1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The future of gaming

Discussie in 'Algemeen' gestart door Weggooi32, 18 jun 2011.

  1. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    De E3 is weer afgelopen en het was toch wel een bijzondere E3. Wat mij persoonlijk opviel is dat iedereen totaal andere meningen had over alle aankondigingen.

    Microsoft legt duidelijk veel nadruk op de Kinect en wil dat zoveel mogelijk developers Kinect integreren in hun games. Nintendo heeft de WiiU (die naam :F:) aangekondigt wat zich ook focust op een nieuwe manier van besturen. En misschien wat minder opvallend, maar Onlinve is bezig met gaming in de cloud.

    Het leek mij leuk om een topic te maken om te discussieren over de toekomst van gamen. Of dat nou de volgende generatie consoles is of wie weet hoe het er over tien jaar uit gaat zien. Sowieso zijn er al veel interessante ontwikkelingen bezig.


    Misschien (en hopelijk imo) zijn motion sensors niet de toekomstige manier van besturen, maar bestuur je games met je gedachten.



    Virtual reality, een lopende band en een robotarm.


    De Playstation 9 :9



    En een wat minder serieus filmpje over de toekomst van Halo :)



    Een (beetje voorbarig) patent van sony.

    Dus hoe zien jullie de toekomst van gamen? Wat vinden jullie van de huidige ontwikkelingen en strategieën? Waar hopen jullie op? Of hebben jullie interessante technieken gezien die je wilt delen?
     
  2. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie het wel positief in ja. (Die gozers van foxnews denken van niet (voorspelde het einde van de consoles), maar eerder zij zullen falen dan de games enzo). Ik hoop wel dat games niet te casual worden aangezien veel games op kinect komen en weinig hardcore games.

    Tuurlijk verdient microsoft en publishers meer met casual games (groter publiek), maar hardcore games moet er ook in overvloed zijn. Ik ben wel erg benieuwd wat de toekomst zal brengen. Afwachten maar
     
  3. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik hoop nog steeds op een nintendo console met normale controllers, hd en goede online mogelijkheden. Eigenlijk zoiets als de xbox360 met de games van nintendo dus :)
    Als ik game wil ik gewoon op de bank itten met een controller in mijn handen, niet met de wii mote zwaaien om vijanden te doden etc.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2011
  4. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Daar heb ik idd ook over nagedacht. De laatste jaren zijn de casual gamers steeds belangrijker geworden, want dat is een veel grotere groep en dus kan er meer aan verdient worden. In mijn ogen hechten casual gamers minder waarde aan de kwaliteit van games en moeten ze vooral laagdrempelig zijn.

    Tegenwoordig groeit elk kind met games op en ik denk dus dat er daardoor veel meer hardcore games bij komen dan casual gamers. Mijn neefje van 7 vind Halo veel toffer dan andere shooters. Dus op de lange termijn denk ik dat de focus toch weer terug gaat naar hardcore gamers.
     
  5. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    elk kind???
    bijna alle kinderen ja...

    degene die in staphorst wonen moet al dit moois toch echt missen:+
     
  6. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    De Wii U dus :)

    Al bevestigd dat er een HD mario en zelda komen naar de wii u, + alle multiplatform titels.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Gekke shit allemaal. Toekomst is cloud gaming, social gaming en gamen op de tel.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Waar is Onlive?
    Dat is nog de meest realistische "Future of gaming" imo.
     
  9. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Lijkt me toch wel heel tof als het goed zou werken.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik ben zeker ouderwets, maar ik speel het liefst vanuit bed. Motion sensoring gaat daarmee niet echt gepaard :p.
    Onlive is idd meer de toekomst zoals Hybrid zegt.
     
  11. haenkie

    haenkie Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat door mensen hun ingebouwde argwaan tegen, te vertrouwen op dingen die ze niet in hun bezit hebben, dat onlive nooit erg groot zal worden.
    Want het is NOG een grotere stap van Steam, waar je iets download, naar iets wat je helemaal niet in je bezit hebt. Of het moet echt heel goedkoop/gratis worden, anders....
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Je zou het bijna het Waco van Nederland noemen.

    Ikzelf denk ook wel dat de games op langere termijn wel weer meer naar Hardcore gaan. Dat baseer ik op ervaringen uit het verleden. Je ziet dat deze groep gamers vaak de gameindustrie wel naar hun hand hebben gedraaid, maar dat de huidige meerderheid het verschil niet weet uit te leggen tussen een FPS en TPS en dan bedoel ik niet eens de afkortingen. ;)

    Dus ja, vroeg of laat zullen ze het in de kantoren wel in zien, zolang er voor die tijd nog maar een vrachtlading RPG's uitkomt om uit te testen. Het moet toch allemaal voor 21-12-2012 zijn uitgespeeld.
     
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Het hoeft ook niet persé over de verre toekomst te gaan. Kan ook over huidige trends, ontwikkelingen enz.

    Wat ik bijv. een coole ontwikkeling van de laatste jaren vond was meer NPC's in multiplayer. Zo had je Army of Two waar twee teams van twee in een level vol met NPC's steeds dezelfde objectives moesten uitvoeren. Zo krijg je een unieke p vs p/e (person vs person/environment) ervaring. Splintercell Conviction had ook zo'n soort multiplayer (hoewel deze helaas ten kostte ging van de unieke spy vs merc). Helaas heb ik het idee dat dit nooit echt is aangeslagen.

    Denk je eens in dat je in Halo een multiplayer potje ook een apart team hebt van Covenant/Flood hebt. Ik zou iig wel meer van dit soort multiplayer willen zien.
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Interessant klein artikeltje op Eurogamer. Ik denk dat 'Big Phil' wel een punt heeft.

    Als een echt , echt grote Franchise op de 360 of PS3 naar het F2P model gaat kan het ineens heel erg hard gaan

     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Battlefield Heroes heeft dat al gedaan en als ik dit artikel mag geloven met succes ook.

     
  16. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    de vertrouwde controller moet sowieso blijven:)
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Battlefield Heroes is volgens mij nu op sterven na dood sinds TF2 Free to play is.

    Maar TF2 (hoe geweldig het ook is) is niet groot genoeg en beperkt tot de PC.
     

Deel Deze Pagina