelijk met volle overtuiging NIET gekocht
     
  20. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Net wat beelden van de Wii U in actie gezien, maar die controller is toch echt te groot om lekker een game met de knoppen te spelen lijkt me.
     

Deel Deze Pagina