5 punten vooor "de perfecte game"

Discussie in 'Algemeen' gestart door live4xbox, 25 mei 2003.

1. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft het altijd over dat er dit en dat aan een game veranderd moet worden, en dat het geen goede game is doordat er van alles aan ontbreekt. Oook heeft het met spellen natuurlijk zeer veel met smaak te maken. Houd je van actie dan zal je bij een spel waarbij je veel moet denken sneller negatieve argumenten opstellen tegen de game dan wanneer je van de genre houd waar de game tot behoort, ik zou graag willen weten wat de mening van de gamers (hier) is, dus stel 5 punten op die een perfecte game volgens jou moet bevatten ( bijvoorbeeld: actie en adventure moeten met elkaar in evenwicht zijn, of de levels moeten een niet te linear verloop hebben en orgineel zijn)

alsvast bedankt. _O_ _O_ _O_ _O_

p.s de eisen die je aan de game stelt moeten wel een beetje haalbaar zijn in het maken van een game:) :) :) :)

gegroet, live4xbox

2. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    In een FPS :

Goede graphics en goed geluid.
    Veel schieten afwisselend met sluipen.
    Meerdere verhaallijnen en een goed verhaal.
    Sfeer.
    Hoge replay value.
    Veel verschillende vijanden.

Dit geldt ook wel een beetje voor RPG's

En voor Race games :

Veel verschillende auto's.
    Veel en verschillende circuits.
    Goed weggedrag in Arcade/Sim.
    Realistisch weggedrag tegenstanders.
    En het moet niet snel uit te spelen zijn.

3. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    perfecte game bestaat niet en zal nooit bestaan.... simpel is dat... er komt altijd wel wat beters.... perfecte game is misschien het 'matrix-concept'... zo echt dat je van het echte leven nix weet..

4. Littleynot

Littleynot Not so little anymor

Leuk Bevonden:
    0
    en zelfs dan is er nog een een flaw van 0,1 % procent

5. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    De perfecte game is er niet en zal er ook nooit komen. Altijd komt er wel wat beters, VR en dan elektroden op je hersens ofzo.

Maar in een poging om een super game te beschrijven:

Supergraphics, alles gebumpmapped, natuurgetrouw dus bijv. zon die door de bomen schijnt, opspattend zand en watervallen enzo

Verhaalijn, een boeiend verhaal dat misschien over het uitroeien van de mensheid gaat of een "superoorlog". Ook wel leuk als er boeken over uitkomen.

Vijanden: Een paar verschillende vijanden, die werken en leven volgens een kaste-system. Een hoge AI is natuurlijk vanzelfsprekend. De vijanden moeten sterke en zwakke plekken hebben en ze werken met elkaar samen.

Multiplayer: Een paar verschillende speltypes zoals CTF, Teamslayer, slayer etc. Veel maps, met kleine binnenruimtes tot grote buitenlevels. Alle dingen uit het singleplayer gedeelte moeten aanwezig zijn. Ook een co-op natuurlijk.

Misschien is sommige van jullie opgevallen dat dit zeer veel op Halo lijkt. Ik heb Halo dan ook als voorbeeld gebruikt en daarop verder gebouwd. Halo is in mijn ogen op dit moment de beste game en dat zal ook nog een tijdje blijven.

6. PeaCock

PeaCock Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Perfect bestaat niet.....
    Maar een RPG zit er dichtbij:)

7. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet te eentonig.
    Goede herspeelbaarheid.
    Live! mogelijkheden.
    Het moet anders zijn dan andere spellen.

8. JoNieuw

JoNieuw Wazzup!

Leuk Bevonden:
    0
    Splintercell heeft meestal wel wat van die 5 punten

9. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    voor shooters zijn dit punten waar ik me zo aan kan ergeren als hier niet aan word voldaan.

1. goede graphics.
    2. geluid dat bij de sfeer van het spel past.
    3. op de juiste momenten veel actie en op het goede moment wat sneak werk.
    4. Genoeg wapens, kogels om de missie te halen.
    5. genoeg save points.

10. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Perfect zal nooit berijkt kunnen worden omdat het altijd beter kan..................

Maar als ik toch 5 dingen moet noemen die er in zouden moeten zitten:

1. Fotorealistische graphics : Alsof je een film speelt.

2. Varierende gameplay : Niet alleen maar schieten / sneaken / puzzelen / vliegen / rijden maar een combinatie van dit alles, en wel op een goede manier uitgewerkt!

3. Veel gameplay : Als je gevarieerde gameplay hebt, maar bijvoorbeeld maar 1 level van 2 uur, dan is de game ook niet goed, je moet minstens 4 weken met single player bezig kunnen zijn. Dit hoeft niet door heel veel lange levels te maken, maar bijvoorbeeld door verschillende characters (met andere speelwijze), verschillende verhaallijnen (met allemaal een ander einde, en dan niet alleen bijvoorbeeld de laatste 10 min spelen anders, maar dat je vanaf het begin af aan kan kiezen), veel te ontdekken geheimen (het spel moet het ook uitdagend maken, zodat je het wil ontdekken) en per moeilijkheid ook daadwerkelijk iets andere/meer missie doelen (timesplitters 2 idee) en dat soort dingen.

