1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox REDRing

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door herodez, 14 jul 2011.

  1. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren,

    Ik heb zojuist mijn Xbox open gemaakt ik kreeg een raar beeld ik had hiervoor al E74 ERROR, deze heb ik een maand geleden verholpen, maar vandaag kreeg hij weer zijn kuren.

    Ik heb allebij de X-clamps verwijdert en vervangen met schroefjes (Nylon ringetjes zitten er ook omheen)

    Ik draai de schroefjes vast en ik zetten mijn xbox gedeeltelijk weer in elkaar
    (Ven, Diver etc.)

    Ik druk hem aan en ik krijg Ring of death _0/
    Ik heb is een beetje rond gesnuffelt op Youtube, en ik heb precies gedaan wat hun ook deden, maar als nog werkt het bij mij niet=(

    Ik zie dat ze een soort lijm op het moederbord doen ik weet niet wat voor lijm het is weet iemand dat?


    Ik hoop dat jullie het antwoord weten... alles zit goed vast aan het moederbord en alle stekkertjes waren goed aangesloten

    Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!
    Bedankt, Herodez.
     
  2. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb je dat ding uberhaupt uit elkaar gehaald en niet gewoon opgestuurd? :+
    Of is de garantie al verlopen?

    En is dat niet iets van koelings pasta ofzo iets
     
  3. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had al nagekeken of ik nog garantie had, die had ik niet meer dus ik dacht ik doe het zelf wel ;)

    Aardig gelukt, maar verder dan dit kom ik niet...
    iemand anders nog?
     
  4. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    heb je ook het 'overhitten' gedaan? ik heb zelf jaren geleden deze handleiding gebruikt, en tot nu toe werkt die xbox nog steeds (zat een x-clam los dus wel logisch dat ie steeds warm werdt)
    hanleiding
    misschien even doe moeite waard om het 'overhitten' gedeelte te lezen en proberen?
    ik hoop dat je er wat aan heb. succes ermee.
     
  5. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    handdoek trick ftw. alleen moet je dit volgensmij wel om de paar weken nogmaals doen;p

    google maar is op RROD towl ofzo... werkt wel heb het zelf ook gedaan, alleen irritant dat het terug blijft komen:p
     
  6. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het proberen, weet iemand waar ik die pasta kan kopen?
    ik neem aan dat je dat ook gewoon bij forido, gamma etc kan kopen?

    In iedergeval bedankt !\o/
     
  7. DAY

    DAY Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Koelingspasta kan je bij elke computerzaak kopen. Het is wel speciaal spul, dus ik denk dat de Gamma enzo deze niet heeft.

    Maar als ik je een tip mag geven. Koop een nieuwe. Wat je nu doet is een houtje touwtje oplossing en op een gegeven moment gaat die weer stuk.

    Als het goed is, is het probleem van de RROD de hitte en het gebruik van ongelood soldeerverbindingen. Door de hitte (productiefout), en de druk van de GPU en CPU, buigt het moederbord door. Daardoor breken de verbindingen. Bij gelode verbindeningen is dat minder erg, dat geleidt een stuk beter, maar ongelood geleidt dus niet goed. Daardoor geen verbining en daardoor RROD. Met de Xclamp-fix druk je semi het moederbord weer recht en met de Toweltrick maak je weer verbindingen. Maar dit kan nooit goed gaan. Er komt gewoon teveel druk op het terrein rond de GPU en CPU. Daarnaast kunnen er verbindingen samensmelten, verbindingen die ook niet moeten. Het Xboxmoederbord is een multilayer bord, wat dus ook weer problemen met zich meebrengt door teveel druk.

    Ik geloof dat MS een soort van coulance regeleing heeft, waardoor je voor 90 euro een refurbished xbox kan kopen. Doe dat. Of ga voor een Slim. Wat je nu doet is echt vechten tegen de bierkaai.
     
  8. haenkie

    haenkie Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is denk ik ook een beetje onhandig. Mijn XBOX was ook net over de garantie toen het bij mij gebeurde. Ondanks dat werd hij gratis gemaakt/ kreeg ik een refurbished opgestuurd. Nu doet het het allemaal weer prima.
     
  9. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    die link die ik gaf verkoopt ook die pasta. zit alleen €2,50 verzend kosten aan. maar dan weet je in iedergeval wat voor een pasta het is.
     
  10. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    DAY, mijn moederboord is inderdaat beetje gebogen nu, wat je zegt je kan beter een nieuwe kopen, dat was ik van plan maar zoek even een tijdelijk oplossing..

    is het erg als die beetje bol staat? moet ik ze niet al te strak aandraaien?
    En ik heb de Xbox Arcade met HDD van 120 GB, zijn er nog ouwe versie's van Xbox te koop? ik heb op Bol.com gekeken maar daar kon ik ze niet meer vinden.

    In iederergeval bedankt!
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Niet nieuw.
     
  12. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt:thumbs:
     
  13. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt:thumbs:

    Ikheb zonet nogeens geprobeert, alles zit gewoon vast niet al te strak maar als ik me stroom aansluit en kabels, dan krijg ik gelijk RROD, hij slaat niet eens aan, het ventilatortje stop dan ook gelijk.

    iemand?
     
  14. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Denk dat je deze xbox beter kan gebruiken om het record xbox 360 gooien te verbeteren je console is game over! Sparen voor een nieuwe :)
     
  15. DAY

    DAY Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt dus de heatsinks eraf gehaald, CPU en GPU schoongemaakt met alcohol of CPU-cleaner en daarna dus nieuwe koelpasta erop gedaan. Klopt dit? Daarna de busjes van de heatsinks eraf gedraait en dan met de schroeven, metalen en rubberen ringen, de heatsinks er weer opgedaan.

    Daarna moet je dus de schroeven STRAK aandraaien. Hierdoor forceer je dus de verbinding. Draai je ze niet strak dan, werkt het dus niet. Dit is echter vanuit technisch oogpunt niet goed, want hiermee veroorzaak je dus enorm veel druk op het moederbord. MAAR, doe je dit niet, dan werkt je Xbox dus ook niet. Dit is wat ik bedoel met een houtje touwtje oplossing. Het is met de Xclampfix eigenkijk puur wachten tot de druk teveel wordt en je moederbord kapot gaat daaraan. Dus eigenlijk geen goede oplossing.

    Na het strak aandraaien van de schroeven, moet je dus de aan/uit knop aansluiten, de DVD en de fan inpluggen. Zonder deze componenten gaat je Xbox niet aan. De Xbox moet nu in principe aan gaan. De fan ernaast leggen en de Xbox laten overhitten. Nadat je dus weer eeen RROD krijgt de Xbox af laten koelen en dan even testen of die het weer doet, ditmaal met de fan weer in de goede positie en met de fan-tunnel. Doet die het, dan de Xbox verder weer in elkaar zitten en hopen dat die het een tijdje uithoudt.

    Het oude model xbox is inderdaad niet nieuw meer te krijgen. Maar mocht die het niet meer doen, dan zou ik hem voor zover mogelijk weer 'orgineel' maken en MS een belletje geven. Beetje treurig verhaal ophouden en dan vragen naar de coulance regeling voor mensen met een Xbox buiten garantie en RROD. Dan kan je de jouwe opsturen en met bijbetalen van geloof 90 Euro krijg je een goede refurisched Xbox terug. Hier zit dan wel weer de volledige garantie op.
     
  16. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Day, ik heb nog geen koelings pasta gebruikt, ik ben vanmiddag wat winkels afgereden maar niemand had het.

    Misschien is dat de reden dat het niet werkt.
    en nog wat, als ik me stroom aansluit en kabels, dan krijg ik gelijk RROD, hij slaat niet eens aan, het ventilatortje stop dan ook gelijk.

    komt dit ook daar door?
     
  17. DAY

    DAY Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe moet wel of geen koelingspasta niet zoveel uitmaken. Heel vroeger draaide ik mijn pc ook zonder. Werkte ook zonder problemen. Dus daar moet het niet aan liggen. Heb je al geprobeerd de schroeven vaster aan te draaien?

    Controleer anders adhv deze guide welke errorcode je hebt:
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726
     
  18. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Foto's:
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  19. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Day,

    ik heb wat foto's gemaakt.

    Schroeven vervangen voor Xclamp:
    [​IMG]

    Bovenkant:
    [​IMG]


    Zo sluit ik hem aan als ik hem opnieuw probeer:
    [​IMG]

    Doe ik iets fout? misschien kan je het zo beter zien.
    ik zal even op die site kijken.

    Thx
     
  20. herodez

    herodez Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarscheinlijk weet ik het antwoord al.
    Er schijnt iets mis te zijn met m'n adapter en niet met m'n moederboord.
    Bedankt voor jullie hulp!

    Adapter van vriend geleend, jammer genoeg werkt het niet.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011

Deel Deze Pagina