1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [UPC] Verbindingsproblemen topic

Discussie in 'Games' gestart door Slurpgeit, 10 jul 2011.

  1. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    UPDATE: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=40796.msg517207#msg517207 - Probleem erkend door UPC, en wordt opgelost.

    ________________________

    Omdat ik de laatste tijd wel érg veel lees over verbindingsproblemen, vraag ik me af of dit misschien meer dan toeval is. Vandaar deze (tijdelijke) sticky waar ik aan iedereen met plotselinge verbindingsproblemen en een UPC verbinding wil vragen om de volgende informatie:

    1. Sinds wanneer heb je problemen?
    2. Heb je problemen te verbinden met iedereen, of alleen met andere UPC abonnees?
    3. Waarmee begint jouw IP adres, en het IP adres waar je niet mee kan verbinden? (www.watismijnip.nl, alleen de eerste drie blokken vermelden, dus alleen de 0-en in 000.000.000.xxx )

    Dit is even een informatieverzamel topic, maar ik heb hierover ook wat lijntjes uitgezet op andere fora, omdat ik zag dat daar ook van dit probleem melding gemaakt werd, en niet alleen in verband met gamen. Zie:

    Chelloo.com Forum
    GoT

    Ik ben benieuwd of we hier te maken hebben met toeval, of een nieuw (oud) probleem op het UPC netwerk. Ondertussen kan je het volgende proberen:

    Hou indien mogelijk wel bij uit welke range je IP adres, en in welke range je IP nu zit, om een mogelijke probleemrange te identificeren.

    Dit zijn de ranges van de mensen die nu al in dit topic posten, ik zal om privacy redenen alleen de eerste paar cijfers tonen, dat moet genoeg zijn om eventuele overeenkomsten te identificeren. Ik wil dit lijstje zoveel mogelijk uitbouwen, dus als iedereen met deze problemen en UPC hetzelfde kan melden over zijn eigen verbinding, en de verbinding waarmee gamen niet lukt, zou dat geweldig zijn. Eventueel via PM als je je druk maakt om privacy.


    Niet werkend
    • 212.187.79.x -> ?.?.?.?
    • 178.84.60.x -> 77.251.198.x
    • 178.84.97.x -> 178.84.79.x

    Werkend
    • 62.163.7.x -> ?.?.?.?
    • 24.132.78.x -> 95.96.254.x
     
  2. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben er inmiddels achter dat het probleem niet bij mij, maar bij die vriend van me ligt. Hij kan niet chatten, party joinen en online gamen met andere UPC abonnees. Andere providers geven geen probleem.

    Hij heeft inmiddels twee keer met een UPC monteur gechat en daarbij is toegegeven dat meer mensen deze problemen ondervinden. Er is hem vertelt dat er instellingen in het UPC netwerk zijn veranderd, waardoor de problemen zijn ontstaan. Bij UPC weten ze alleen niet wat precies het probleem is. De monteur vermoedt dat de beveiliging is aangepast nav recente hack aanvallen.

    Ik vraag hem nog even om verdere gegevens maar hierbij in ieder geval de punten die ik wel weet:

    1. Probleem is ongeveer 2 weken geleden geconstateerd
    2. Enkel met UPC abonnees
     
  3. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0


    Daarom blijf ik bij mijn standpunt....


    If it ain't broken, don't try to fix it.

    Ik heb dat thuis ook altijd, werkt de verbinding prima, maar wil je toch even iets kleins wijzigen....en ja hoor, verbinding dood.

    Heb zelf geen UPC, maar hoor van verschillende kennissen dat ze de laatste tijd inderdaad niet over een stabiele verbinding beschikken. Regio Den Haag.
     
  4. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Maar het is wel broken, dat is het probleem!

    Het probleem ligt dan wel niet bij mij, maar daarom post ik ook het probleem dat hij ondervindt. Want het is gewoon frustrerend dat je ineens niet meer met iemand kan gamen, omdat UPC het nodig vindt om het UPC netwerk voor sommigen te verprutsen.
     
  5. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dus problemen met UPC, heb mijn modem 12 uur uit gehad.
    Als ik het goed heb nog een nieuw IP adres gekregen en geen problemen meer gehad.

    Ik laat het nog maar even weten omdat ik in een ander topic ook al had gepost dat ik problemen had.
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb je heel toevallig bijgehouden welke IP range je had, en ik welke IP range je nu zit?
     
  7. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Hoe bedoel je, als het goed is een nieuw ip adres gekregen ? Weet je dit niet zeker of heb je dit adres gekregen van een medewerker van UPC. Elders las ik dat het ip steeds vanzelf weer terugschakeld naar 192.168.0.
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is de IP range van je interne netwerk. Je router heeft ook een extern IP, en daar gaat het om. Deze kan je met de tips uit de openingspost ook soms veranderen.
     
  9. SSG Reactionz

    SSG Reactionz Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    192.168.0.1 is je LAN-ip adres, die blijft altijd ongewijzigd, behalve dan af en toe het laatste cijfer.

    Je WAN-IP is te achterhalen om idd naar www.watismijnip.nl te gaan.

    Het heeft niet veel te maken met de eerste 3 blokjes van je WAN ip, want mijn vrienden wonen door het hele land, waarvan de helft UPC gebruikt.

    Je WAN-IP kan maar 1x veranderen. Het is altijd het 1 of de ander (de eerste 3 blocks dan) Hij verandert na regelmatig resetten van je modem of een tijd je stroom van het modem afhalen (dag of 3 ).

    (Je kunt ook handmatig je WAN-IP adres veranderen dmv. een proxy-adres, doe dit echter gewoon niet, het haalt niets uit)

    Je zal dan een ander WAN-IP adres krijgen, maar geen andere Regio.

    Het is waarschijnlijk een probleem binnen het UPC beveiligings systeem inderdaad misschien door een Cyberaanval of door het aanpassen van de beveiliging/firewall.

    Het is dus niet Regio gebonden! Het ligt in het hele UPC netwerk en het heeft geen zin om je Modem te resetten of je instellingen te veranderen!

    Upc zal gewoon haar fout/omleiding/kronkel moeten vinden en moeten veranderen, tot die tijd zullen we moeten wachten ben ik bang.

    Probeer UPC te bellen, zodat ze misschien sneller actie ondernemen tot onderzoek.
     
  10. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik had vandaag inderdaad met UPC gebeld, de medewerker die ik sprak wist nog niet van het probleem af. Navraag bij zijn collega's leverde verder ook niets op. Bij controle op afstand leek alles goed te werken. Ik heb trouwens een Thomsons TWG870, misschien dat het ook iets met het type modem te maken kan hebben ?

    Inderdaad het probleem aanhankelijk maken bij UPC, want dit moet geen weken gaan duren. Al vrees ik het ergste :{
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Juist wel, het subnetmask van UPC is 255.255.255.0, dus die eerste 3 blokken maken samen je subnet. Als blijkt dat verbindingen in hetzelfde subnet werken, zit het probleem dus daar (Net zoals het jaren terug was).

    Niet waar, de mogelijkheid bestaat dat je elke keer een ander IP adres krijgt, als je bijvoorbeeld je router uitzet na het internetten, en pas weer aanzet als je DHCP lease verlopen is. Ik heb tot nu toe in de 24.x, de 77.x en de 95.x range gezeten.

    Niet aan te raden. Ook al vind je een proxy die de Xbox Live verbindingen toestaat, de sneleid zal om te huilen zijn.
     
  12. mrcrown

    mrcrown Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Sinds wanneer heb je problemen? 2 a 3 weken geleden
    2. Heb je problemen te verbinden met iedereen, of alleen met andere UPC abonnees?
    Tot zover ik weet alleen UPC Abbonees
    3. Waarmee begint jouw IP adres, en het IP adres waar je niet mee kan verbinden?
    van 178.84 naar 178.84


    Ik hoop dat je er wat aan hebt, eerst had ik een vermoede dat t aan me instellingen van me router/modem zou liggen, maar me vermoede word steeds groter dat t bij UPC ligt.
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Hebben de adressen allebei als derde cijfer 97? Maak je geen zorgen, je bent zo nog redelijk onzichtbaar
     
  14. mrcrown

    mrcrown Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Sinds wanneer heb je problemen? 2 a 3 weken geleden
    2. Heb je problemen te verbinden met iedereen, of alleen met andere UPC abonnees?
    Tot zover ik weet alleen UPC Abbonees
    3. Waarmee begint jouw IP adres, en het IP adres waar je niet mee kan verbinden?
    van 178.84 naar 178.84


    Ik hoop dat je er wat aan hebt, eerst had ik een vermoede dat t aan me instellingen van me router/modem zou liggen, maar me vermoede word steeds groter dat t bij UPC ligt


     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2011
  15. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Jouw opmerking dat het in ieder geval in de 178.84 range niet werkt, bevestigt mijn vermoeden dat de oude "Subnet-problemen" terug zijn. Toch wil ik graag ( van zoveel mogelijk mensen ) dezelfde gegevens (En met voorkeur de eerste drie blokken van je IP (Eventueel via PM, de adressen komen anoniem in de lijst te staan). Ook data van werkende situaties is welkom.
     
  16. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben in de 62.xxx.xxx.xxx range gebleven.

    Of bedoel je dat niet?
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Yep, alleen dan net wat meer getallen, en het liefst ook van de partij waarmee het niet / wel lukte :)
     
  18. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    De rest van de getallen weet ik niet meer.
    Ik zit nu iig op 62.163.7.xxx en ondervind op dit moment geen problemen meer.

    En ik had hiervoor eigenlijk problemen met iedereen, de andere kant had dus o.a. KPN, tele2, ziggo enz.
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ok, bedankt voor je report
     
  20. SSG Reactionz

    SSG Reactionz Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    212.187.79.XXX

    Problemen met UPC klanten only
     

Deel Deze Pagina