4. Goede Multiplayer -> 1 XBOX / System link: Heel veel varierende (binnen en buiten) landen (ikzelf denk dat dat er dan minstens 30 moeten zijn) met daarin veel geheime gangen/plekken, zodat je lang 1 land kan blijven spelen zonder dat het saai word. Verder moeten er ook voertuigen bijzitten, en BOTS (voor de mensen zonder XBOX Live). Ook belangrijk is de Co-op, en die moet dan wel iets anders zijn dan de Singleplayer (bijvoorbeeld met nieuwe puzzels, die je perse met 2 man moet oplossen).
    -> XBOX Live : net als bij de gewone multiplayer, veel landen die nog eens gevarieerd zijn ook en veel geheime gangen hebben. Ook Co-op moet aanwezig zijn. Verder een ranking, maar niet alleen van de hele wereld, maar ook dat je per land kan zien wie er bovenaan staat (zodat je kan zien wie er bijv de beste is uit Nederland) . Ook belangrijk zijn de Downloadable contents (moet wel gratis zijn)zoals extra maps, poppetjes, singleplayer maps en nog meer van dat soort dingen.

5. Nog een paar puntjes: bijvoorbeeld:
    - Meeslepend geluid: Het geluid van het spel moet super goed zijn. Nou zullen de meeste denken "wat rot dat geluid nou" maar dat is eigenlijk heel belangrijk voor de sfeer die het spel heeft. Want als je midden in een gevecht het een liedje van K3 op de achtergrond hoort lijkt het mij niet de goede sfeer.

- Goede verhaallijn : Ook erg belangrijk voor de sfeer van het spel. Als de verhaallijn aangrijpend is zal je graag spelen, en het ook blijven spelen, dit is dan ook erg goed voor de Replay waarde!

Dit zijn de 5 punten die ik belangrijk vind!

11. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Perfecte game bestaat gewoon weg niet.
    Er is altijd iets om op te merken.

1st - 3rd Shoot'em Ups:
    Geweldige graphics
    Geen bugs
    Geen clipping
    Prachtige T&L
    Mooie verhaallijn
    Veel interactie
    Superieure A.I.
    etc.....

Hetzelfde geldt voor alle andere genres.
    Maar jah .. het blijft altijd bij deze uitspraak:
    "Er is altijd een overtreffende trap"

12. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor jullie meningen over "de perfecte game"!!! Veel zeggen een perfecte game zal er nooit komen, maar een game die veel aspecten bevat die hem bijna perfect maken zal in de ogen van de gamers wel als perfect worden gezien. Natuurlijk heeft elke game wel zijn nadelen en minpunten, maar als die door een ander aspect weer opgekrikt worden of als door een andere mogelijkheid in de game de minpunten vervagen, dan durf ik zo'n game ook wel perfect te noemen. Er zijn niet veel van die games, maar ze zijn er wel........(en hopelijk komen er nog meer).

13. Koenjo89

Koenjo89 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik geloof ook niet in de perfecte game.
    Maar voor mij zou het dan splintercell zijn.

14. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    ik blijf er bij dat "pong" het perfectste spel is wat ze ooit gemaakt hebben!

15. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha eigenlijk wel:

Het was het eerste in zijn soort
    Toendertijd waren de graphics perfect.
    De gameplay was toen echt perfect.
    Geen bugs
    Geen clipping
    Haalde alles eruit wat de console aankon.

Echt de perfecte game.

16. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    inplaats van perfecte game maar top game van maken anders krijg je van die vage onzin

17. C()Rr0$!oN

C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

Leuk Bevonden:
    0
    Niet helemaal mee eens:

Het was het eerste in zijn soort
    Dit klopt wel

Toendertijd waren de graphics perfect.
    Perfect kan niet, maar ze waren toen wel heel goed! (wel een beetje eentonig leveldesign)

De gameplay was toen echt perfect.
    Zoals ik al zei, perfect kan niet. Maar het klopt zowieso niet, want het was zeer eentonig (wel super vet trouwes)

Geen bugs
    Geen clipping

Klopt allebei!

Haalde alles eruit wat de console aankon.
    Kwam niet op een console, maar op een PC dus....................

18. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    1. Mega goede graphics
    2. Goede gameplay en fijne controls
    3. Geen bugs
    4. Goede replay
    5. Meeslepend geluid

Mix dit en je krijgt de perfecte game 8)

19. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    whahahaha dus jou perfecte game is een mix van allerlei ingredienten;):p

20. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    1.coop spelen (echt HET leukste wat er is)
    2.mooie graphics en
    3.vooral goed geluid, ik kan er niet tegen als een geweer scheten laat(james bond AUF)
    4.Oorlog is het leukste
    5.goed verhaal, maar dat hangt van het spel af

Deel Deze Pagina