1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    en daarna skippen ze een paar jaar volgens mij.
     
  2. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Klopt, had ik al gedaan. Ik moet alleen deel II hebben en DulleNL en ik constateerden eerder al dat die in herdruk is. ;)
     
  4. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vraag mij alleen af of ik nu in het nederland of engels het boek moet bestellen. Ik heb geen moeite met engels, leest het verhaal lekker weg in het engels (voor degene die het boek al hebben?).
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ga voor je eigen voorkeur, als je bang bent dat je bepaalde dingen niet gaat snappen, ga dan voor nederlands. Alleen jij kan bepalen en inschatten hoe jou engels is. Uiteraard zou ik voor je verbeelding, voor nederlands gaan anders kan je bepaalde dingen anders interpreteren of visualiseren.

    Hieronder een stukje uit de engelse versie (zonder spoilers)

    The lordling seemed not to hear him. He studied the deepening twilight in that half-bored, half-distracted way he had. Will had ridden with the knight long enough to understand that it was best not to interrupt him when he looked like that. “Tell me again what you saw, Will. All the details. Leave nothing out.”
    Will had been a hunter before he joined the Night’s Watch. Well, a poacher in truth. Mallister freeriders had caught him red-handed in the Mallisters’ own woods, skinning one of the Mallisters’ own bucks, and it had been a choice of putting on the black or losing a hand. No one could move through the woods as silent as Will, and it had not taken the black brothers long to discover his talent.
    “The camp is two miles farther on, over that ridge, hard beside a stream,” Will said. “I got close as I dared. There’s eight of them, men and women both. No children I could see. They put up a lean-to against the rock. The snow’s pretty well covered it now, but I could still make it out. No fire burning, but the firepit was still plain as day. No one moving. I watched a long time. No living man ever lay so still.”
    “Did you see any blood?”
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  6. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks voor dit stukje als info.

    Persoonlijk vind ik in het engels lezen mooier, maar net als die boeken van Dan Brown zitten er soms woorden tussen waar ik geen kaas van heb gegeten :cool:. Laat ik bij deze dan maar eens NL proberen.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ga dan voor de engelse versie ! 8)

    Zelf ben ik engels opgevoed, dus ik prefereer ook engels. De klank en woorden vind ik natuurlijker om te lezen en te luisteren (boek,film,muziek)
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Niet helemaal, ook in de boeken spelen meerdere oorlogen zich op de achtergrond af. Veel vernemen de personages via geruchten. Maar er zijn wel een paar grote in-your-face veldslagen, waarbij je de actie volop meemaakt. Het is alleen niet de focus in deze boekenserie. Verwacht het dus ook niet in de televisieserie. Weet je, op een gegeven moment mis je het ook niet meer,want de backstabberij en politieke spelletjes tussen verschillende personages zijn nog veel interessanter. Martin is echt heel goed in het beschrijven van zijn personages en de onderlinge verhoudingen. Je krijgt een bloedhekel aan sommige en bij andere spring je weer een gat in de lucht als ze eindelijk iets goeds bereiken. En de paar gevechten/veldslagen die dan wel in beeld worden gebracht zijn dan des te opvallender. In dat opzicht lijkt het erg op de televisieserie Battlestar Galactica, die een tijdje geleden is geeindigd. Ook daar relatief weinig actie, maar wel interessante personages. Juist dat maakt GoT en BG zo goed. :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net aflevering 4 gezien:

    die dwerg is net gearresteerd door Lady Stark. Vanaf deze aflevering vind ik het echt awesome worden! :D
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Spoilers? ;) Gaat alleen maar beter worden vanaf nu :thumbs:

    @ Episode 9: Wtf _O_ Wat een aflevering...
     
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Op zich zijn de engelse versies goed te doen hoor. Het is geen loodzware literatuur. Er zullen wellicht wat 'middeleeuwse' woorden inzitten die niet alledaags zijn (namen van voorwerpen, wapens, kledingstukken) maar dat haal je denk ik wel uit de context.

    Het enige lastige worden al die namen van al die lords and knights. Pff, gelukkig zitter er stambomen achterin de boeken!
     
  12. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    damn wat ben ik jaloers op jou dat je pas bij aflevering 5 bent!:+
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Die heb ik nu ook net gezien. Snif. ='(

    Gelukkig dat Sean Bean de hoofdrolspeler is, dus er zullen wel niet té erge dingen met hem gebeuren. Ik ben bang voor wraakacties tegen zijn familie. Morgen weer verder kijken denk ik!
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ook episode 9 gezien... damn!

    Vraag me nu toch echt af wat er nog in episode 10 moet komen. Jammer dat we nog een tijdje moeten wachten op de verfilming van het 2e boek, maar dit is erg veelbelovend allemaal.

    En Martin moet eens opschieten met het releasen van zijn volgende boek. Het wachten duurt mij te lang! :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  16. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Wat is dit een geniale serie zeg!
    Boeken ook maar meteen gehaald en leest ook erg lekker weg.
    Vind het,dat wat ik gelezen heb, ook erg goed overgezet in de serie zelf. Wat is er ook verdomd goed gecasted zeg_O_
    Zal het liefst naar het einde van boek 1 gaan nu, want moet en wil gewoon verder met het verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  17. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik kan niet wachten op het tweede seizoen, dus heb de boeken ook maar besteld. Aangezien ik een internationale studie doe, ben ik ook aan mezelf verplicht om de boeken in het Engels te lezen. Hopelijk zijn ze dit weekend binnen!
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan iemand me nog even het een en ander uitleggen? Ik ben nogal in de war met wie, wie is.

    De koningin is een Lannister, die mooiboy en die dwerg zijn broers van haar. Maar de koningin neukt wel d'r broer?

    De huidige koning is een...? Hij heeft drie jongere broers, waaronder een homo.

    Dan hebben we de familie Stark, Eddard is getrouwd met een...? En zij is familie van...?

    Het proces van die dwerg wordt gehouden door een zus van de vrouw van Stark, ja? Waar komt zij vandaan dan?

    De vorige koning, ook wel 'Mad King', welke familie is hij van? Hij is vermoord door die Lannsiter mooiboy, right? Waarom? En waarom vond iedereen dat goed?

    Hoezo is de huidige koning, koning geworden?

    Kan je de familie Stark nou als 'koningen' van Winterfell zien? Of meer regenten?
     
  19. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    De koningin is een Lannister, die mooiboy en die dwerg zijn broers van haar. Maar de koningin neukt wel d'r broer? Jep

    De huidige koning is een Baratheon? Hij heeft drie jongere broers, waaronder een homo. Heeft geloof ik maar 2 broers

    Dan hebben we de familie Stark, Eddard is getrouwd met een Tully En zij is familie van Lisa Tully, die vrouw die haar zoon van 8 nog de borst geeft8). En zij was ook de vrouw van de vorige hand of the king Jon arynn

    Het proces van die dwerg wordt gehouden door een zus van de vrouw van Stark, ja? Waar komt zij vandaan dan? Westeros is in verschillende gebieden verdeeld en haar wijlen man was zeg maar de 'baas' in het gebied. de Vale, zoals Eddard dat is van the north. Nu regeert zij daar dus.

    De vorige koning, ook wel 'Mad King', welke familie is hij van? Hij is vermoord door die Lannsiter mooiboy, right? Waarom? En waarom vond iedereen dat goed? Is een Targaryen, en de vader van Viserys en Daenerys. Weet niet precies waarom, maar geloof dat die bloeddorstig was geworden en mensen aan de lopende band liet om brengen.

    Hoezo is de huidige koning, koning geworden?
    Denk omdat hij de leider was van het verzet tegen de madking samen met Ned

    Kan je de familie Stark nou als 'koningen' van Winterfell zien? Of meer regenten?Meer als regenten
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Awesome! Bedankt voor de antwoorden. In de serie gebeurt zo veel, dat ik eigenlijk elke aflevering wel twee keer zou moeten kijken om volledig bij te blijven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina