1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    iMac. Is krachtiger dan een Mac mini. Dus er zitten geen extra voordelen aan een Mini. Als je zo'n budget hebt, zou ik gaan voor de iMac.
    Dat verschil ga je echt niet merken. Hou de € 250,- in je zak.
    Heb nu een MacBook Pro van de zaak en die koppel ik thuis aan m'n 27" LED Cinema Display. Ideaal. Al zit ik er aan te denken om de nieuwe Mac mini te kopen voor thuis, aangezien die wat krachtiger is dan m'n Core 2 Duo MacBook Pro.
     
  2. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    even een vraagje, ik heb net uit de app store Lion gekocht voor mijn MBP. Ik heb ook een iMac staan maar moet ik dan nog een keer Lion daarvoor kopen of kan ik syncen/kopieren?! zodat hij ook op de iMac komt!?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Is gekoppeld aan je Apple ID. Dus je kunt één Mac OS X Lion op 5 apparaten installeren.
     
  4. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Dat is mooi, maar ik kan niet updaten omdat mijn iMac maar 1gb RAM heeft... Dus moet er ff 1gb bij doen. :'-(
     
  5. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje. Ik wil een clean instal gaan doen met OSX Lion. Nu wil ik het volgende back-uppen, zonder troep mee te nemen:
    - Muziek --> Alles wordt beheerd in iTunes. Ik zou graag de instellingen mee willen nemen van iTunes (breedte van de kolommen enzo) en ook de liedjes ofcourse ;-). Liedjes zijn voorzien van coverart (meeste gedownload van iTunes store) en lyrics.
    - Foto's --> Worden beheerd in iPhoto, gescheiden per gebeurtenis. Hier alleen de foto's meenemen, geen instellingen.
    - iPhone --> Wordt gesynchroniseerd met iTunes, maar neem aan dat mijn contacten enzo gewoon van iPhone weer naar iTunes worden gezet? Agenda ook natuurlijk. Voor de zekerheid backupje maken? Zoja, hoe?

    Dit zijn de dingen die ik even niet weet. Wie o wie is vriendelijk en wil mij helpen? =)
     
  6. j0rdyy

    j0rdyy Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein beetje hulp nodig, ik wil gewoon dat als ik met 2 vingers swipe over mijn magic mouse dat ik dan de acties 'vorige' en 'volgende' kan uitvoeren in safari, precies zoals ik deed in SL, nu heb ik al bij de muisopties gekeken en in MagicPrefs lijk ik het ook niet te kunnen veranderen, nu is het wel als ik swipe dat ik de animatie te zien krijg die ik hoor te krijgen maar ik zie geen pagina die ik daarvoor gebruikte, weet iemand hoe dit kan?

    [​IMG]
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Met 1 vinger ga ik naar vorige pagina, ziet er wel slick uit.
    Scrollen is even wennen, maar zal ik zo aan gewend zijn. Zo nog even wat meer mee spelen.
    Kan ik nu mn naam uit de top bar halen, kreeg ik voorheen in SL niet en ben toch de enige gebruiker. Kon zo snel bij accounts ook niet vinden om dat te verbergen.
     
  8. j0rdyy

    j0rdyy Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha het is gelukt, ziet er inderdaad slick uit! \o/
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nu nog ff kijken welke apps full screen kunnen. Zo snel gezien lukt het met Mail en Safari, maar zou ook best bij iTunes mogen. Weet niet of ik het veel ga gebruiken. En nog even in zien te stellen dat slide down op trackpad leeg bureaublad weergeeft.
     
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    En kan je in de Finder nu niet meer met 2 vingers naar de vorige dir gaan (slepen) want als ik dat nu doe dan krijg je de nieuwe Lion feature.. dus de finder doet dat niet meer...


    Iemand?
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zo, Lion staat er op. :)

    View > Show Status Bar in Finder toot weer de informatie onderin.
     
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Eerst backupppp of hoeft dat niet eens?
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    thanks :D
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is dat , backup :+

    Gisteren heeft TM nog een backup gemaakt en op de HDD staat ook een volledige backup na een Clean install.

    Lion draait als een tierelier op mijn Mac mini (1.83Ghz).
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zit even wat forums te lezen, hoop negatieve berichten zeg :eek: Lion is hier aan 't downloaden maar ik wacht denk ik nog even met installeren, kan dat trouwens of start er gelijk van alles na het downloaden? :+
     
  16. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil net Lion aanschaffen, maar de app store ligt fijn dwars door mijn credit card te weigeren voor betaling..
     
  17. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Wat voor negatieve berichten lees je dan?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Na het downloaden begint Lion automatisch met installeren.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Lees Tweakers, OneMoreThing fora even door zou ik zeggen :p

    Doe dit straks wel; http://www.appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/
    Van het weekend dan maar clean installeren. Ben nooit zo'n fan van upgraden.

    Duurt nu nog 2 uur en 50 minuten voor ik 'm binnen heb :lol:
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  20. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ja maar ik heb geen TM schijf. Ik heb op mijn harde schijf gewoon mijn muziek staan in mappen enzo. Ik hoef die systeem bestanden er niet op. Alleen Muziek - Documenten - Films- Afbeeldingen.

    Maar vroeg me gewoon af of ik die weer even moet updaten? Of is dat niet eens nodig?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina