Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die is toch prima dan ;)
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

  3. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Internetten, gamen, een serie kijken. Gewoon de standaard dingen. Scherm komt nu wel iets verder weg te staan, dus dan mag de grootte geen probleem zijn. Heb nu een 27" scherm staan maar wil wel graag wat groters.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb wel eens een computer op mijn 42" tv, maar dan zit ik er net zo ver vanaf als dat ik 'm op mijn 24" monitor heb :+
     
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Misschien weet iemand een oplossing voor mijn probleem. Ik heb een paar weken geleden een 27" samsung monitor gekocht en tot nu toe perfect beeld.

    Alleen toen ik gister Dead Space heb gekocht merkte ik dat er iets niet klopte aan de brightness instelling. Wanneer ik de in-game brightness op zijn laagst zet, kan ik nog steeds het test logo in het midden zien, waardoor ik het niet goed kan afstellen. Hetzelfde probleem lijk ik te hebben in Alan Wake.

    Games als Gears of War 2 en Bioshock 1 en 2 lijken dit probleem niet te hebben.

    Het afstellen van de brightness op mijn monitor lijkt niks uit te halen. 0 of 100 maakt niks uit. Dit komt denk ik omdat deze optie het backlight aanpast en niet het black level. Contrast haalt verder ook weinig uit. Gamma mode veranderen geeft wel verschil, alleen zelfs dan kan ik het logo nog steeds zien.

    Nou heb ik met dit display twee manieren om mijn RGB range goed in te stellen. Ik kan de 360 instellen op Standard reference level en op mijn monitor "HDMI black level" op Low zetten, wat compenseert voor het standaard level op de 360. Of ik zet de monitor op normal en de 360 op Expanded.

    Natuurlijk kan ik mijn RGB range ook verkeerd in stellen. Ik kan bijvoorbeeld mijn 360 op Intermediate instellen, en mijn monitor op Low, wat ervoor zorgt dat alle grijze tinten tussen 0 en 20 gewoon als zwart weergegeven word. Hiermee kan ik de helderheid goed instellen. Alleen het dashboard en andere spellen zijn dan veel te donker en te overgesatureerd. Ook andere testafbeeldingen geven dan aan dat de helderheid te laag is. :{

    Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt dit aan mijn monitor of zijn de ontwikkelaars van deze games slordig met het black level omgegaan? |:-
     
  7. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  8. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik kom er net achter dat ik ook mijn Turtle Beach moet aansluiten op de monitor. Kan dit alleen via AV ingangen ?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Check even of er een 3,5mm out op de monitor zit.
     
  10. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je Turtle Beach kan dan toch op de 3,5mm out?
     
  12. Hawk

    Hawk De newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Bump! Ben van plan deze (klikje!) monitor te kopen, om hem dan aan te sluiten op m'n 360. Vraag is, ziet dat er wel goed uit, en wat voor kabels heb ik nodig om hem aan te sluiten?
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  14. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    je kan gewoon de VGA kabel er in doen, dat is prima beeld.. heb ik ook lange tijd gehad
    ik had namelijk ook lange tijd een PC beeldscherm zonder HDMI ingang maar wel met een VGA ingang,, de VGA ingang geeft ook prima beeld :thumbs:

    -----
    Mijn Vraag: Mijn TV heeft nu ook HDMI en VGA ik gebruik nog steeds de VGA ingang met de 1e kabel die boven aan staat bij de StartPost omdat IK dit prima beeld vind..

    maar dan even aan mensen die dit ook hadden [VGA gebruiken terwijl ze ook HDMI kunnen/konden gebruiken] is er een groot verschil tussen HDMI en VGA ??
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2011
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het beeld via VGA grijzer (LG monitor) dan via HDMI (Sony Bravia).
    Dan kan ook veroorzaakt worden door de Living Color techniek in mijn Sony Bravia.
     
  16. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Okee ja ik heb nu een LG TV..
    maar is er iemand die mij het verschil kan vertellen dat ie op het zelfde scherm heeft getest??
     
  17. matthijsvz

    matthijsvz Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had al een beeldscherm in gedachte (deze: Deze) Hij heeft 2 hdmi ingangenO-) Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  18. matthijsvz

    matthijsvz Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het er fijn dat jullie allemaal zo enthousiast reageren
     
  19. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ze maken best goede monitoren daar bij Iiyama. Heb zelf een ouder model van ze staan wat erg prettig is om op te gamen met de Xbox.
    Op Bol.com staat ook een goede recensie over de monitor, ik denk niet dat je snel een miskoop zal doen hiermee.
     
  20. matthijsvz

    matthijsvz Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik ook niet. Ik heb al een tijdje reviews enzo zitten lezen op internet en ik heb eigenlijk geen een slechte gelezen
     

Deel Deze Pagina