1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 4

Discussie in 'Algemeen' gestart door WinterBase, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Kan er weinig mee zitten dat er geen regen in zit.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik ben niet de programmeur en heb er ook geen verstand van, maar het lijkt mij onmogelijk om te zeggen dat het in Forza wel kan, omdat GTA4 het ook doet. Totaal andere games en bij GTA kakte met enige regelmaat de framerate bij regenbuien.

    Daarnaast moeten voor 400+ auto's de physics aangepast worden van droog tot drijfnat.
     
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    En ook de nauwkeurige physics van Forza trekken veel rekenkracht samen met de grafische pracht.
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben ook geen programmeur hoor, maar ik denk dat het wel mogelijk is. GTA is dan wel een slecht voorbeeld eigenlijk.

    Ik weet ook niet precies hoe hun systeem voor de banden werkt, maar als ze voor elke auto 3 upgrades voor de banden kunnen maken die meer grip geeft, kunnen ze het ook wel zo programmeren dat de banden minder grip leveren als er regen valt.
     
  5. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens deed PGR4 de weersomstandigheden ook zeer netjes.

    Ik zou graag nog een PGR5 willen zien, maar dat zal helaas wel niet zo snel meer gebeuren..
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ja, PGR5 zal vast niet meer komen :'-(
     
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Dat is zo jammer he, die game was geweldig.
     
  8. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de huidige gen consoles kan het met gemak.. er moet alleen wel tijd voor zijn.
    Een goed voorbeeld is dat Test Drive: le mans 24 hours op de dreamcast het al voor elkaar had qua (dynamische) weerseffecten, met 20 plus autos op de baan inclusief pitstops, slijtage en nacht/dag transities.. het kan wel, maar men moet er tijd voor vrijmaken/hebben.
     
  9. Rubber Duck

    Rubber Duck Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Weersverandering in Forza zou op zich leuk zijn, maar ze kunnen daar beter de tijd voor nemen zodat het wel goed uitgevoerd wordt. Weersverandering zit ook in Gran Turismo 5, maar daar slaat het helemaal nergens op. Daar heeft PD het zo belachelijk gemaakt, dat je op zachte slicks, meer grip hebt en snellere ronden rijdt, dan op regenbanden.:lol: Beter nog een deel daar op wachten, dan het zo slecht uitvoeren zoals PD met GT5 heeft gedaan.
     
  10. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik glij alle kanten op als het echt regent in GT5 hoor.. anders is er een droge lijn en dan kan je even doorkarren op slicks tot het te nat is.. dan ga je alle kanten op.
     
  11. Rubber Duck

    Rubber Duck Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Op regenbanden glij je inderdaad alle kanten op, rij je gewoon door op slicks heb je veel meer grip. Afgelopen week voor de tweede keer de 24 uur van Le Mans gereden met een wagen(Nissan Yelowhatt) waarvan ik wist dat ik daar zeker niet mee zou winnen. Eerste uren constant op de tiende plaats gereden. In de namiddag/vooravond begon het te regenen en toen het donker werd, werd me bij een pitsstop intermediate geadviseerd en de pitsstop daarna, regenband maar ben gewoon doorgegaan op slicks. Had toen op dat moment meer dan 6 ronden achterstand op de leider, de hele nacht heeft het doorgeregend en 's morgens toen de regen minder werd en ook de ai racers weer op slicks konden, de nummer 1 tot op 10 seconden kunnen naderen. Ben daarna even van de tweede plaats teruggezakt naar de zesde, maar omdat het weer hevig begon te regenen, alsnog als derde geƫindigd.

    Is ook algemeen bekend dat je in GT5 op slicks sneller gaat in de volle regen, dan op regenbanden. Is op fok.nl in de GT treads al door meerderen erkend.
     
  12. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    wachten? haha. Omdat Polyphony het niet goed gedaan heeft, betekent niet dat het niet mogelijk is. Zijn genoeg race games die het wel goed doen F1 2010 bijvoorbeeld... (dan heb ik het over het gedrag van verschillende banden)
     
  13. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Rubber Duck

    Waarom was je dan zo stom om een auto te pakken waarvan je wist dat je waarschijnlijk niet als eerste zou eindigen? 24 uur voor niks gereden aangezien je derde bent geworden. :confused:
     
  14. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    En dat vindt ik dus een van de vette dingen van GT5 die niet in FM4 zullen zitten
    24 uurs races enzoo _0_
    Jammer dat ik geeen PS heb
     
  15. Rubber Duck

    Rubber Duck Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom stom en voor niets gereden? Ik heb die race voor de tweede keer gereden, had het al ruim twee maanden terug een keer gedaan en toen wel gewonnen met de Peugeot 908 HDI. Aangezien ik allang wist van die banden bug tijdens regen, heb ik bewust een wagen genomen waarvan ik wist dat ik daar normalerwijs gezien mee in het achterveld zou eindigen. Hoopte gewoon op veel regen en was benieuwd, hoever ik hier mee zou komen. Voor de ervaringspunten hoefde ik het niet te doen, ben toch allang level 40.

    @Pim Smeets: Dat het mogelijk is, is geen punt. Maar beter een deel wachten en het goed uitvoeren, dan nu op het laatst nog doen en het slecht doen.
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Wie weet hebben ze er al vanaf het begin aan gewerkt, na de release van Forza 3... Denk het niet though, maar zou wel nice zijn.
     
  17. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  18. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Tuurlijk, ik heb ook liever dat ze het goed doen dan maar half. Maar als ze er dit deel niet mee komen, lopen ze toch wel erg achter. Dan kunnen ze wel roepen dat ze hondermiljoenmiljard polygonen hebben (waar je tijdens het rijden 0,0 aan hebt), maar weer die zelfde statische dooie meuk, kan echt niet.
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  20. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina