1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Iedereen is blijkbaar uitgepraat over DA2? :+
    Ik kan mijn post wel edits blijven geven, maar dit topic is alweer dusdanig ver naar beneden gezakt dat ik niet denk dat iemand dat nog zou opvallen. :p

    Vandaag weer te veel zitten opnemen en dus oa. ook Dragon Age II. (don't ask why, vind ik gewoon leuk om te doen)
    Eindelijk mijn eerste uitdagende gevecht van de game! Was er een beetje door van mijn stuk gebracht. :p Niet meer gewend om op de health van je party members te letten. Maar I did it! Een stuk leuker dan al die simpele dingen tot nu toe.

    En het was volgens mij niet eens story related. Kwam dat mormel gewoon opeens tegen.
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Je hebt bad luck met Merril, bij mij was ze een echte kontenlikker terwijl ik niks om haar gaf. Op een gegeven moment kwam ze nog bij me wonen in huis ook. 8)
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoe doe je dat? :+ Ik probeerde aardig voor haar te zijn, gaat ze alleen maar meer op me haten. Kut!

    En Nathaniel was een beetje gay aan het doen geloof ik... Companions zijn misschien wel het leukste uit het spel. Alleen zonde dat bij mij de laatste Quest van Anders bugged was. Het verhaal heb ik wel meegekregen, maar er ontbraken een paar filmpjes en dialogen.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Merril was die elf toch? Die woonde ook bij mij in huis, waarschijnlijk omdat ik vrij consequent pro-mages was
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben ook pro-mages, maar niet pro blood mages. :p Maar nu zit ze me volgens mij gewoon te irriteren door bij ieder ding me nóg meer rivalry punten te geven. 8)
     
  6. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Rivalry romances for the win \o/
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ohja, dat was. Ik was ook voor de Mages, maar niet voor de Blood Mages. Dat probeerde ik haar heel lief duidelijk te maken, maar dat werkte niet echt. :+ En daarom vond Anders mij ook zo'n lekker ding, omdat ik tegen Blood Magic was.

    Beetje lame trouwens dat (einde van spel):

    Orsino uiteindelijk ook Blood Magic gebruikt.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Verdorie, denk je even wat rond te huppelen op zoek naar resources en voor je het weet is je voorraad health potions gehalveerd.
    Die sidequest bosses zijn moeilijker dan die van de main quest. 8) Wat een difficulty spikes soms.
    Het gaat hier om de sidequest 'The Awiergan Scrolls'. Op Sundermount oa een drieling moeten bevechten met een health bar waar geen einde aan leek te komen (en ik was de enige die niet dood was, dus daar heb ik volgens mij toch een kwartier op in zitten te hakken samen met mijn Mabari)

    En als eindbaas van die vierdelige quest Hybris.

    Maar niet doodgegaan. :cool: Dat is wat telt! :p

    Het eerste filmpje wat ik vind van die quest (voor diegene die niet weten over welke ik het heb):
     
  9. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja inderdaad, door de
    Arishok enzo
    hak je je binnen 3 tellen doorheen, maar die High Dragon en Varterrals enzo zijn een stuk moeilijker :+
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Net uigespeeld. Niks opgenomen maar wel de hele tijd op de screencapture knop zitten rammen. :+ Dus voor wie het alweer een tijdje geleden was en het min of meer opnieuw wilt beleven... Tot uw dienst. 8) >>
    (hopelijk laat ik niemands browser vastlopen. Bij mijn preview hier werkt het iig prima :p)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog even kort over het verhaal:
    Dus... Er zijn 4 verhalen
    Proloog (erg kort, maar goed)
    Deep Roads
    Arishok / Qunari gedoe
    Templars vs Mages

    wtf is er met Flemeth gebeurd? Ik dacht dat dat een major plot point zou worden, maar je hoort er gewoon niks meer van (ja, eventjes als je Merril net hebt ontmoet).
    Wat een ongelooflijk kut verhaal (voor zover je dus van een verhaal kunt spreken). Wat politiek gedoe waar je in gegooid wordt. Nergens wordt het interessant. :mad: Ook lekker hoe het op het laatste dus helemaal niks uitmaakt aan wiens kant je staat. Meredith blijkt evil te zijn. En die elf Mage dus ook. Lekker dan :F:
    Helaas waren beide eindbattles ook weer erg easy. Gelukkig wel wat leuker dan alleen tegen corpses vechten.

    De Companion Quests waren een stuk interessanter om te doen.

    En yay @ Leliana op het einde! :D
    Jammer dat Morrigan nergens meer terugkwam. =(

    (ik heb btw geen enkele romance weten te voltooien :'-( Mijn Romance skills zuigen)

    Al in all best fun gehad, maar niet omdat het zo een geweldige game is maar meer omdat ik het genre leuk vind.
    Hoe durven ze het ook om je keer op keer op keer op keer weer naar dezelfde grotten en huizen te laten gaan (en dan doen alsof het een geheel nieuwe locatie is :emo:). Ze hebben nogal lef daar bij Bioware.

    Toch ga ik weer uitkijken naar Dragon Age 3. Ik hoop echt dat ze luisteren naar feedback en redeemen ze zichzelf. Ze hebben laten zien dat ze het kunnen met Origins + Mass Effect 1 en 2.
    Er komen nog genoeg andere RPG's uit dus ze mogen van mij best op hun gemak doen. Deze was gewoon gerushed.

    edit: Mijn character:
    http://social.bioware.com/106374/&v...700609&display=characters&character_id=118884
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2011
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Knap hoe je telkens mijn enthousiasme om ooit nog eens aan deze game te beginnen om laag brengt ;)
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha. :+ Kan het iig alleen maar meevallen als je uiteindelijk gaat spelen. :p

    edit: Ah, verdorie. Was die prachtige foto collage net de laatste post van de pagina. Heb ik weer. :+
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2011
  13. haenkie

    haenkie Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha ik ging hem bekijken, maar idd mijn browser vond het erg veel.

    Speel deze niet, maar dankzij deze en de vele negatieve reviews erover die zeiden: Dragon Age is veel beter, heb ik de GOTY editie gekocht van DA:eek:. En idd die is erg goed. Dus hebben ze toch iets... goeds gedaan met nummer 2 te releasen ;)
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Eens. DA 2 gaat qua actie een stuk sneller en bovendien loopt de game een stuk soepeler en laad ook nog eens een stuk minder lang.

    Misschien verschrikkelijk herhalend in sommige opzichten, maar als ze voor DA 3 de soepelheid en snelle actie van deel II nemen met het verhaal en de diepgang van het eerste deel, dan rolt het plots weer 9+jes in de reviews.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Snelle actie is imo niet betere actie (in dit geval). De game loopt ook niet soepel want ik heb toch vrij vaak framedrops gehad. Op het laatste steeds meer.

    Laadtijden zijn niks mee. Geen idee of ze langer/minder lang zijn dan DA:eek:. :p Als ze inderdaad minder lang zijn heb je eindelijk iets gevonden van wat DAII beter doet dan DAO! :+
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Jij moet het weten met je laadtijdentopic. :+
     
  17. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik vond dragon age 1 niks, kon mn weg niet vindne en vond het lastig te questen
    ook oblivion vond ik troep
    nu vnd ik deze er wel vet uitzien
    maar is deze makelijker in omgang of als ik da1 en obli niks vind is dit ook geen aanrader?
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ondanks dat DA2 een enorme down grade is in zowat alles vergeleken met Origins zal je deel 2 dan ook niks vinden.
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Probeer Origins anders eens met een (online) guide erbij;
    je hoeft het niet steeds te gebruiken, maar misschien is het handig om even te raadplegen als je het effe niet meer weet.

    (want Origins is echt wel vetjes: Oblivion daarintegen heb ik ook moeite mee om er doorheen te komen. niet zozeer vanwege de moeilijkheidsgraad, maar meer omdat de game zelf me niet echt aanspreekt)
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Jij komt op de most wanted list. :mad:
    Dit kan ik natuurlijk niet accepteren en mijn Oblivion concurrent Willem ook niet. Wacht, die was meer van Morrowind. :+

    Ik geloof mijn ogen gewoon niet. :eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina